Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Nieuw

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hallo mensen,


Ik zou graag willen beginnen met een klein beetje mixen/djen enzo.

Wat ik heb:

Een netbook met VirtualDj, en een paar liedjes (heb niet zo heel veel kennis van muziek).
Graag zou ik wat hulp willen hebben met beginnen te DJen enzovoort.

Waar moet ik mee beginnen?


Ik zou graag ook skins enzo willen gebruiken maar dan moet ik betere 'versions' kopen, dat is duur.
Dus is er geen mogelijkheid ofzo om dit gratis te doen?
 

Posted Sat 24 Mar 12 @ 2:17 pm
Dozo10PRO InfinityMember since 2011
 

Posted Sat 24 Mar 12 @ 2:47 pm
Je hebt een netbook en je hebt VDJ. Ik neem aan dat je de free version hebt. Als je geen of weinig verstand van dj-en en muziek hebt, zou ik me op dit moment geen zorgen maken over skins. Er zitten standaard skins bij VDJ die goed genoeg zijn om te draaien en ik zou bij God niet weten waarom je andere skins zou willen downloaden als je het draaien per se nog moet leren.
Wat je verder nodig hebt is een setje luidsprekers met een subwoofertje. Ik dacht dat je at voor 30 tot 50 euro zou kunnen kopen.
Kijk verder op de sites die VJ Dozo je aanraadt.
 

Posted Sat 24 Mar 12 @ 2:58 pm
Heb die hele wiki al doorgelezen.

Maar stel, ik koop een versie van VirtualDJ.

Daarbij zou ik wel een DJ setje willen kopen (om te beginnen)

Wat raden jullie aan? Ik zie het merk pioneer veel voorbij komen, en dan CDJ 800 enzovoort. Alleen de prijs is een beetje hoog :(

Ik zou (inclusief headset) maximaal 300 euro willen betalen voor een (goed) setje (geen boxen)
 

Posted Sat 24 Mar 12 @ 2:58 pm
Je hebt Herculies playmobielen vanaf 99 tot 299 euro!
 

Posted Sat 24 Mar 12 @ 3:01 pm
Is er ook iets wat lijkt op Pineer CDJ 800/2000 (enz)

Dit lijkt me erg gaaf, en lijkt me ook fijn te werken..

P.S. stel ik koop een setje met 2 kleine boxen..

Ik heb gehoord van dingen zoals versterkers, equalizers enzovoort, moet ik dat dan ook hebben? Dat hebben wij op school (zo'n hele kast die kan rijden met alles erop en eraan)
 

Posted Sat 24 Mar 12 @ 3:07 pm
Hercules DJ Console 4-MX
Numark N4 DJ MIDI

Deze heb ik gevonden, is dit aan te raden? Met virtualDJ limited edition erbij (software erbij geleverd).

 

Posted Sat 24 Mar 12 @ 5:12 pm
We hebben een starttopic in dit forum wat heet NIEUWE GEBRUIKERS, LEES DIT EERST
Daarin staat de volgende regel:
"Stel geen vragen als wat is de beste hardware, of welke controller is beter. Dit is persoonlijk voor iedereen en dit soort vragen kunnen we daarom ook niet beantwoorden."

Met andere woorden: ga eens naar de dichtstbijzijnde muziektoko en bekijk / probeer eens uit wat er staat en binnen je budget past. Je vraag krijgt alleen reacties van gebruikers die een takkehekel hebben aan of vervelende ervaringen met Hercules en dus de Numark adviseren en andersom. En bekijk het forum eens. Sommige controllers hebben meer problemen dan andere, dus degene waar de meeste vragen over komen kun je misschien beter links laten liggen.

En iets dat lijkt op Pioneer bestaat niet. Dat wordt door Pioneer wel in de gaten gehouden. Daarnaast kun je niet verwachten dat een speler van 150 Euro (je hebt er uiteindelijk 2 nodig) net zo werkt als een speler van 700 Euro.....
Als je voor 300 Euro een console en speakers wilt kopen, houd er dan erg in dat je krijgt waar je voor betaalt. Je kunt weinig betalen, verwacht dan ook geen Pioneer-kwaliteit en levensduur tot je pensioen....
 

Posted Sat 24 Mar 12 @ 9:13 pm
Ja oke, maar hoe weet ik nou wat een goed beginners setje is?
 

Posted Sun 25 Mar 12 @ 6:56 am
Dozo10PRO InfinityMember since 2011
ben je al in een wat grotere muziek winkel geweest?
Je kan bij feedback bijvoorbeeld nagenoeg alles proberen.
Na een middag daar rond te hangen en met zowel verkopers als gebruikers te praten was ik in ieder geval een stuk wijzer wat ik wel en vooral wat ik niet wilde hebben.
 

Posted Sun 25 Mar 12 @ 7:39 am
Heb geen muziek winkel bij mij in de buurt denk ik..

Maar de numark ndx 900 lijkt me superleuk, 2 van die dingen + mixer is 800 euro, dat is geloof ik wel te doen (toch?)

Heb wel 4 uur aan reviews en video's/unboxing vids zitten kijken van numark enzovoort, ook hoe dat met virtualDJ werkt.


Wil het wel kopen maar weet niet of het het de 1e keer waard is, gelijk al 800 euro...
 

Posted Sun 25 Mar 12 @ 9:21 am
De NDX900 kost €379,- (in NL) dus voor €800,- koop je er niet veel mixer bij. Je geeft overigens nogal wat tegenstrijdige info: je hebt eerst rond de €300,- te besteden en nu denk je na over een uitgave van €800,-.
Of het dat waard is moet je zelf beslissen. Als je er de slaapkamer niet mee uit komt lijkt het mij kolder om er zo'n bak geld aan uit te geven. Als je uitzicht hebt op een job als DJ zou ik er zeker over nadenken. Het verdient zichzelf dan uiteindelijk wel weer terug.

En nogmaals: Als wij je een advies geven en je krijgt het straks niet lekker aan de praat zijn wij de gebeten hond. Zoek het forum door en kijk welke controllers de minste problemen geven. Als je bv 2e hands de Aldi-controller koopt, weet je bijna zeker dat je niet meteen aan de slag kunt...
 

Posted Sun 25 Mar 12 @ 12:38 pm
Er is een aanbieding op 'baxshop' ofzoiets, 2 spelers en 1 mixer voor €809.

Maar aldi dingen is troep, want dat is plastic spul en dat is binnen een week al kapot.
Ik weet niet alleen of het die €809 waard is. Als ik zie wat je met pioneer allemaal kan (dat dan wel 1500 per CD speler is) lijkt 800 mij een redelijke prijs (ik heb veel vids over de numark dnx 900 gezien)

 

Posted Sun 25 Mar 12 @ 12:51 pm
Trouwens nog 1 vraag:

Ik las op verschillende reviews dat de numark m6 (mixer) een slechte crossfader had en ook niet goed was ofzoiets?

Wat is een goede mixer voor de numark ndx 900 (of is de m6 gewoon goed)?
 

Posted Mon 26 Mar 12 @ 3:45 pm
Je kan ook voor een midden weg kiezen voor dj Tech 4 mix

http://www.djtechpro.com/product_detail.asp?cate_id=63&subcate_id=130&product_id=591


Niet echt pro denk ik ( al hoe wel ) , maar wel degelijk.

Hier wat shoots:

http://www.youtube.com/watch?v=ifca9cDH0dY

http://www.djtechpro.com/product_detail.asp?display=video&cate_id=63&subcate_id=130&product_id=591

Voor de Pro liefhebbers http://www.youtube.com/watch?v=gqRSjAcHPkM ook dat kan toch wel.

Ik gebruik hem nu een poosje al, en ik ben er zeer tevreden over, en met VDJ pro,helemaal TOP.

En als je het eenmaal onder de knie heb alles, dan overstappen naar een een wat uitgebreide.
Mixen doe je toch zelf, en niet het apparaat. Hoe duur ie ook is.




 

Posted Tue 27 Mar 12 @ 12:50 pm
Wat je ook kan doen is gewoon een hercules RMX oid kopen, en eerst eens gaan kijken of dat hele DJ-en wel iets voor je is, of je er goed in kan worden. Op het moment dat je op de Hercules een super mix kan maken, daadwerkelijk publiek en succes hebt, dan komen die dure apparaten vanzelf wel. Je denkt toch niet dat iedereen hier een setje CDJ2000's heeft staan?
 

Posted Wed 28 Mar 12 @ 1:42 am
Da's waar, stel ik koop iets van ~€800 en ik vind het niet leuk, zit ik ermee.

Ik had iets zoals de


Hercules DJ Console 4-MX
Numark N4 DJ MIDI

Gevonden, lijkt dit wat? Ik zoek iets wat je met virtualDJ samen kan doen, maar ook wat wel veel mogelijkheden heeft (dus bijv. reverse, effects, eventueel een sampler, etc).
Dat lijkt me echt te gek.
 

Posted Wed 28 Mar 12 @ 10:00 am
zoals martin al had gezegd.

lees de forum regels eens door, wij kunnen niet in je budget kijken en je wet het zelf ook nog niet zo goed geloof ik.
advies over bepaalde producten is zeer persoonlijk.

zoek gewoon een winkel op en probeer eens wat, er zijn er goenoeg in nederland
 

Posted Wed 28 Mar 12 @ 11:39 am


(Old topics and forums are automatically closed)