Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Clip bank problemen

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hallo,

Als ik met VDJ7 videoclips draai, dan heb ik geen problemen.
Als ik in VDJ7/Clipbank een clip probeer af te spelen dan knippert het scherm. Niet dat van de laptop, maar wel de beamer.
Als ik een animatie afspeel als een videoclip, dan werk het ook perfect.
Redelijk vervelend, want normaal gebruik ik die clipbank wel frequent.

Dit is gekomen na een nieuwe laptop aan te kopen, met volgende specs:

video :
Intel graphics family (gebruik ik om via VGA te beamen - uitgebreid scherm)
Radeon HD6770M (gebruik ik niet aangezien de beamer geen HD ingang heeft)

Win7/64bit
Intel Core i7 / 8gig / 2Ghz

VDJ7, versie van op de website. Deze aan het testen tot alles werkt om dan aan te kopen.

Al bedankt voor de info,
mvg,
Bart.
 

Posted Tue 08 May 12 @ 12:29 pm
Bart,

je beamer schakelt blijkbaar naar een andere resolutie. Zorg dat je clipbank-clips de zelfde resolutie hebben als de beamer. Ik weet niet of Clipbank een andere engine gebruikt dan VDJ zelf, maar als het alleen je beamer is, dan lijkt dat me de enige mogelijkheid.
Ook je VDJ kan het probleem zijn. Er is nl geen enkele versie die clips op een volledig scherm kan tonen behalve de Full Pro-versie. En als je die van deze site had, dan was je geen LE-user geweest. Support op gekraakte versies is helaas niet te geven.
 

Posted Tue 08 May 12 @ 3:07 pm
de flikkerende beelden zijn niet te wijten aan de beamer want het flikkert ook in het centerveld van VDJ. Heel raar, want als ik gewoon een videoclip sleep om af te spelen dan werkt het wel. Als ik het via clipbank doe, dan pinkt het beeld. Ik heb reeds in de regedit de waarde van VideoYV12Bug op 1 moeten zetten om met mijn beeldkaart al clips te kunnen tonen, maar waarom zou het dan niet werken in de clipbank. Ik vind het gewoon niet echt logisch.

 

Posted Wed 09 May 12 @ 12:29 pm
bartbruggeman wrote :
Als ik in VDJ7/Clipbank een clip probeer af te spelen dan knippert het scherm. Niet dat van de laptop, maar wel de beamer.

bartbruggeman wrote :
de flikkerende beelden zijn niet te wijten aan de beamer want het flikkert ook in het centerveld van VDJ.


En dat geeft dan wat verwarring.

De specs van je PC zijn nog niet helemaal duidelijk: je hebt niet aangegeven wat voor videokaart erin zit. De i7-laptops worden vaak met een Intel 3000-kaart uitgerust en daarvan heb ik op het General Forum gelezen dat dit niet de beste videokaarten zijn.
Aangezien je kans ziet je registry aan te passen kan ik je aanraden >>DIT<< eens door te nemen. Let hierbij vooral op de registrykeys VideoMemFree en VideoMemMaxUse en de omschrijving erachter.
 

Posted Wed 09 May 12 @ 4:59 pm


(Old topics and forums are automatically closed)