Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: VMS4 niet aan de praat te krijgen

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

MMIDJHome userMember since 2012
Hallo,

Voor mijn zoon een VMS4 gekocht met Virtual DJ software wat er bij zat. LE version.

We zijn al 2 weken aan het proberen de zaak fatsoenlijk aan het werken te krijgen. Dit lukt dus niet.

We hebben al contact gehad met American Audio etc. Het lukt dus mooi allemaal niet.

De Software geinstalleerd op een Laptop met Windows 7 ( 64 bit ) De software werkt prima via de laptop en alles is te bedienen van Virtual DJ in het scherm.

Als we connectie maken met de VMS 4 dan wordt er geen signaal naar de VMS 4 verzonden. Er branden maar 4 controlelampjes. Shift en record. Links en rechts. Ook de rode lampjes die op de diverse draaiknopjes rood dienen te branden branden niet.

Asio drivers zijn ook geinstalleers. Er komt wel muziek uit maar alleen via de meeste linkse schuif. En de wheels werken ook. Voor de rest dus helemaal niks en na 2 weken proberen begint het nu te irriteren voor een apparaat wat niet goedkoop is.

We hebben ook al degeinstalleerd, op verzoek van American DJ een regcleaner laten lopen maar helemaal niks en weer geinstalleers. Niks.

We zijn nu ten einde raad en hij moet komende zaterdag al draaien...........

Wie kan helpen!! Of wat moeetn we nu gaan doen. Ik heb zelf nu ook het idee door alle toeters en bellen het allemaal door elkaar loopt nu !

Bij voorbaat dank.
 

Posted Mon 25 Jun 12 @ 9:50 am
Hoi,

Het is gelukkig pas maandag... ;)
Kijk >>HIER<< eens naar. De genoemde problemen zijn vaker beschreven (op het General Forum) en bleken vrijwel altijd aan een foutieve configuratie van de controller te liggen. Ook bij jullie controller kijkt de MIDI-toewijzing niet te kloppen.

Succes!
 

Posted Mon 25 Jun 12 @ 10:16 am
MMIDJHome userMember since 2012
Hoi,

Dank je voor de link. Door de LE edition komen we dus niet in de config........we kunnen alleen upgraden naar een Pro.
 

Posted Mon 25 Jun 12 @ 10:27 am
Dat heb je niet nodig. De MIDI-toewijzing van de kanalen op de VMS4 gebeurt op de controller zelf.
Lees dus het stukje over de schakelaars goed en eventueel de MIDI-log-toewijzingen in de ASIO-instellingen (als je ASIO gebruikt. Je hebt het niet echt nodig)

Je LE-versie wordt geïnstalleerd met de juiste instellingen, maar, nogmaals, daar hoef je voor dit probleem niets in te doen. Dat zou alleen een issue kunnen zijn als je geluidstoewijzingen niet zouden kloppen.

[EDIT]: Nog wat uitleg over de instellingen. 1e helft van het topic is van toepassing, de rest niet meer..... >>KLIK<<

en uit de QuickStart-guide:

SETTINGS
• Unpack your new VMS4™.
• Plug your VMS4™ in to your computer using the included USB cable.
• Plug your VMS4™ into a power outlet using the included power adaptor.
• Turn on the VMS4.
• Make sure the Interface Mode switch on the front panel (4 Out/8 Out) is set to 4 OUT.
• Make sure that the USB/ANALOG switches on the front panel on MIDILOG™ channels 2 & 3 are set to USB.
• Make sure the NORMAL/REVERSE switch on the front panel is set to NORMAL.
• On Channel 2 & 3, make sure the GAIN Knob is set to 12 o‘clock.

Enige dat niet klopt aan bovenstaande is dat je de VMS pas aan moet zetten als je alle instellingen goed hebt gezet. Anders gaat het ding volledig van het pad....
 

Posted Mon 25 Jun 12 @ 12:44 pm
ik wil hier nog even meegeven,sluit u vms4 aan via het stopkontakt want als ge u vms4 alleen aansluit via usb kan dat problemen geven want sommige laptops of computers geven te weing stroom om de vms4 te kunnen sturen,lees aandachtig de handleiding en kijk naar updates voor nieuwe firmware want dat kan wel eens nodig zijn
 

Posted Tue 26 Jun 12 @ 1:58 am
MMIDJHome userMember since 2012
Hallo,

Dank jullie allemaal voor de reacties.

We hebben allen wederom geprobeerd maar het lukt gewoon niet.

Mss heeft het wat te maken met de laptop? Windows 7 64 bit.......

We gaan maar terug naar de winkel, die service moeten ze toch verlenen.

 

Posted Tue 26 Jun 12 @ 2:46 am
ik had dat ook te weinig stroom voor mijn controller.
Dit heb ik opgelost met een USB Hub met aparte stroomvoorziening bij Conrad.
Heb nu gelijk wat meer poorten.

 

Posted Tue 26 Jun 12 @ 4:28 am
de mensen van American audio blijven bestoken met e-mails ik had ook problemen met mijn vms2
en ik heb mijn unit mogen omruilen kosteloos.

zeker al uw mails bij houden die ga je nodig hebben, + ook de originele doos en al de kabels en de cd met virtual dj

 

Posted Thu 28 Jun 12 @ 3:29 am
Ziet er naar uit dat hij zaterdag dus met de muis en het toetsenbord moet werken. Dat kan met de meegeleverde LE-versie, maar dan moet de VMS4 wel aangesloten zijn. Anders start VDJ niet op.
 

Posted Thu 28 Jun 12 @ 6:09 am
MMIDJHome userMember since 2012
Hoi,

Goede service dus ! We hebben een nieuwe ontvangen. Ook nog mooi de VMS4.1 Dus dat is heel erg mooi.

We moeten de VMS nog installeren.

Wie heeft tips.......op de laptop stond dus eerste de oude software van de vms 4. Dat is allemaal gedelete.

Waar moeten we nog meer opletten? Of software installeren en aansluiten en lets go...?

Ik hoor het graag zodat we eindelijk eens zonder problemen kunnen draaien.

 

Posted Fri 29 Jun 12 @ 10:48 am
Dozo10PRO InfinityMember since 2011
kijk ook even naar je register wat daar nog allemaal aan "troep" is achtergebleven ...
 

Posted Fri 29 Jun 12 @ 11:28 am
Goed geregeld! De VMS4.1 komt er in ieder geval beter vanaf in de gebruikersrecenties dan de oude.

Dozo's tip is spot-on: Als ik je een tipje mag geven: Download CCleaner (even op googlen) en laat dat je register opschonen. Dat mikt alles eruit dat niet netjes is verwijderd. Is een gratis programmaatje dat ik wekelijks alle meuk van mijn PC's laat verwijderen.
 

Posted Fri 29 Jun 12 @ 12:02 pm


(Old topics and forums are automatically closed)