Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: starter 4mx

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hallo dj's
Ik heb voor mijn zoon zijn verjaardag vorige week een tweede dj set gegeven nadat hij een jaar de mp3 e2 van Hercules hebt gehad dachten we dat hij nu voor het echte werk kon gaan.
Helaas krijgen we op geen mogelijkheid zijn mixer Hercules 4MX aan de gaan we hebben een acer laptop vrij recent met windows7 er op het geluid wordt wel doorgegeven naar de speakers "stereo installatie" maar hij kan de mixer niet bedienen.
Ook hebben we een oude laptop"helemaal leeg gemaakt" voorzien van windows XP geen succes gehad daar konden we wel mixen maar had een vervelende piano geluid onder toetsten van cue, syn, play en als hij de jog wielen indrukte, de oude laptop hadden wij wel de XP er op gezet en later de systeem drivers.
Omdat we nog steeds geen geluk hadden, hebben we als laatste de software die geleverd was bij de nieuwe 4mx op mijn Imac geinstalleerd maar deze werd niet geaccepteerd door de mac.
Welnu ik ben radeloos en vindt het erg zielig dat de jongen van 14 nu al bijna twee weken maar niet kan mixen.

Wie kan ons vertellen wat doen we fout, we hebben meerdere keren alles gedaan volgens de beschrijving ook enkele updates hebben we geinstalleerd.
Diverse malen de settings verandert en ga zo maar door dus m.a.w. al 14 dgn zwoegen om de jongen te helpen.

Alvast bedank voor een ieder die mijn zoon aan het mixen kan krijgen "mij is het niet gelukt".

Met Vriendelijke Groet,
Herman Philips
 

Posted Wed 06 Jun 12 @ 2:13 pm
Dag, Herman,

de naam kwam me al bekend voor ;)
Ik heb >>HIER<< nog antwoord gegeven op de vragen van je zoon, maar op de laatste opmerkingen geen antwoord meer gekregen. Ik heb daar dus nog suggesties gedaan die je eens kunt uitproberen.
Wel nog een aanvulling: Je hebt hopelijk niet geprobeerd met de 4MX te werken in combinatie met de software van de MP3 E2. Dat gaat namelijk zeker niet werken. De LE-versie die bij de consoles geleverd wordt is specifiek bedoeld voor dat type controller en niet uitwisselbaar.

Dan de iMac: Heb je nog een Mac met PPC-processor, dan heb je inderdaad een probleem: Versie 7 (zoals geleverd met de 4MX) werkt alleen op een Mac met Intel-processor. (Ik kan het weten: op mijn PowerMac G5 ben ik verplicht blijven hangen bij V6)

Dan nog even terugkomend op het piano-geluid: De interne kaart ziet de instructies die van de controller af komen als instructies voor de MIDI-soundbank en MIDI-kanaal 1 is ongewijzigd vrijwel altijd een piano. Ik had je zoon aangeraden in het configuratiemenu van de geluidskaart de MIDI-ingang te ontkoppelen, maar ik weet ondertussen dat dat niet werkt. Wat wel werkt is in de Windows-mixer (bereikbaar via het "luidsprekertje" in de system-tray (rechts onderin de taakbalk), rechter muisknop op het symbool, "(Volume)mixer openen") het volume van de soundbank dicht te zetten. Die soundbank kan verschillende namen hebben: GM of GS, Soundbank (in een Soundblaster-setup), MIDI-playback of iets dergelijks. Dan zou hij in ieder geval met de XP-laptop moeten kunnen werken.

Bij de Acer zou je kunnen proberen de setup van de software als Administrator uit te voeren. Dat doe je door niet automatisch de softwareinstallatie te starten, maar die af te breken, en via de verkenner het bestand Setup.exe op de CD-ROM te zoeken. Als je daar met je rechter muisknop op klikt en kiest voor "Uitvoeren als Administrator" wordt alles wat toegankelijker. Kies (als daar om wordt gevraagd) voor installatie "voor alle gebruikers".

Je hebt het een en ander om uit te proberen. Mocht het nog niet lukken dan horen we je vanzelf weer ;)

Succes,
Martin.
 

Posted Wed 06 Jun 12 @ 5:31 pm


(Old topics and forums are automatically closed)