Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: USB stick VDJ vast

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hallo,

Het komt regelmatig voor dat je als deejay draait en iemand uit de zaal komt met een usb stick met daarop een nummer wat gebruikt moet worden voor een stukje tijdens een bruiloft o.i.d.
Ik kopieer het nummer dan naar de HD en trek vervolgens de stick er uit. VDJ loopt dan volledig vast, incl. de controller. [En dat terwijl je gewoon aan het draaien bent :(]
Ik gebruik VDJ 7 laatste versie en heb een Controller Denon DN HC 4500. Heel vervelend want alles stopt!!
Mijn pc is een server pc, Windows7 met 4 gig ram! Er zit een keyboard en een muis met usb verbonden + de controller.

Groet
Glenn
 

Posted Sun 04 Mar 12 @ 2:46 pm
heb je al geprobeerd om de usb stick netjes te ontkoppelen in windows voordat je hem eruit trekt?
 

Posted Sun 04 Mar 12 @ 3:37 pm
Ja ook al geprobeerd. Ook verschillende USB sticks maar zonder resultaat. Het is de VDJ software die vastloopt, de PC blijft werken?
Het komt in de praktijk toch vaak voor dat ze met een usb stick aankomen dus zijn er collega's die dit herkennen?
 

Posted Sun 04 Mar 12 @ 3:43 pm
maak je gebruik van een usb hub waar alles in zit,
in princiepe moet het gewoon kunnen,
 

Posted Sun 04 Mar 12 @ 4:32 pm
Nee ik gebruik de usb poorten van het moederbord voor het aansluiten van mijn keyboard, de muis en de Denon Controller.
Daarnaast zit aan de voorzijde van de server een 'extra' usb poort.
 

Posted Sun 04 Mar 12 @ 5:10 pm
glenndavidson wrote :
Ik kopieer het nummer dan naar de HD en trek vervolgens de stick er uit.


Da's ook een manier om aan je muziek te komen...... :p
Ik loop het risico weer aangevallen te worden omdat ik het volgende ga zeggen, maar dat moet dan maar: Dat is GEEN VDJ-probleem.
Ik weet niet of het je wel eens is opgevallen, maar als je een stick of drive inplugt nadat VDJ is opgestart, dan ziet VDJ die helemaal niet. Jouw manier van werken is de enige juiste, omdat je de stick nooit kunt vinden als je die later inprikt. Je kunt VDJ dus niet echt over de rooie helpen met de stick.
Aangezien het je met elke stick gebeurt, kun je dit thuis eens uitproberen: Start VDJ eens op zonder controller. Je kunt het iig met muis en toetsenbord bedienen. Probeer de stick-truc dan nog eens. Gaat het dan wel goed dan worden de drivers van de 4500 hoofdverdachte nummer 1. Gaat het weer niet goed, dan kun je dezelfde grap ook nog eens uithalen met je muis en toetsenbord.

Ik weet wel dat mijn kantoor-PC echt een tijdje de weg kwijt is als ik een USB-apparaat probeer af te koppelen. Ook met W7, maar dan 64 bits, 8 GB RAM.
 

Posted Sun 04 Mar 12 @ 7:17 pm

Even terzijde: ik kan me nauwelijks voorstellen dat dit verzoek "vaak" of "regelmatig" voorkomt. Dat klinkt zo alsof dat iedere avond een paar keer gebeurd en dan zou ik een bordje opgangen met "Geen USB, CDs en/of mobieltjes, please!"

Zoals Bas zegt, het moet gewoon kunnen, zelfs als je niet de "officiƫle weg" bewandelt en de stick netjes ontkoppelt.
Zelf download ik nieuwe muziek thuis en breng die dan op een USB naar de zaak. Vaak heb ik het druk in het begin van de avond, vergeet de USB ff en zet de muziek pas over als VDJ allang loopt.
Niets aan de hand.

Van gasten neem ik tijdens het draaien sowieso nooit iets aan. Als je daar een keer aan begint is het eind zoek. Dan komen de oudjes met Jan Corduwener, Russen met steppendansjes, Italianen met Pavarotti en hanenkammen met electro.
En je vergeet iets super belangrijks: what about a virus?
Je moet in principe eerst alles scannen voordat je het aanneemt.
Je kunt dat dus alleen doen als je nog niet draait, 's middags of vooravond.
Misschien sleep je gewoon een virus naar binnen en dat gooit de vraag op:
scan je wel eens op virus of spyware?

 

Posted Sun 04 Mar 12 @ 7:29 pm
Ik denk dat er een groot verschil is tussen een club deejay en een 'bruiloften en partijen' deejay. Wanneer je op een bruiloft/verjaardag draait komt het regelmatig voor dat familie of vrienden een stukje instuderen. En ja natuurlijk dat zouden ze van te voren moeten geven en niet halverwege de avond. Maar de praktijk is anders!
Ik neem de stick aan, gebruik een legale antivirus [NOD] die scant de stick op het moment dat hij er wordt ingestoken dus NEE er is geen virus risisco. Dit gebeurd natuurlijk allemaal als je aan het draaien bent. Ik kopieer de muziek naar de HD. haal dan de stick eruit en dan is het CRASH, VDJ loopt vast, kan heel snel opnieuw worden gestart maar dan blijkt dat ook de controller opnieuw moet worden gestart.
De PC wordt niet opnieuw gestart!

Daarna draait alles weer zoals het hoort.

De tip om het te zoeken in de drivers van Denon ga ik proberen. Ik hou jullie op de hoogte. Ik heb ook nog een hercules controller, kijken of het daarmee ook gebeurd.
 

Posted Mon 05 Mar 12 @ 1:23 am
he je gebruikt NOD antivirus, daar is al heel wat om te doen geweest in combinatie met vdj.
haal die er eens af en kijk dan eens wat er gebeurd.
 

Posted Mon 05 Mar 12 @ 3:57 am
Alle suggesties geprobeerd. De enige manier wanneer het NIET optreed is VDJ zonder de Denon controller te gebruiken.
Dan kan de stick in en uit worden gestoken zelfs zonder ontkoppelen! Het vermoeden dat het dus in de Denon driver zit
lijkt juist. Heb nu een USB PCI kaart besteld die apart in de server wordt gemonteerd, hierop ga ik dan de controller aansluiten
De rest gewoon via de 'normale' usb poorten.

So far so good, in ieder geval bedankt voor jullie suggesties tot nu toe! Ik meld me als de kaart geinstalleerd is en ik weer heb kunnen testen.
 

Posted Mon 05 Mar 12 @ 4:00 pm
Vrienden,

een aantal testen gedaan met de PCI usb controller, hier alleen de Denon Controller aangesloten en geen probleem meer
met het gebruik van een usb stick. In en uit, kopieren van en naar. Er uittrekken [zelfs zonder ontkoppelen] en VDJ speelt door
de controller loopt niet vast. Morgen nog een testdagje en dan denk ik de oplossing te hebben gevonden.

Groet
Glenn
 

Posted Tue 06 Mar 12 @ 5:00 pm
Top! Toch kun je beter ontkoppelen. Dat doe je niet om je PC te laten draaien maar on eventueel nieuw bijgeschreven bestanden op de stick te beschermen. Als je er alleen maar van leest is het niet zo'n probleem.
Voor het idee: Ik heb al2 sticks weg kunnen mikken die niet meer te gebruiken waren nadat ik ze er zo uit had getrokken.....
 

Posted Tue 06 Mar 12 @ 5:24 pm
Klopt Martin, vooral de Mac kent dit probleem. Als je daar niet ontkoppelt moet je de stick weer formatteren.
Ik denk dat ik er uit ben, heb diverse testen gedaan en heb het probleem nu niet meer door die pci usb controller toe te voegen.
Een probleem is niet erg als er oplossing is toch? 17 maart eerste show weer, dan hebben we de 'echte' praktijktest
 

Posted Wed 07 Mar 12 @ 5:24 pm


(Old topics and forums are automatically closed)