Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Speaker set voor Pioneer DDJ T1

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hallo allemaal

Ik heb sinds een maand een pioneer DDJ T1 en voorheen draaide ik met vinyl of cd's maar daar gaat het niet om
Ik wil nu gaan optreden met mijn DDJ T1 i.c.m vdj pro 7 netjes gemapped en ik zoek daar nog een setje speakers voor
Ik kwam bij een online shop een setje tegen en die is ook niet zo duur en ik vroeg me af of het iets zou zijn om te gebruiken voor mijn controller het gaat om het setje "Devine Artis 10A SUB 115A entertainer luidsprekerset" hier onder een foto en specs



Artis 10A actieve luidspreker
De Artis 10A is een compacte actieve luidspreker, die beschikt over een 10 inch woofer en 1 inch driver voor het hoog. Hiermee presteert hij erg goed in het hoog en mid. De Artis 10A heeft een eigen versterkermodule aan boord en beschikt over verschillende functies. Zo heeft hij onder meer een ingebouwde MP3 speler, diverse aansluitmogelijkheden en uitgebreide volumeregelingen. Er worden monitorvoetjes meegeleverd, maar de Artis 10A kan ook makkelijk op een luidsprekerstatief geplaatst worden.

Artis 115A actieve subwoofer
Een actieve subwoofer met een 15 inch woofer. Hiermee worden diepe bassen gecreëerd, die een ware aanvulling op elke topkast zijn. Zo worden ook de lage frequenties goed weergegeven, wat direct uw geluid voller en warmer laat klinken. De SUB 115A heeft een eigen versterker aan boord, zodat hij in zijn eigen vermogens-behoefte kan voorzien. Daarnaast heeft hij een interne crossover met variabele kantelfrequentie aan boord. Zo worden de lage tonen uit het signaal naar de subwoofer geleid en gaat de rest door naar de topkasten. Efficiëntie ten top!

Specificaties:
2x Devine Artis 10A 150 watt actieve luidspreker
- krachtige 10 inch actieve luidspreker
- ingebouwde versterkermodule
- vermogen versterker: 150 Watt RMS (450 Watt peak)
- impedantie versterkermodule: 4 Ohm
- uitgang voor passieve speaker via 6.35mm jack
- minimale impedantie passieve speaker: 8 Ohm
- ingebouwde clip limiter en Power indicator
- 10 inch woofer
- 1 inch hoogdriver
- ingebouwde USB/SD MP3-speler
- aansluiting microfooningang: XLR of 6.35mm jack
- volumeregeling voor USB MP3-speler
- volumeregeling voor microfooningang
- aansluiting lijningang: RCA (stereo) en XLR
- aansluiting lijnuitgang: 6.35mm jack
- volumeregeling voor lijningang
- tweeweg equalizer: bass en treble
- master volumeregeling
- handgreep aan de zijkant voorzien
- 35mm statiefflens met aandraaiknop
- stroomkabel meegeleverd
- frequentiebereik: 55 tot 18.000 Hz (-10dB)
- gevoeligheid: 94 dB (+/-2dB)
- afmetingen: 360 x 270 x 520 mm
- gewicht: 10 kg

1x Devine SUB 115A 500 watt actieve subwoofer
- 15 inch actieve subwoofer
- robuuste plastic behuizing
- 15 inch woofer, 3 inch spreekspoel
- ingebouwde versterkermodule
- vermogen versterker: 500 Watt RMS (850 Watt peak)
- clip limiter en Power indicator
- 0-180 graden faseschakelaar
- impedantie: 8 Ohm
- maximum SPL op 1 meter: 126 dB
- continu SPL op 1 meter: 123 dB
- ingebouwde volumeregeling
- ingebouwde variabele crossover (20-200 Hz)
- L+R stereo ingang: XLR of 6.35mm jack
- L+R stereo uitgang: XLR
- handgrepen aan de zijkanten
- 35mm top hat voor tussenpaal
- stroomkabel meegeleverd
- afmetingen: 700 x 550 x 625 mm
- gewicht: 20 kg

2x luidsprekerstatief + hoes
- lichtgewicht luidsprekerstatief
- maximale belastbaarheid: 30 kg
- diameter top: 35 mm
- kleur: zwart
- constructie: staal
- minimale hoogte: 1.10 meter
- maximale hoogte: 1.90 meter
- gewicht: 2.5 kg

2x Procab CAB901 XLR male - XLR female 10.00 meter
- 10.00 meter
- XLR male - XLR female


Ik hoop dat iemand me kan vertellen of dit een goed setje is voor mijn DDJ T1 controller..

 

Posted Tue 08 May 12 @ 10:45 pm
Dat ligt er maar net aan wat voor klussen je ermee wilt doen. Voor in de kelder is het leuk, voor de aula op school is het helemaal niks.
Ik ken de set niet maar de specificaties en prijs zeggen eigenlijk al genoeg.....
De gevoeligheid van de toppen is 94 dB (+/- 2 dB) wat vrij zacht is, hoog stopt bij 18 kHz, vermogen van 150 W en een peak van 450 W (da's 3x zoveel waar de sub niet eens 2x haalt) en de toppen worden los verkocht voor €139,- incl. BTW. Voor een actieve speaker.....

Om je een vergelijk te geven: 1 Mackie SRM450 V2 kost bijna net zoveel als deze hele set bij elkaar. En dat is nog niet eens de beste speaker voor dat geld.
Doorsparen en ergens gaan luisteren naar de set die je op het oog hebt. Een fatsoenlijke basisset kost je al snel €1200,- tot €1500,-.

Nog iets anders: Ik vind deze set net goed genoeg als boekenkast terwijl jij er misschien weg van bent. En zo zullen er nog wel andere meningen komen. Er wordt daarom in de forumregels gesteld niet met vragen over meningen te komen. Die zijn te divers en kunnen je nooit een goed beeld geven. Je moet echt zelf op pad en winkels bezoeken, luisteren, kijken, vergelijken, enz.
 

Posted Wed 09 May 12 @ 6:01 am


(Old topics and forums are automatically closed)