Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Download van Mixcloud

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hallo Allemaal,


Is het mogelijk om van mixcloud te downloaden ?
En hoe ?



mvg,

 

Posted Tue 27 Mar 12 @ 9:14 am
2 mogelijkheden: ik gebruik Freecorder o.a. om YouTube-filmpjes op te slaan. (deze worden tijdens het afspelen automatisch gecached en na het afspelen kun je ze opslaan naar wens maar dit werkt ook perfect met *cloud-muziek) De andere is >>dit<<.
(Was het eerste dat ik tegen kwam in Google... ;) )
 

Posted Tue 27 Mar 12 @ 9:17 am
 

Posted Tue 27 Mar 12 @ 9:29 am
hey toppie Martin,


het werkt, en veel beter.


Thanks
 

Posted Tue 27 Mar 12 @ 10:40 am
Ik speel mixcloud vaak af op mijn mediaplayers via een zelfgemaakte DLNA/UPnP server, dus gewoon via je tv of stereo. Ik denk dat sowieso de toekomst is van internet radio, beschikbaar op iedere player, niet alleen je laptop. Het ls geschreven in Python en loopt op dit moment op mijn QNap NAS (linux), maar kan ook op Win of Mac geïnstalleerd worden.

Wellicht dat ik de code nog wel eens vrij geef, maar voorlopig heb is mijn grootste bezwaar dat het tegen het principe van Mixcloud in gaat.Ik zal daarom ook altijd op enig moment de mix ook nog gewoon via een webbrowser afspelen om de cloudcast een listen en eventueel commentaar of een fav te geven. Dat is super belangrijk om de community levend te houden. Zonder 'zichtbare' luisteraars heeft het immers voor niemand meer zin, en krijg jij er ook geen bezoekers van terug. Los van het feit dat je niet weet of de rechten correct afgedragen worden.

Het is best hard werken om een beetje luisteraars te krijgen op mixcloud. maar belangrijkste blijft toch anderen aandacht geven, let daar op als je mixes download.
 

Posted Wed 04 Apr 12 @ 12:18 am
Zeker Freecorder neemt alleen op wat je streamt. Je moet de mix dus beluisteren en je hebt dus alle tijd om je commentaar en/of visie te geven waarmee je dus voldoet aan de Mixcloud-principes. Nadeel is wel dat ik het alleen gebruik om de nummers op een later tijdstip af te luisteren. Ik start de stream dus en ga daarna verder met waar ik mee bezig was. En dan loop je er ook weer omheen...
 

Posted Wed 04 Apr 12 @ 3:37 am
ja dat werkt ook wel goed, zo af en toe een mixje opnemen. Lekker voor in de auto of via thuis netwerk beluisteren.
Het is dan wel niet top kwaliteit qua bitrate, maar dat valt niet op. Ten minste niet altijd, maar is te doen.



 

Posted Wed 04 Apr 12 @ 10:54 am


(Old topics and forums are automatically closed)