Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: 2 Functies Jog wheel

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hallo,

Ik heb een vraagje over de mapping van mijn jog wheel.
Ik heb een hercules mp3 e2 en ik wil graag dat ik met mijn jog
wheel kan scratchen maar ook door mijn nummer heen scrollen.
Ik heb een knop "scratch" en ik wil als die aanstaat dat hij gwn
kan scratchen en als hij uit staat dat ik door mijn nummers kan
scrollen. Weet iemand de code waarmee ik dat voor elkaar
kan krijgen?

Mvg,
Joris
 

Posted Sun 10 Jun 12 @ 8:34 am
Joris,

wat je wilt kan niet met je LE-versie. Deze ondersteunt geen custom mapping.
Verder zou ik er even over nadenken voordat je je jogwheel ontdoet van de Bend-functie. Je bent dan de mogelijkheid kwijt om met je jogwheel het bij te mixen nummer op de beat te zetten.
 

Posted Mon 11 Jun 12 @ 7:53 am
Okee bedankt. Ik heb ook VDJ Pro alleen dat kun je niet op mijn account zien omdat ik die via een ander account heb gekocht. Kan het dan wel met VDJ Pro?
 

Posted Mon 11 Jun 12 @ 2:23 pm
Dan is het handiger dat je inlogt met je andere account. Je begrijpt hopelijk dat we genoeg pogingen voorbij zien komen met een soortgelijk verhaal.
Ja, het moet kunnen met de Pro-versie. Mijn MC6000 heeft dezelfde functie. Als die dat kan moet het ook te mappen zijn op een andere controller. (Bij de Denon zit het alleen wel onder de Shift-knop. Die heeft de E2 weer niet....)
 

Posted Mon 11 Jun 12 @ 2:46 pm
Bedankt voor je reactie. Ja, dat snap ik alleen is dat een probleem want ik het account waar ik hem op gekocht heb, hebben we gelijk verwijdert omdat ik anders zo veel accounts had. Daarna heb ik weer een account aangemaakt omdat ik een vraag had. Klinkt misschien als een smoes maar ik kan je niet meer bewijs geven dat ik de pro versie heb.. Bovendien, als ik dat account nog zou hebben en je zou m'n vraag beantwoorden, kan iedereen het toch zien, ook als je niet de pro versie hebt? Alvast bedankt voor je informatie!
 

Posted Tue 12 Jun 12 @ 12:39 am
pepeisPRO InfinityMember since 2005
Joris515 wrote :
...omdat ik anders zo veel accounts had.

Je kan toch al de versies van VDJ registreren onder 1 en dezelfde account, kijk naar mij. En waarom zou je dan je Pro-account wissen ????

 

Posted Tue 12 Jun 12 @ 3:24 am
 

Posted Tue 12 Jun 12 @ 6:38 am
Pepeis heeft gelijk. Zo doet iedereen dit. Daarom staan er bij een aantal gebruikers meerdere controllers of softwareversies onder de naam.

Joris515 wrote :
Bovendien, als ik dat account nog zou hebben en je zou m'n vraag beantwoorden, kan iedereen het toch zien, ook als je niet de pro versie hebt?


Daar gaat het me niet om. Het "officiële" beleid van Atomix is dat iedereen hulp moet kunnen krijgen, ook al is er een reëel vermoeden dat er met een illegale versie wordt gewerkt. Maar dat je je account wist (dat kun je overigens niet zelf, daar moet je een verzoek voor doen bij Support....) is zo ongeveer het minst slimme dat je kunt doen. Want hoe wil je nu skins, effecten, enz downloaden? En nog gekker: Als VDJ 8 straks uit komt, kun je die niet eens ophalen, want je hebt geen Pro-licentie hier op de site.

Back on topic: Ik probeer vanavond uit te vogelen hoe ze dit bij Denon gemapped hebben. Het is overigens geen garantie dat het met je Hercules dan ook werkt.
 

Posted Tue 12 Jun 12 @ 6:40 am
Prima als iedereen denkt dat ik vdj pro niet legaal heb maar wat moet ik nou dan nog doen om te laten zien dat ik het wel legaal heb? Meer bewijs kan ik niet leveren! Ik heb al een paar jaar terug VDJ gekocht en nu ik net mijn hercules heb, heb ik daar een vraag over en maak ik weer een account aan. Het enige wat voor reacties ik krijg is dat niemand me gelooft. Daar is dit forum toch niet voor. Een forum is om vragen te stellen en dat mensen je daarmee kunnen helpen. Ik kan moeilijk gaan vragen om mijn account terug te halen of niet?

Martin FourS wrote :
Back on topic: Ik probeer vanavond uit te vogelen hoe ze dit bij Denon gemapped hebben. Het is overigens geen garantie dat het met je Hercules dan ook werkt.


Alvast bedankt Martin, toch nog iemand die me wil helpen.
 

Posted Tue 12 Jun 12 @ 8:59 am
FF geduld nog... Kwam er gisteravond niet helemaal uit...
 

Posted Wed 13 Jun 12 @ 4:47 am
Hè, hè....

set '$shift' 1 while_pressed & wheel_mode "browser" while_pressed

Zoals gezegd werkt mijn jogwheel alleen als browser-scrollhweel als ik de shift-knop indruk. Die kreet kun je dus weglaten.
wheel_mode "browser" is wat je nodig hebt. Je zal alleen nog moeten zorgen dat die instructie alleen werkt als scratch-mode is uitgeschakeld.
 

Posted Wed 13 Jun 12 @ 8:14 pm
Oke, thanks! Maar moet ik dan niet in plaats van $shift, scratch schrijven want dat is het knopje dat moet bepalen of het jogwheel scratcht of door de nummer scrolt. Iemand nog een idee wat er dan op de plek van het knopje Scratch moet komen te staan? Ik heb hier totaal geen verstand van. Hier is een foto van hoe mijn mappers er nu uitzien:
 

Posted Thu 14 Jun 12 @ 12:46 am
Je wilde Scratch houden, dus daar moet je nu net niet aan komen.
Als "Mapping-leek" kan ik je alleen goedbedoeld advies geven maar niets met zekerheid zeggen: In je plaatje heb je Jog geselecteerd. Rechts, onder de knop Action Learn staat een vakje met de tekst Jogwheel. Je kunt eens proberen de tekst wheel_mode "browser" (dus wat ik in mijn vorige post vet had getikt) in dat vakje te zetten. Gaat het niet, dan kun je altijd weer de tekst jogwheel terug zetten.
Als ik het goed begrijp is dat de functie als Scratch niet is ingeschakeld en dat moest je net hebben.
 

Posted Thu 14 Jun 12 @ 7:47 pm
Als ik op de plaats van "jogwheel" wheel mode "browser" zet, gebeurt er niks. Maar ik heb de oplossing al. Een vriend van mij is ook dj en heb het dus aan hem gevraagd toen hij hier was. Hij zij dat als ik bij het knopje "UP" en "DOWN" (waarmee je dus ook door de nummers mee heen kan scrollen per nummer), de volgende code moest schrijven:

browser_scroll +1 & deck 1 wheel_mode 'browser' while_pressed & deck 2 wheel_mode 'browser' while_pressed

En als ik nu tegelijkertijd mijn "UP" of "DOWN" knop indruk en aan m'n jogwheel draai, kan ik heel makkelijk door m'n nummers heen scrollen.
Kortom: Probleem opgelost!

Bedankt allemaal,

Joris
 

Posted Thu 14 Jun 12 @ 11:55 pm


(Old topics and forums are automatically closed)