Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Afspeellijst maken op mijn dj console mk4 hercules

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Beste mensen,
Sinds een week ben ik in het bezit van een dj console mk4.
Ik kom er niet uit om een afspeellijst te maken en deze automatisch af te laten spelen via
mijn dj console. ( dus zonder onderbreking afspelen )
En hoe kan ik een echo ( nagalm ) maken.

Groet,

Willem
willem165@hotmail.com
 

Posted Sun 04 Mar 12 @ 9:11 am
Willem, het maken van playlists en de automix-functie worden in de >>handleiding<< besproken vanaf pag. 16.
Voor de duidelijkheid: Echo en galm zijn 2 verschillende effecten.....
Kijk eens onder de tab Effects in VDJ. Als er al Echo in zit, kun je hem daar vinden. Zit het er niet in, dan kun je proberen ze >>hier<< te downloaden. Let op: Dat kun je alleen doen als geregistreerd gebruiker (registreer dus even je VDJ onder de knop Modify my profile bovenaan dit scherm) maar het is niet zeker dat je als LE-gebruiker ook effecten kunt downloaden. Daarom dus proberen onderstreept....

Registratie geeft je meer voordelen: updates, jouw versie van VDJ hier downloaden als je je CD kwijt bent, enz.
 

Posted Sun 04 Mar 12 @ 10:18 am
DalmvisHome userMember since 2013
Beste mensen,
Sinds een paar weken ben ik in het bezit van de Hercules MK4 en bijbehorende software (virtual djc). Wat me enigszind tegenvalt is dat binnen de functie 'sampler' je geen jingle (oid) kan inladen vanuit je mappen op de computer. hij geeft aan: loop, autoplay en write protected.
Het zal er wel mee te maken hebben dat het een uitgeklede versie is. Nou vraag ik mij af...stel ik ga deze versie upgraden...tot welke versie moet ik 'm dan upgraden dat ie dit wel kan? Ik kan dat in de specs niet voldoende terugvinden......
Hopelijk weet iemand dit! Bij voorbaar dank!
 

Posted Mon 28 Jan 13 @ 12:56 pm
Wil je met de controller blijven werken, dan heb je maar 1 keuze: De Full Pro-versie. Alleen die en je LE-versie kunnen met de controller overweg.
Zie ook http://www.virtualdj.com/products/comparison.html (Onder Hardware Support, de regel MIDI/HID Controller / mixer support)
 

Posted Mon 28 Jan 13 @ 1:50 pm
DalmvisHome userMember since 2013
Dank je wel! Vind ik persoonlijk een zeer slechte zaak! De full pro is bijna onbetaalbaar! Wel slim bekeken van virtual dj/hercules.
Dit zet mensen aan om het op de illegale manier te proberen, in plaats van 'zoals het hoort'. Daarmee verlies je klanten. Was het rond de 100 euro geweest dan had ik het overwogen...nu is het voorlopig niet aan de orde...
 

Posted Mon 28 Jan 13 @ 2:52 pm
Ben ik (uiteraard ;) ) niet met je eens. Je hebt een controller gekocht met een doel. Als je toch niet van plan bent uit je slaapkamer te komen met je MK4, dan heb je aan de LE-versie genoeg om de hobby te verkennen. Ben je van plan er als actieve DJ mee op pad te gaan, dan doe je dat om er wat geld mee te verdienen. De Full Pro-versie verdient zichzelf dan vlug genoeg terug.
Verder heb je een controller gekocht waar je niets aan zou hebben gehad als je de LE-versie er niet bij had gekregen. Je zou dan geen andere optie hebben gehad dan de software te kopen. Nu kun je in ieder geval aan de slag.
Daarnaast zijn de voordelen van een gekochte versie t.o.v. een illegaal verkregen versie legio: vrij downloaden uit de download-sectie, altijd de laatste versie beschikbaar in je downloadcenter, de zekerheid van virusvrije software (om nog niet te spreken over de kuren die een illegale versie kan hebben) met daarmee dus meer betrouwbaarheid en kosteloze updates (wat je bij andere pakketten kunt schudden), een later gekochte controller wordt vrijwel altijd al standaard ondersteund en bij een internetverbinding heb je altijd je software bij de hand (want altijd opnieuw te downloaden als je je CD of je serial kwijt mocht zijn). Daarnaast krijg je korting als je upgrade naar de Full Pro-versie.

En klanten verliezen? Waaraan? Er is geen andere software die "out of the box" audio, video en MP3+CDG aankan, wat zoveel inhoudt dat je, als je later met een ander pakket besluit video te gaan mixen, een add-on moet kopen of zelfs overstappen op iets anders. VDJ lijkt misschien duur, maar op langere termijn is het één van de voordeligste opties, en nu in ieder geval het pakket met de meeste mogelijkheden.

Helaas weet ik waar ik het over heb: Ik ben begonnen met de "goedkopere" software en heb VDJ ook een tijdje gebruikt zonder het gekocht te hebben.....
 

Posted Mon 28 Jan 13 @ 5:21 pm
Dozo10PRO InfinityMember since 2011
Dat ligt er maar net aan hoe je het gebruikt. ;-)
Als je er alleen maar op je slaapkamer mee gaat zitten pielen dan is het idd prijzig.
Ik had mijn investering er binnen 2 optredens al uit (zowel mijn controller met LE alsmede mijn upgrade naar Full Pro) en kan nu zonder extra kosten allerlei updates en nieuwe features gebruiken zonder daarvoor te hoeven betalen (zoals je moet bij andere software fabrikanten).
De ondersteuning is goed (niet Alleen wat Martin en andere hier doen maar ook het Support team van ATOMIX (als legale gebruiker kan je tickets aanmaken met problemen die meestal binnen een dag beantwoord worden)

Daarbuiten krijg je volledige toegang tot de download sectie waar je weer allerlei leuke (handige) plugins kan downloaden ;-)
En dat allemaal voor 250 euro ...
Ooit wel eens officieel een Microsoft / Adobe / Mcafee product gekocht?

;-)



 

Posted Mon 28 Jan 13 @ 5:35 pm
Dalmvis wrote :
Dank je wel! Vind ik persoonlijk een zeer slechte zaak! De full pro is bijna onbetaalbaar! Wel slim bekeken van virtual dj/hercules.
Dit zet mensen aan om het op de illegale manier te proberen, in plaats van 'zoals het hoort'. Daarmee verlies je klanten. Was het rond de 100 euro geweest dan had ik het overwogen...nu is het voorlopig niet aan de orde...


ik snap niet waarom je denkt dat dit aanzet tot gebruik van een illegale versie.

als je bij de media markt gratis nespresso koffie krijgt om hun product te promoten en je koopt zo'n koffie apparaat, dan ga je de kofie toch ook niet jatten in het vervolg.

ik denk dat je blij moet zijn met het kado vdj dat je bij je controller krijgt, je koopt namelijk de controller en je krijgt de software gratis. niet gek dat dit niet de volledige versie is lijkt mij

 

Posted Mon 28 Jan 13 @ 11:58 pm
Dalmvis wrote :
De full pro is bijna onbetaalbaar!


Wat een giller!



Ik had mijn proversie er na en uurtje draaien al uit.
Kijk, Dalmvis, als je met de grote jongens mee wilt draaien zul je er ook wat voor over moeten hebben.
Verder, als je met een gekraakte versie voor publiek gaat, kun je je lol nog op:.
crashing laptops, krakend geluid, buttons die niet reageren, geen ondersteuning, geen updates.

Je schrijft dat je het persoonlijk een slechte zaak vindt. Het is je goed recht dat te dénken, maar ik zou het niet zo gauw meer in een forum schrijven. Het slaat als een tang op een varken, you piss people off en bovendien heb je ongelijk.

 

Posted Tue 29 Jan 13 @ 7:33 am
@Dalmvis, Wat je zegt is onzin. Bij je Hercules krijg je VDJ LE meegeleverd. Als je op de site van VDJ naar "BUY" gaat en je huidige "Serial" invoert, krijg je een hele dikke korting op VDJ PRO. Ik hoefde in 2006 (toen ik mijn MK4 kocht) maar € 50 voor de PRO versie te betalen.
In jouw geval moet dit ook zo zijn (of je moet je controller, 2e hands gekocht hebben).
Aangezien ik alleen thuis draai heb ik de PRO versie niet nodig..

@bobhofmans, Vind ik geen eerlijke vergelijking. Jij hebt een eigen bar waarmee je al geld binnenhaalt. Dan snap ik dat je VDJ PRO er binnen een uurtje uit hebt.
 

Posted Sat 02 Feb 13 @ 5:51 am
[quote=aDAPted]Ik hoefde in 2006 (toen ik mijn MK4 kocht) maar € 50 voor de PRO versie te betalen.
In jouw geval moet dit ook zo zijn (of je moet je controller, 2e hands gekocht hebben).

Ik moet mezelf even corrigeren. Ik heb van een moderator te horen gekregen dat de upgrade prijs, per product kan verschillen. Bij jou hoeft het dus niet zo te zijn dat je zo´n hoge korting ontvangt. Ik was er stellig van overtuigd dat de upgrade prijs bij elk product hetzelfde is.
 

Posted Sun 03 Feb 13 @ 8:16 am
dat klopt, afhankelijk van de lE versie die je hebt gekregen bij je controller, kunnen de updateprijzen verschillen.

vaak is wel zo, hoe duurder de controller, de te mooier/beter de LE versie van vdj is en is de upgrade vaak goedkoper.

de enige manier om te kijken wat je voor jouw controller de upgrade prijs wordt is door de LE te registreren en dan op BUY te klikken, je ziet dan wat er bij betaalt moet worden
 

Posted Sun 03 Feb 13 @ 3:12 pm


(Old topics and forums are automatically closed)