Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Mix maken op virtual dj

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

QontrosHome userMember since 2012
Goedendag iedereen,

Ik ben nu al een tijdje bezig met virtual dj en weet er al vrij veel van en nu wil ik zelf een mix maken.
Maar ik heb gemerkt dat er bij record geen pauze knop is dus moet ik direct een heel uur aan elkaar mixen wat veel fouten en vergissingen meebrengt is het mogelijk met een of ander program audio op te nemen waar ik ook kan pauzeren
Alvast bedankt
 

Posted Sat 30 Jun 12 @ 2:50 pm
Dozo10PRO InfinityMember since 2011
wat dacht je van 3 platen tracks mixen.... opname stoppen
opname laden in deck 1 , laten lopen en opnemen en verder gaan waar je gebleven was... ;-)
 

Posted Sat 30 Jun 12 @ 3:08 pm
ik laat vdj gewoon lopen en laat een stukje "geluid leeg". daarna speel ik een deel van het huidige nummer opnieuw af en later pak ik dat aan elkaar met een audio editor, in mijn geval wave audio, dat in het nero pakket zit. heel simpel.

je kan in de audio editor zien waar je de fout in bent gegaa want daar heb je bij de wave form een plat stukje zitten.
 

Posted Sat 30 Jun 12 @ 3:10 pm
Heb je geen Nero (zoals ik ;) ) dan kun je ook met Audacity prima je mix knippen en plakken. >>KLIK<<
Is nog gratis ook....
 

Posted Sat 30 Jun 12 @ 4:21 pm
QontrosHome userMember since 2012
Alvast bedankt voor de hulp maar het aan elkaar plakken op audacity lukt niet ik heb dit nu al op meerdere fora opgezocht de stappen zijn blijkbaar nieuw bestandje openen alles selecteren kopiëren en dan plakken achter de mix maar dit lukt me niet hij wil er maar niet achter komen ?
 

Posted Sun 01 Jul 12 @ 3:42 am
@Qontros

Let op, dit gaat alleen maar werken als je PRECIES dezelfde BPM, key, volume, EQ e.a. aanhoudt nadat je ergens een vergissing hebt gemaakt.

Bijvoorbeeld, je mixed track A naar track B, dat gaat fout dan laat je track A in je deck en KOMT er niet aan. Maak een tweede opname vanaf het begin van track A en gaat verder met mixen.

In Audacity:

- Open het eerste stuk
- Importeer het tweede stuk als een tweede track
- verplaats het tweede stuk precies zo dat het aansluit bij de eerste
- Gebruik de volume envelope om de twee stukken over te laten lopen, fade één uit, en de ander in, maar wel op een fractie van een seconde.
 

Posted Sun 01 Jul 12 @ 6:35 am
Overigens, als je aan het leren bent, is het veel beter om gewoon opnieuw te beginnen en zolang door te gaan totdat je een redelijk foutloze mix hebt. Fouten die er dan nog in zitten, dat hoort dan ook gewoon zo. Je DJ'ed immers live, anders kan je net zo goed direct alles in Audacity aan elkaar gaan plakken.

Bij mij zitter er ook fouten in mijn eerste mixen, zelfs, maar minder, in de nieuwere. Ik laat deze gewoon zoals het is, als reminder wat de volgende keer beter kan.

Vergelijk de eerste uit 2010 (http://www.mixcloud.com/jboerlage/playlists/sunday-night-mixes-2010/) maar eens met 2012 (http://www.mixcloud.com/jboerlage/playlists/sunday-night-mixes-2012/)

Succes!
 

Posted Sun 01 Jul 12 @ 6:39 am
Ja en ik kan het wel weten, als beginnende ( nou beginnend, wel Vinyl ervaring long time) . Met vallen en opstaan leer je het.
Zo ook mijn eerste mix (digital) http://www.mixcloud.com/Hendrik/my-first-digital-mix-live-001/

Nu nog steeds lerend, maar ietsje verder. Dankzij een aantal Dj'ers hier moet ik er wel bij zeggen.
Soms gaat nog niet helemaal perfect zitten af en toe ook missers in, maar ja dat is live mixen.

Oefenen dat is wat je moet doen.

Zo ook me laatste mix http://i.mixcloud.com/CB6II3 gaat het weer wat beter.


En gaat ie in de fout !! Dat hoort erbij. Anders wat andere zeggen ga met een geautomatiseerd systeem te werk. En de rest doet ie vanzelf.

Leuker is dat je kan zeggen. Heb ik zelf gemixed.


 

Posted Sun 01 Jul 12 @ 7:47 am
Ook toen ik 5 jaar geleden begon met VDJ (was vroeger een Vinyl DJ) had ik mijn 1e mix, maar liefst 25 x over moeten doen, voordat ik zelf vond dat hij goed genoeg was om online te zetten. (alles in 1 take van 1 uur) Nu 5 jaar later hoor ik er toch een aantal fouten in die ik voor mijzelf niet meer zou accepteren.

Als Qontros echt perfect geconstrueerde mixen wilt maken, op de manier die hij beschreef, (dus mixen digitaal "in elkaar plakken") dan kan dat nog beter met prog. als Abelton Live of Mixmeister Pro o.d. gebruiken. Maar dat is mijns inziens geen manueel mixen meer.

Met VDJ leer je ook echt Dj een. (met vallen en opstaan) En (bijna) dagelijks leer ik er nog steeds nieuwe dingen bij, die ik nog niet wist, of nooit geprobeerd had.
 

Posted Wed 04 Jul 12 @ 10:05 am


(Old topics and forums are automatically closed)