Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: vmx100 alleen channel 1

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

hallo allemaal ik heb onlangs de vmx100 aangeschaft hij doet het perfect met vdj alleen ik heb een probleem er zijn 2 channels channel 1 doet het volgens behoren en channel 2 werkt ook alleen ik kan zeg maar alleen channel 1 gebruiken want de crossfader is nu een soort volume knop voor channel 1 dus hou kan ik zorgen dat alle knopen naar behoren werken? het is ook usb versie en de kabels die ik hab is zon rood zwarte die heb ik inde amp zitten die is weer verbonden met de toren en met de boxen


alvast bedankt!
 

Posted Tue 05 Jun 12 @ 9:44 am
De VMX100USB heeft 1 stereo USB-kaart. Daarmee kun je nu eenmaal geen 2 stereo-kanalen maken. Daarnaast is de mixer geen controller, dus je crossfader en volumeschuiven "bedienen" niet de software. Tenzij je een geluidskaart hebt met tenminste 2 stereo uitgangen (waarvan je elke stereo uitgang aan een kanaal van de mixer kunt knopen) heb je eigenlijk erg weinig aan de mixer in combinatie met VDJ.

Let wel op: als je een extra geluidskaart gaat kopen, heb je tenminste de Pro Basic-versie (€99,-) of de Full Pro (€260,85) nodig.
 

Posted Tue 05 Jun 12 @ 10:57 am
oke maar het is ook bij andere software het geval dus dat snap ik niet en ik heb pro al dus
 

Posted Tue 05 Jun 12 @ 1:18 pm
Dat het bij andere software ook speelt heeft precies dezelfde reden.
De mixer is nu eenmaal geen controller en heeft maar 1 stereo geluidskaart. Je hebt domweg de verkeerde hardware gekocht voor wat je wilt.
Je bent beter af met hardware welke door VDJ wordt ondersteund: http://www.virtualdj.com/products/hardware.html
Dus...
 

Posted Tue 05 Jun 12 @ 5:14 pm
oke ik ga er voor een sparen weet jij nog een goeie die onder de 200 euro ligt? ps: ik had op youtube een filmpje gezien van iemand die wel alle 2 de channels kon hoe kan dat dan hij gebruikte traktor
 

Posted Wed 06 Jun 12 @ 12:39 am
Martin FourS wrote :
Tenzij je een geluidskaart hebt met tenminste 2 stereo uitgangen (waarvan je elke stereo uitgang aan een kanaal van de mixer kunt knopen)


Ook daar had ik al antwoord op gegeven......

Vragen naar de mening over wat goed is is persoonlijk en daar ben je niet mee geholpen. (staat ook in de startpost van het NL-forum, waarvan je het bewijs bent dat niemand dat blijkbaar leest) Wat de een goed vind kan jij achteraf een drama vinden. Persoonlijk vind ik dat je voor max. €200,- niks goeds kunt kopen.
Ga naar een winkel die controllers verkoopt en probeer ze uit. Voel wat lekker in de hand ligt, wat een beetje solide overkomt, enz. Daar kan niemand je mee helpen.
 

Posted Wed 06 Jun 12 @ 3:05 am


(Old topics and forums are automatically closed)