Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: cues overzetten naar nieuwe laptop

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hallo,

Virtual Dj op nieuwe laptop geïnstalleerd. Nu wil ik graag alle cues overzetten naar de nieuwe laptop. Heb de map VirtualDJ van de oude computer (in mijn documenten) gekopieërd naar de nieuwe ook weer onder mijn documenten. Helaas werkt niet. Hoe los ik dit op ?(nieuwe laptop voorzien van windows 7, vorige windows Vista)
 

Posted Thu 07 Jun 12 @ 1:28 pm
Dozo10PRO InfinityMember since 2011
Heb je ook je muziek overgezet?
en de VirtualDJ Local Database v6.xml bestanden?
ik geloof dat daar namelijk je cue points in opgeslagen worden.... Martin zal me wel verbeteren indien foutief ;)
 

Posted Fri 08 Jun 12 @ 1:31 am
pepeisPRO InfinityMember since 2005
Cues zitten inderdaad in dat xml-bestand.
Wel eventueel editeren en alle path's wijzigen in de nieuwe locatie van de bestanden. (gewoon via notapad of pspad)
 

Posted Fri 08 Jun 12 @ 6:02 am
De database staat in C:\ (dus niet in een map)
Die moet je idd overzetten naar je nieuwe laptop. Je kunt het bestand openen met je browser en even controleren of de verwijzingen naar hetzelfde path zijn als op je oude PC. Als je met een externe schijf werkt kun je, als er in de database verwezen wordt naar een andere driveletter, je externe schijf de juiste driveletters geven.
Heb je je muziek op de interne schijf staan en vindt hij je muziek nog niet, verplaats je muziek dan naar "dezelfde" locatie als op je oude PC. Hoewel Pepeis z'n oplossing de goede is, is het nogal een werk omdat je elk nummer handmatig aan moet passen. Het kan daarom makkelijker en sneller zijn om je muziek op de goede plek te zetten.
 

Posted Fri 08 Jun 12 @ 6:10 am
pepeisPRO InfinityMember since 2005
elk nummer apart ????

Gewoon via 'Replace' alles in 1 keer.
 

Posted Fri 08 Jun 12 @ 6:22 am
...... (Martin werkt bijna nooit met Notepad. Geen idee of Search & Replace ook in Wordpad zit.....)
 

Posted Fri 08 Jun 12 @ 10:21 am
Beste,

ik heb mijne computer geformatteerd en windows geinstalleerd. Ik had eerst een backup gemaakt van virtual dj. Nu heb ik virtual dj opnieuw geinstalleerd, maar hoe moet ik mijn oude xlm bestand in de nieuwe virtual dj droppen zodat ik niet alle info van de liedjes kwijt ben?

Mvg,
Jan
 

Posted Wed 09 Jan 13 @ 1:31 pm
pepeisPRO InfinityMember since 2005
Osdorp Posse wrote :
...maar hoe moet ik mijn oude xlm bestand in de nieuwe virtual dj droppen...

Wat bedoel je hiermee ?

Waar ergens stonden je muziek-bestanden en waar wil je ze nu zetten ?

De XML moet in de root staan van de HD waar de muziekbestanden op staan.
Natuurlijk moet het path (in de XML) kloppen, maar dat kan je veranderen zoals in vorige posts beschreven.
 

Posted Thu 10 Jan 13 @ 9:14 am
Snap er niks van :-(
 

Posted Thu 10 Jan 13 @ 9:23 am
pepeisPRO InfinityMember since 2005
pepeis wrote :
Waar ergens stonden je muziek-bestanden en waar wil je ze nu zetten ?


Kan je hier alvast op antwoorden.

 

Posted Thu 10 Jan 13 @ 10:07 am
Mijn muziek stond vroeger op de D. Ik heb een backup gemaakt en daarna gewoon terug gezet op de D. Ik heb virtual dj wel helemaal opnieuw gedownload.

Mvg
 

Posted Thu 10 Jan 13 @ 12:09 pm
Heb je ook een backup gemaakt van je map Mijn Documenten/Virtual DJ met alles daarin? Daarin staan (normaal gesproken) je skins, effecten, samples, enz in aparte mappen. Je database (deel 1...) stond daar ook, deel 2 stond op D:\ (dus niet in een map)
Heb je daar geen backup van gemaakt, dan moet je je collectie opnieuw scannen. Effecten, samples enz die je kwijt bent dien je opnieuw te downloaden en installeren.

Tipje: Maak er een gewoonte van om een backup te maken van je map Mijn Documenten op een externe schijf. Doe dat ook voor je muziekcollectie en alles wat je download van de site. Die schijven kosten tegenwoordig bijna niets meer en het kost je vele malen meer (aan tijd) om alles weer terug te halen. Ik heb bv alles 2x op externe schijf staan en voor de veiligheid op een netwerkschijf. Die laatste blijft thuis, de andere 2 gaan mee (ze gaan zo af en toe wel eens kapot....)
 

Posted Thu 10 Jan 13 @ 1:50 pm
pepeisPRO InfinityMember since 2005
Als je muziek op de D stond en je hebt alles opnieuw op de D gezet (in dezelfde directory) dan moet je de XML die onder D:\ stond, terug op D:\ zetten.
Iedere schijf heeft (dacht ik) een aparte XML met een database is. Dat heeft als voordeel dat je een externe HD aan een andere PC kan hangen, zorgen dat hij dezelfde drive-letter krijgt, en je kan de database (van die HD) gewoon terugvinden en gebruiken op die andere PC.
 

Posted Fri 11 Jan 13 @ 2:55 am
stevoqxPRO InfinityMember since 2011
In dit verband heb ik ook een vraag. Ik heb gemerkt dat ik verschillende XML lijsten heb in mijn . Helemaal achteraan staan ze genummerd tussen haakjes. Dus (2) en (3) enz. Vraag is nu gaat VDJ al die lijsten gebruiken of enkel de niet genummerde? Indien VDJ slechts één van die lijsten gebruikt, kun je die dan op één of andere manier verenigen (mergen)?
 

Posted Fri 11 Jan 13 @ 5:01 am
pepeisPRO InfinityMember since 2005
Ik heb dit niet.
Ik denk dat hij enkel de laatst gewijzigde XML zal gebruiken, dus deze zonder nummertje erachter.
Eens proberen, werkt het niet, zet de andere erbij.

Hou er wel rekening mee dat je de XML die op je D-schijf stond in de root (D:\), terug moet zetten.
 

Posted Fri 11 Jan 13 @ 5:57 am


(Old topics and forums are automatically closed)