Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Sound engine

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Wanneer ik mn ipad aansluit op mijn mixer denon mc6000, klinkt het geluid uit de speakers voller/beter dan dat ik via vdj afspeel via de ingebouwde geluidskaart? Kan dit ?
Notebook die ik gebruik is een asus g73 met i7 processor, dus niet een kwalitatief slecht notebook?
De mc 6000 is aangesloten op 2x crown xti 4000 met hierachter een jbl srx set.
 

Posted Sun 27 May 12 @ 5:09 am
Nog even als aanvulling, ik sluit de ipad via de speciale kabel rechtstreeks vanuit de ipad op de tulpingangen van de mc6000 aan.
 

Posted Sun 27 May 12 @ 5:11 am
toevallig was ik van de week op mijn cdj 900 aan het draaien losstaand en toen dacht ik ongeveer het zelfde.
had het idee dat de geluidskwaliteit beter was dan via vdj. maar het verschil is zo minimaal dat schijn kan bedriegen.
misschien is het meer het idee omdat het volume (gain) iets anders is.
 

Posted Mon 28 May 12 @ 9:18 am
Ik moet het eens vergelijken. Sowieso is de MC6000 al veel beter dan de Maya waar ik tot dusver mee heb gewerkt, en ook het uitgangsvolume van de Denon is veel harder dan de Maya. Ik heb alleen nog met de controller icm VDJ gewerkt, dus ik moet nog proberen wat er gebeurt als ik mijn D2 op de Denon aansluit.
Kan het zijn dat je nummers op de iPad van een betere kwaliteit zijn dan de nummers die je normaal gesproken afspeelt via VDJ?
@Bas: als je de CDJ's losstaand gebruikt, heb je er wrs normale CD's in gestoken, ipv MP3-CD's. Bij een direct vergelijk zal je dan idd verschil horen.
 

Posted Mon 28 May 12 @ 9:25 am
ik heb in mijn computer nummer van 320kbit/s staan, dus gewoon goed, dus dat kan het volgens mij niet zijn.
 

Posted Mon 28 May 12 @ 2:49 pm
Effies uitgeprobeerd met mijn Chinese tablet (iPad-kloon op Android): die doet dat ook. Ik vermoed dat er standaard een EQ meedraait omdat de weergave normaal gesproken via een mini-speakertje wordt gedaan. Om het dan nog ergens op te laten lijken duwen ze de dynamiek omhoog.
Er zit iig echt geen betere geluidskaart in de iPad dan dat er in de Denon zit....
 

Posted Mon 28 May 12 @ 6:55 pm
Als er in de ipad geen betere geluiskaart zit dan in de mc6000 hoe is het dan te verklaren dat het geluid uit de ipad toch beter klinkt?
 

Posted Sun 03 Jun 12 @ 5:43 am
Dat zei ik:
Martin FourS wrote :
Effies uitgeprobeerd met mijn Chinese tablet (iPad-kloon op Android): die doet dat ook. Ik vermoed dat er standaard een EQ meedraait omdat de weergave normaal gesproken via een mini-speakertje wordt gedaan. Om het dan nog ergens op te laten lijken duwen ze de dynamiek omhoog.


Kun je ook doen met VDJ: >>KLIK<<
 

Posted Sun 03 Jun 12 @ 6:19 am
goede tip Martin, leuke equalizer werkt wel, maar weet jij soms hoe je m continu aan kan laten staan op beide spelers? ik moet continu schakelen van linker naar rechterspeler?
 

Posted Sun 03 Jun 12 @ 3:24 pm
Eeeehhrrrmm.... Nee..;)
Ik gebruik hem niet omdat ik in de set een EQ heb zitten. Ik zal hem op mijn thuis-PC zetten en wat experimenteren. Hoor je nog van me.

[EDIT] Is simpeler dan ik dacht: als je naar de Effect-sectie gaat en je selecteert de EQ, dan wordt er een balk rondom de naam gezet. Aan het einde van die balk komt de status voor elk deck te staan. Je klikt één voor één de decks aan totdat in de balk beide decks op "On" staan. De EQ blijft dan actief op beide decks.



[EDIT 2] Zet in Config/Options wel "FX reset on load" op Disabled, anders wordt de EQ steeds uitgeschakeld.
Je moet het linker en rechter deck wel afzonderlijk instellen. Wisselen tussen beide decks doe je met de knoppen "Deck 1" en "Deck 2" onder de Activate-knoppen (zie plaatje)
 

Posted Mon 04 Jun 12 @ 8:42 am
Mmmm,

Ik ben toch wel van mening dat de geluidsengine van VDJ toe is aan wat verbetering. Als ik een mix opneem en vergelijk met de kwaliteit van de originele mp3's, ongeacht de gain, dan gaat er toch echt iets in kwaliteit vanaf. Ook effecten kunnen eficiënter, heb al een paar keer meegemaakt dat een effect dat aan staat, qua verwerking niet actief is en het toch voor elkaar krijgt om uiteindelijk VDJ's performance en geluidskwaliteit sterk onderuit te halen. Daarbij blijf ik erbij dat de interactie met ASIO drivers veel beter kan. Als ik iets als cubase gerust meerdere kanelen virtual synts, wav's en effecten kan laten afspelen met een bepaalde latency, waarom heeft de VDJ engine er dan soms moeite mee bij dezelfde instellingen.

Ik heb dus ook best wat hoop bij VDJ 8..
 

Posted Mon 04 Jun 12 @ 2:50 pm
't Is dan toch geduld hebben. De geluidskwaliteit van de kaart speelt iig een flinke rol. Ook "lastig" is dat een betere kaart eerder defecten hoorbaar maakt. Een slechte MP3 klinkt over een goede kaart dus al snel slechter dan over een "consumenten"-kaart.
Toch ben ik zelf ook wel benieuwd wat V8 ons te bieden heeft. En nee: er is nog geen licht aan de horizon (ook geen Beta)

Wat wel blijft is dat onze kritische oren meer horen dan die van het gemiddelde publiek. Zolang je muziek niet klinkt alsof het van cassette is gehaald zul je uit de zaal niet gauw iets te horen krijgen. Dat is: als je ze geen vergelijkingsmateriaal geeft. Als je zelf de mist in gaat met 64 kB/sec gevolgd door 320 kb/sec (of nog beter: andersom ;) ) dan werk je de zaak snel leeg....
 

Posted Mon 04 Jun 12 @ 3:03 pm
Martin FourS wrote :
't Is dan toch geduld hebben. De geluidskwaliteit van de kaart speelt iig een flinke rol. .


Tjah, als het even kan probeer ik van FLAC te mixen en inderdaad die VCI-400 is weinig vergevingsgezind :P Een ingebouwde limiter op de master die clipping bij opnames voorkomt zou ook aardig zijn. Zelfs op 75% master moet ik er iedere keer toch wel een paar vreemde piekjes wegpoetsen om maximaal te kunnen normaliseren.

EDIT: ik ben natuurlijk een beetje een pietlut :P
 

Posted Mon 04 Jun 12 @ 3:22 pm


(Old topics and forums are automatically closed)