Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Aansluiting

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hallo,

Ik heb een Dj Control MP3 e2 gekocht om een beetje in te komen en wat te leren.
Alleen nu kwam ik erachter dat ik alleen maar door me speaker set muziek hoorde..
Ik wil mijn deck A door me Boxen horen en mijn Deck B door mijn koptelefoon.

Ik heb zelf al een aantal dingen geprobeerd wat ik hier op het forum las maar niks werkt.


Ik heb een 5.1 ingebouden (in mijn moederbord) aansluiting. Kleuren- Blauw, geel, groen, roze en zwart.
Ik heb een 2.1 trust Titan speaker set die is aangesloten met 1 kabeltje op de groene jack.
En ik heb een groene jack op de voorkant van mijn pc. Maar die doet ut niet denk ik want daar hoor ik niks door.

Ik heb in virtual dj de instelling staan op - single output.
Ik heb het ook al geprobeerd op headphone en dan, Master right - headphone left.

Maar niks wil werken..
Heeft iemand een oplossing voor me..

Ik hoor het snel hoop ik..
Groeten Kevin
 

Posted Sun 11 Mar 12 @ 1:46 pm
Ik heb zelf geen 5.1 geluidskaart, maar ik zou de volgende setup eens proberen:

Inputs: None
Outputs: Headphone (master left, headphones right)
Sound Card: 4.1 (misschien 5.1 als hij dat zou aangeven)

 

Posted Sun 11 Mar 12 @ 1:56 pm
Oke, ik ga het evn proberen.
Bedankt. Je hoort wel of het heeft geholpen.

Groete
Kevin
 

Posted Mon 12 Mar 12 @ 2:58 am
No, het werkt niet..

Heeft iemand anders nog iedeen want het zou wel gemakkelijk zijn en ik weet dat ut kan..

Groeten..
 

Posted Mon 12 Mar 12 @ 11:06 am
Ik moet ff mijn antwoord op het general forum ophalen en vertalen....

Dit zouden dus de instellingen moeten zijn in VDJ:



Dit is mijn kantoor-PC dus die heeft wrs een andere geluidkaart aan boord dan jij hebt. Achter het middelste veld moet je dus jouw eigen kaart kiezen

Het probleem is echter dat VDJ zijn info uit de configuratie van Windows haalt. En als je de Windows-config hebt ingesteld op 2 speakers, dan doet'ie nooit 4 uitgangen zien.....
Wederom uit mijn eigen set: In de system-tray (dat stukje rechts onderin aan het einde van de taakbalk) staat bij mij een icoontje voor de Via Audio Setup. Bij jou kan dat anders heten. Als ik dat open zie ik dit:



Hierin heb ik dus mijn 4-speaker-instelling gemaakt. Sindsdien kan ik ook in VDJ de headphones-setup gebruiken.

Heb je nu geen instellingen-menu van de fabrikant, dan kan het ook via de Windows-mixer:
Klik met je rechter knop op het icoontje van het speakertje in je systemtray en kies "Afspeelapparaten".
Het volgende scherm opent:



Klik nu met de rechter muisknop op de regel met "Luidsprekers" en kies "Luidsprekers configureren". Het volgende beeld opent:



Hier dus kiezen voor quadrofonisch (is 4 speakers) en dan zou het alsnog moeten werken.
E.e.a. is wel afhankelijk van de Windows-versie waar je mee werkt en de geluidskaart in de PC. Garantie tot de voordeur dus.....
 

Posted Mon 12 Mar 12 @ 11:10 am
Tanx..

Het is gelukt.. Bedank voor de info..
Werkt perfect :D

Greetz
 

Posted Tue 13 Mar 12 @ 12:21 pm
YW.
 

Posted Tue 13 Mar 12 @ 6:50 pm
Martin, je bent een genie.
En waar haal je het geduld vandaan................
 

Posted Tue 13 Mar 12 @ 10:06 pm
Ik heb een week vrij.... :P
 

Posted Wed 14 Mar 12 @ 9:34 am


(Old topics and forums are automatically closed)