Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Microfoon

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

hesselPRO InfinityMember since 2005
Binnenkort moet ik een presentatie geven met beeld en geluid. Ik wil daarvoor mijn Numark Mixtrack Pro voor gebruiken.
Op de voorzijde van deze mixer zit de mic.aansluiting met gain regelaar. Kan ik tijdens het afspelen van muziek deze spraak optie gebruiken of moet ik nog aan andere voorwaarden voldoen, zoals gebruik maken van de outputuitgang achterzijde voor het geluid. Nu gaat mijn audio via de usb naar de audiocomponent.

Ik hoor graag jullie opties of ervaringen.

Hessel
 

Posted Wed 04 Apr 12 @ 2:34 pm
Hoi, Hessel,

De MixTrack (pro) heeft een bekend probleem: de mixer is een hardware-matige mixer. Ik verwacht niet dat dit voor je presentatie een probleem op zou leveren. Dat speelt voornamelijk bij de gebruikers die willen opnemen van hun mix. Simpele truc: Als je thuis met een standaard config via de audioset je microfoon goed verstaanbaar kunt maken, dan hoef je tijdens je gig ook geen problemen te verwachten. Zoals bij bijna alles: Voorbereiding is het halve werk. Probeer dus thuis even of je mic-signaal doorgegeven wordt op de Master-uitgang. Lukt dat niet (check voor de zekerheid de >>advanced audio guide<< (NL) dan zou je evt. kunnen teruggrijpen op een extra mengpaneel)
Waar je evt. tegenaan zou kunnen lopen is dat de Mixtrack niet voorzien is van een beetje EQ. Een presentator met een zware stem kun je dus niet simpel bijstellen. Maar dat is iets dat je met je eindmix op zou kunnen vangen.
De Master-uitgang van de Mixtrack Pro gebruiken is idd een veiliger optie, maar eerder genoemde geluidsproblemen blijven daarin meespelen.
Nogmaals: Probeer thuis even wat het resultaat is. Je hebt nog even, dus als je niet het gewenste resultaat krijgt, heb je gelukkig nog even om er op terug te komen.
 

Posted Wed 04 Apr 12 @ 5:44 pm
hesselPRO InfinityMember since 2005
Martin,

Dank voor je uitleg, ik heb de output 1 gebruikt voor de audio en deze in config (VDJ7) aangepast. Daar ik geen microfoon had om te testen heb ik een hoorn (uit 1942)van een US legertelefoon die net zo oud is (ik verzamel nl 2eWO items) en die ook een jackplug heeft, gebruikt en ik krijg een geluidsignaal via de master, het lukt dus. Daar je de volume via de gain danwel de hoofdvolume op de versterker kunt regelen, is ook de bass en treble te regelen. Ik denk dat het lukt.

Groet,
Hessel
 

Posted Thu 05 Apr 12 @ 7:14 am


(Old topics and forums are automatically closed)