Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Gemini CNTRL-7 werkt niet met Virtual DJ

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

scheusLE userMember since 2012
Hoi allemaal,

Ik heb zojuist de Gemini CNTRL-7 ontvangen.
Als ik hem op mijn laptop aansluit met de bijgeleverde LE versie doet hij het niet.

Als ik hem op een andere computer naast mij aansluit met de zelfde software doet hij wel.

Heeft iemand enig idee hoe dit kan?

 

Posted Fri 15 Jun 12 @ 6:50 am
scheusLE userMember since 2012
Meer info:

De computer waar hji wel doet ie een Windows XP vaste PC.

De computer waar hij niet doet ie een Windows 7 laptop.

Ik heb dit eerder gehad met de Discover DJ PRO dat hij op de laptop niet deed en de gewone computer wel.

Bij de laptop vind hij de controller wel maar de knoppen/lampjes gaan niet branden zoals hij hoort te doen.

Please help me! :)
 

Posted Fri 15 Jun 12 @ 9:31 am
Ja, hoor: geen handleiding beschikbaar op de website....
Dit om te bepalen of er drivers geïnstalleerd moeten worden of dat het ding draait op de standaard Windows drivers. Dat lijkt je probleem te zijn, maar dat moet je zelf even uitvogelen: Wordt alleen VDJ geïnstalleerd of moeten er nog aanvullende drivers van de CD worden getrokken?

Probeer het volgende eens: Installatie-CD erin, setup afbreken, verkenner openen en het bestand setup.exe opzoeken op de CD. Met de rechter muisknop klikken op het bestand en kiezen voor "Uitvoeren als administrator".
 

Posted Fri 15 Jun 12 @ 6:58 pm
scheusLE userMember since 2012
Martin FourS wrote :
Ja, hoor: geen handleiding beschikbaar op de website....
Dit om te bepalen of er drivers geïnstalleerd moeten worden of dat het ding draait op de standaard Windows drivers. Dat lijkt je probleem te zijn, maar dat moet je zelf even uitvogelen: Wordt alleen VDJ geïnstalleerd of moeten er nog aanvullende drivers van de CD worden getrokken?

Probeer het volgende eens: Installatie-CD erin, setup afbreken, verkenner openen en het bestand setup.exe opzoeken op de CD. Met de rechter muisknop klikken op het bestand en kiezen voor "Uitvoeren als administrator".


Bedankt voor je reactie.

Het probleem is dat mijn cd la van de laptop kapot is. Ik doe hem dus in een andere computer en open de setup vanaf daar.
Toen ik de controller voor het eerst in mijn laptop deed moest hij heel veel drivers instaleren. Dat had de andere computer waar hij wel doet dan weer niet.

Gr.
 

Posted Sat 16 Jun 12 @ 5:06 am
Dan worden er dus Windows drivers gebruikt. Ik denk dat je in dit geval beter even een verzoekje tot hulp kunt sturen naar de support van Gemini. VDJ levert geen drivers voor je controller. >>KLIK<<
 

Posted Sun 17 Jun 12 @ 7:55 pm
scheusLE userMember since 2012
Martin FourS wrote :
Dan worden er dus Windows drivers gebruikt. Ik denk dat je in dit geval beter even een verzoekje tot hulp kunt sturen naar de support van Gemini. VDJ levert geen drivers voor je controller. >>KLIK<<


Bedankt,

Maar het probleem zit in mijn laptop. Precies dezelfde laptop als deze werkt er wel mee. Ik kan ook via virtual dj gewoon het geluid afspelen via de controller. Maar de lampjes gaan niet branden en kan niet besturen. Kan dit komen omdat er eerder misschien illegale VDJ software op heeft gestaan? Ik heb alles van VDJ uit het register gegooid.

Gr,

Scheus

 

Posted Mon 18 Jun 12 @ 1:25 pm
Dan denk ik dat alleen de "Bob Hofmans"-methode nog een oplossing kan bieden: Formatteren en Windows opnieuw installeren. Ik snap dat je dat liever niet hoort met de kapotte CDROM-drive, maar met ingrepen in de registry houdt het voor mij ook een beetje op. Ik kan nooit meer nagaan wat er precies is gebeurd.
 

Posted Mon 18 Jun 12 @ 1:40 pm
scheusLE userMember since 2012
Martin FourS wrote :
Dan denk ik dat alleen de "Bob Hofmans"-methode nog een oplossing kan bieden: Formatteren en Windows opnieuw installeren. Ik snap dat je dat liever niet hoort met de kapotte CDROM-drive, maar met ingrepen in de registry houdt het voor mij ook een beetje op. Ik kan nooit meer nagaan wat er precies is gebeurd.


Dus ik moet het er maal allemaal afgooien en Windows er opnieuw op zetten?
Wat moet dat moet dan maar..

In ieder geval bedankt voor je hulp.

In het register heb ik gewoon de dingen van Virtual DJ verwijderd zodat ik helemaal opnieuw kon beginnen met VDJ. Dat kan toch niet veel kwaad.

Gr,
Scheus

 

Posted Mon 18 Jun 12 @ 2:04 pm
scheus wrote :
In het register heb ik gewoon de dingen van Virtual DJ verwijderd zodat ik helemaal opnieuw kon beginnen met VDJ. Dat kan toch niet veel kwaad.


Eeuuhhmm.... Er wordt niet voor niets gewaarschuwd om een backup van je registry te maken voordat je erin gaat verbouwen en dat alles wat je doet op eigen risico is.
Als Pro-user had je de veiligere optie gehad om de registry-tool te gebruiken. Die weet precies wat er opgeruimd had moeten worden.
 

Posted Mon 18 Jun 12 @ 2:21 pm
scheusLE userMember since 2012
Martin FourS wrote :
scheus wrote :
In het register heb ik gewoon de dingen van Virtual DJ verwijderd zodat ik helemaal opnieuw kon beginnen met VDJ. Dat kan toch niet veel kwaad.


Eeuuhhmm.... Er wordt niet voor niets gewaarschuwd om een backup van je registry te maken voordat je erin gaat verbouwen en dat alles wat je doet op eigen risico is.
Als Pro-user had je de veiligere optie gehad om de registry-tool te gebruiken. Die weet precies wat er opgeruimd had moeten worden.


Nou bedankt voor je hulp maar hier schiet ik ook weinig mee op.

Bedankt!

Scheus
 

Posted Mon 18 Jun 12 @ 2:47 pm
Je bedoelt wat ik als laatste meldde? Was alleen maar een stukje motivatie om na te denken of je misschien ooit toch over zou stappen op de Pro-versie ;) (part of the job :p)
 

Posted Mon 18 Jun 12 @ 5:18 pm
scheusLE userMember since 2012
Martin FourS wrote :
Je bedoelt wat ik als laatste meldde? Was alleen maar een stukje motivatie om na te denken of je misschien ooit toch over zou stappen op de Pro-versie ;) (part of the job :p)


Haha oke.. Nou je kan m 20 dagen uitproberen en dat bevalt me wel.
Je schijnt hem ook zeer gemakkelijk illegaal te kunnen downloaden.. Beetje raar voor zo'n dure software haha.

Bedankt,

Scheus
 

Posted Thu 21 Jun 12 @ 12:45 pm
Ik ben geen heilig boontje: Zo heb ik VDJ leren kennen. Maar als ik moet werken met een softwarepakket wil ik wel de zekerheid dat ik een stabiel en betrouwbaar stuk software op mijn PC heb. Dat is helaas niet altijd het geval met de "grijze" versies.
Buiten dat: Met een beetje zoeken vind je ook gratis DJ-software zodat je helemaal niet "illegaal" bezig hoeft te zijn. Maar die ondersteunen nu eenmaal niet video, CDG, enz. Ik kan nu iig zeggen dat er op geen enkele PC hier iets draait dat niet gekocht of open source is. (al heb ik wel geleerd op de "harde manier") ;)
 

Posted Thu 21 Jun 12 @ 1:27 pm
Martin FourS wrote :
Dan denk ik dat alleen de \"Bob Hofmans\"-methode nog een oplossing kan bieden: Formatteren en Windows opnieuw installeren. ...............


Leuk dat je aan me denkt, Martin.
Inderdaad, formateren is de beste oplossing als niets meer schijnt te helpen.
Ik laat het in een computershop doen. Ook met een kapotte CD drive is dat geen probleem - die technici downloaden drivers etc direct van het net.
Kost me 40 tot 60 euro en ik heb een nieuwe laptop!

 

Posted Thu 21 Jun 12 @ 6:53 pm
ja inderdaad, er blijft altijd wat achter.
Opnieuw opzetten, de beste remedie.

Heb er wel wat ervaring mee (inmiddels).
Om het zelf te doen, moet je wel weten wat je doet.
Ik doe dat zelf, maar sommige moeten naar de winkel.
Met vallen en opstaan leer je wel snel.


 

Posted Sun 24 Jun 12 @ 1:49 pm
Hoi,

Ik heb dus hetzelfde probleem, alleen, ik heb helemaal geen illigale versies op mijn pc ( gehad ) laptop herkent de controller gewoonweg niet..
Wat nu ? :(
 

Posted Wed 29 May 13 @ 3:01 am
Jan,

graag 1x je vraag stellen en niet verspreid over meerdere topics.
Ik sluit deze, is toch al een jaar oud.
 

Posted Wed 29 May 13 @ 3:09 am


(Old topics and forums are automatically closed)