Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Booth Monitor DjTech 4Mix

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hallo beste mensen,

Vandaag mijn Tannoy's ontvangen.( Tannoy Reveal 501A actieve studio monitor ).
Zit erg goed geluid in, mag ik wel zeggen.
Maar ik wil deze op mijn Booth uitgang hebben van mijn controller DJ tech 4 Mix

De Master outputs werken wel. Maar de Booth monitor krijg ik geen geluid uit.

Er staat in de gebruiks aanwijziing:

The included Virtual Dj LE does not support the Booth Outputs. Please upgrade to full version of Virtual DJ or use other software that supports Booth outputs.

Daar ik nu wel de Full version heb, lukt het niet.
Asio driver ed geinstalleerd, ( van de originele Le CD, en gedownload van Dj tech site).

Ik weet effe niks meer, wie weet er wel wat ?


Groetjes,




 

Posted Sat 26 May 12 @ 9:34 am
Hendrik,

probeer het eens met de skin die bij de LE-versie zit. Daar zitten nl wel de functies op die door de controller gebruikt worden.
Ik ben, normaal gesproken, niet zo'n fan van de "controller-look-a-like"-skins maar soms is het de enige manier om de controller-specifieke dingetjes aan de praat te krijgen.
Een andere manier zou kunnen zijn dat je met een mapping-instructie (dat kan vrij simpel met de Key-Learn functie) de volumeknop van je booth-out kunt toewijzen. Ik moet alleen even kijken of de booth-out een instructie is die gemapt kan worden.
Ik wil er ook best even naar kijken, maar niet om 04:30...... ;)

Overigens: De ASIO-drivers zorgen alleen voor een lagere latency, wat weer prettig kan zijn met scratchen (omdat je dan juist wilt dat de audio zo snel mogelijk reageert) maar voor de functionaliteit van de controller doet het echt helemaal niets.
(Erger: in sommige gevallen levert het juist problemen op, zeker als de ASIO-driver niet goed is ingesteld. Maar voor jou heeft het weinig of geen toegevoegde waarde)
 

Posted Sat 26 May 12 @ 8:54 pm
Hoi Martin,

Na vandaag toch noch effe aan het hobbyen geweest, want het moet werken.
Ik ga niet voor 90% maar voor 100 %.

Heb het volgende gedaan zie foto.

Nu werkt de booth wel. ( en me koptelefoon nu ook)



groetjes,
 

Posted Sun 27 May 12 @ 10:33 am
Mooi te horen dat het werkt, maar probeer deze setup uitgebreid uit voordat je ermee op karwei moet.
ASIO en Windows-drivers door elkaar gebruiken kan voor problemen zorgen. Dat is in ieder geval zo met 2 geluidskaarten, maar ik kan me goed indenken dat dit met 1 kaart ook het geval kan zijn.
Je kunt in dit geval beter alles op ASIO zetten of alles op de WCM-driver.
 

Posted Mon 28 May 12 @ 6:05 am
Martin FourS wrote :
Mooi te horen dat het werkt, maar probeer deze setup uitgebreid uit voordat je ermee op karwei moet.
ASIO en Windows-drivers door elkaar gebruiken kan voor problemen zorgen. Dat is in ieder geval zo met 2 geluidskaarten, maar ik kan me goed indenken dat dit met 1 kaart ook het geval kan zijn.
Je kunt in dit geval beter alles op ASIO zetten of alles op de WCM-driver.




Ja klopt helemaal, ben er weer effe me bezig geweest. Het werkte niet helemaal naar behoren. Wat storing in gehad.
Nu anders gedaan. Wat je al zei Alles op Asio, dat lukte eerst niet.
Maar nu toch gelukt, en het werkt.

Thanks


 

Posted Sat 16 Jun 12 @ 4:09 am


(Old topics and forums are automatically closed)