Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Numark Mixdeck Express met VDJ Pro 7

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met mijn Mixdeck Epress die ik wil laten spelen met VDJ pro 7.
Ik gebruik de soundcard Asio4all. Maar het enige wat het doet op mijn Mixdeck is de crossfader en de leds van de kanalen. Verder kan ik hem niet bedienen. Heb wel geluid via koptelefoon. In de schermen van mijn Mixdeck staan de nrs die ik afspeel ook niet. dus al met al kan ik er niet veel mee.
Iemand een antwoord hoe ik het wel spelend en goed werkend kan krijgen?!


Alvast bedankt
 

Posted Tue 03 Jul 12 @ 8:50 am
Dozo10PRO InfinityMember since 2011
als je het hebt over vdj pro 7 , heb je het dan over een versie die is gedownload van de vdj site ?

of is dit een torrent die je ergens vandaan getrokken hebt ....
die torrents kunnen "ze " hele enge dingen mee doen en we kunnen er dan ook niet van uitgaan dat alles werkt zoals het zou horen.
indien je een legale full versie hebt aangeschaft heb je daar ook een licentie nummer bij gekregen .... als je die registreerd in je home page kunnen wij ook zien dat het echt en legaal is en gaan we meestal een paar stappen verder om je te helpen.
indien het een illegale versie is .... kan je probleem in van alles zitten ;)
en wens ik je veel suc6
 

Posted Tue 03 Jul 12 @ 9:13 am
Bij moeilijkheden met de hardware is het meestal handiger om eerst even bij de fabrikant te kijken of die een forum hebben. Numark heeft dat, en ook je probleem is bekend: >>KLIK<<
Ik weet niet welke versie je gebruikt (de meegeleverde LE-versie zou normaal moeten werken) maar als je de Full Pro-versie gebruikt kan het zijn dat je niet met de laatste versie werkt en de controller nog niet ondersteund wordt. Registreren en de laatste versie ophalen uit het Download Center is dan de beste optie.

En dump dat ASIO4ALL. Dat is een emulator om VDJ te laten denken dat je met een ASIO-compatible controller werkt terwijl dat niet zo is. Je wint er niets mee, je geluid wordt er echt niet beter van (veel gehoord verhaal maar broodje aap), je hebt extra configuratiewerk en je belast je systeem alleen maar meer. Een goed geoptimaliseerde PC heeft meer effect op je latency dan ASIO4ALL.

Tot slot: Lees die verrekte handleiding..... Controller instellen op USB-MIDI, standaard WDM-drivers gebruiken en met je LE-versie moet alles kunnen draaien. In de Full Pro: Input op None (of Lines als je de ingebouwde spelers wilt gebruiken. Niet zeker of dat werkt), Soundcard op 4.1 (Numark) en Deck 1 en 2 toewijzen aan kanaal 1 en 2. 3 en 4 zijn voor je koptelefoon.

Succes.
Oh, ja: het mixergedeelte van de Express is een hardwaremixer en geen MIDI-mixer. Je schuiven bewegen dus niet op je scherm. Zet dus op je scherm alle faders open, anders doet'ie het nog niet....
 

Posted Tue 03 Jul 12 @ 12:21 pm
Hoi Martin,

Bedankt voor je uitleg. Ik heb ondertussen de nieuwste versie van VDJ en nu doet ie het wel. Alleen idd de crossfader beweegt niet mee op mijn laptop. Alleen heb ik op mijn beide oren dezelfde channel. Hoe krijg ik een verschillend kanaal erop?! Is wel zo makkelijk met mixen, he? :-)
Of ligt het aan Asio. Anders dump ik die gelijk.

GR

Nico
 

Posted Tue 03 Jul 12 @ 1:07 pm
Nogmaals: ASIO4ALL is alleen maar om VDJ te foppen. Heeft met vertraging te maken (latency) en is niet bedoeld om je geluid te configureren.
Mijn uitleg over ASIO4ALL, zoals eerder gemeld blijft staan: Dumpen.

Ik kan, als niet-Numark-gebruiker, niet de volledige handleiding ophalen. Die heb je zelf, wrs op de meegeleverde CD. Lees die ff na hoe je de PFL moet gebruiken. Ik kan alleen maar gokken over Cue-knoppen e.d.

Je antwoord bevestigt overigens Dozo10's vermoeden: Het gebruik van de versie die je nu gebruikt is volledig voor eigen risico. Je begrijpt hopelijk, dat we geen zinnige support kunnen geven voor een pakket dat door een ander overhoop is gehaald. En ik weet best waar ik over praat: ook ik heb VDJ zo leren kennen. "Gek genoeg" werkte het pas lekker toen ik de Full Pro-versie had gekocht.
Je hebt recht op een flinke korting als je een upgrade doet van je huidige LE-versie naar Pro. En op kostenloze updates, downloads uit de downloadsectie, onvoorwaardelijke support, enz. Maar da's aan jou....
 

Posted Tue 03 Jul 12 @ 2:52 pm


(Old topics and forums are automatically closed)