Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Hulp nodig als het kan

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hallo

na jaren dacht ik weer wat te doen met djen, lekker thuis mixies maken
maar tot op heden is het mij maar niet gelukt om alles eens goed aan te sluiten
maar in mij tijd waren er geen computers, en was het aansluiten van draaitaafels via een mengpaneel of mixer, stukken eenvoudiger dan nu

nu heb ik dit forum flink afgezocht voor hulp, maar het is nog steeds niet helemaal tot me door gedrongen hoe ik nu die draaitafel
via die maya44 usb van esi naar vdj pro 7 (een orgineel) ik zit op 8 te wachten))☻

ik heb een windows xp 32 bit pc die het nog steeds goed doet, heb wel aan mac zitten denken maarja zo rijk en ik nu ook weer niet, dus moet ik het met deze doe

Hier dus mijn lijstje van apparaten:

windows xp 32 bit
maya44 usb esi
mengpaneel of mixer Suntec M105FX
1 draaitafel merk Staton
2 scratslive timecode 9support vertelde mij dit te gebruiken en ook de usb maya 44)
oke en als ik via deze site kijk naar alle voorbeelden dan nog krijg ik het niet aan de praat is er iemand die tegen betaling dit wil komen instaleren

dus wie is zo dat hij of zij zegt ik kan dit en wil ik doen,
want ik snap het niet


bedankt alvast
regards
Infa


P.s heb echter geen probleem met vdj als ik die gewoon gebruik via maya44 usb, ik zit dus in me maag om die draaitafel te laten werken!

 

Posted Sat 12 May 12 @ 1:58 pm
 

Posted Sat 12 May 12 @ 3:07 pm
Bedankt voor de informatie Martin

ik heb alles zitten lezen maar ik zal wel een nurd zijn, op een of andere marnier werkt het niet
meschien een andere mengpaneel of geluids kaart al hoewel maya44 goed werkt voor mij maar wat raad je mij aan,
vroeger in de jaren 80 was het mixen veel makkelijker zonder tussen komst van een pc, nu wil ik alles weer opstarten maar ik krijg de kans niet echt en snap ik het niet allemaal

bedankt Martin)


ik heb je profiel gelezen ziet er netjes uit

 

Posted Sun 13 May 12 @ 4:18 am
Dank!

Maar efkes van de bodem af:
- Zorg dat de ASIO-drivers van de Maya zijn geïnstalleerd. Zonder ASIO werkt het echt niet: http://download.esi-audio.com/?w=esi&p=40&g=2&l=en

- Ik heb de 44 niet, dus ik kan deze stap niet verifiëren: Controleer in de setup van de Maya dat de ingangen op Phono staan. Als die optie er niet is dan komen we daar zo op terug.

- Je draaitafel sluit je aan op ingang 1 van de Maya. (uiteraard mag je ook 2 gebruiken. Er moet een getalletje aan voor de rest van de uitleg)

- Pak nu de handleiding uit mijn link uit de vorige post erbij en maak een setup voor een Single Timecode (je hebt maar 1 draaitafel) met als ingang Line 1/2

- Klik in de TimeCode-setup op de Debug-knop. Als je in de 2e stap geen Phono-ingang hebt kunnen kiezen, moet je hier een vinkje zetten bij "Apply RIAA Phono Filter". Hiermee wordt het zwakke phono-signaal versterkt en begrijpelijk gemaakt voor de software.
Loop de rest van de setup door aan de hand van de handleiding. De setup van je timecode luistert nogal nauw.

- Nu moet er ook nog geluid uit komen: Sluit de 2 stereo uitgangen van de Maya aan op 2 stereo ingangen van je mengtafeltje. Kies in de Audio-setup voor External mixer (niet de 3-line, je hebt er maar 2) en als uitgangen de ASIO-uitgangen van de Maya.

In de basis zou je nu een werkende setup moeten hebben. Als er nu iets niet (goed) werkt, meldt dan even wat dat is. Je hebt tot dusver alleen aangegeven dat het niet werkt, maar wat precies heb je nergens vermeld.
 

Posted Mon 14 May 12 @ 9:28 am


(Old topics and forums are automatically closed)