Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Ontdubbelen database

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

FichesHome userMember since 2008
Hallo,
Ik heb VDJ gekocht, alleen dom genoeg via bank betaald ipv creditcard en dan moet je plm. 3 weken wachten op de licentie. De vraag echter is of iemand weet of er een slimme truc is om dubbele nummers uit de database te verwijderen.

Groet
Glenn
 

Posted Sat 25 Feb 12 @ 3:54 am
je zou eigenlijk eerst alle dubbele nummer moeten verwijderen van je hdd,

hier zijn programma's voor die dubbele namen herkennen, google er even op

daarna kan je de database in vdj verversen door onder config op clean database te klikken


en een betaling via bank duurt geen 3 weken,


meestal een dag of 10 a 15
 

Posted Sat 25 Feb 12 @ 4:48 am
Ik heb vorig jaar een programma gekocht dat de boel schoonmaakt en -- na opdracht -- ook dubbele files opspoort en één kopie verwijdert.
Het heet ParetoLogic PC Health.
Werkt prima, kost wel wat. Ik dacht rond de 50 €.
Ik vond het zijn geld waard.
 

Posted Sat 25 Feb 12 @ 4:59 am
Misschien een dom vraagje over die dubbele bestanden...
Als het ene bestand nu xxxxxxxx.mp3 noemt en het andere xxxxxxxx.mp3(1) wordt dat dan ook aanzien als dubbel of zoekt het programma alleen naar de volledige identieke bestandsnaam?
 

Posted Sat 25 Feb 12 @ 5:21 am
Geen onlogische vraag, Steve.
Voor zover ik gezien heb waren de verwijdere bestanden totaal identisch, dus mp3 (1) zou blijven staan.
 

Posted Sat 25 Feb 12 @ 5:35 am
Dat dacht ik dus ook al :))
Dus voorlopig voor mij nog niet echt een optie....
 

Posted Sat 25 Feb 12 @ 5:42 am
Logische opvolger: Kijkt het programma alleen naar de bestandsnamen of ook de inhoud? Er zijn programma's die ook het laatste doen, waardoor je niet het risico loopt om van 2 bestanden de kwalitatief slechtste weg te gooien..
Reden dat ik dit aankaart is ook dat bij bestanden waarvan de namen of tags niet juist zijn (er is bv in de naam niet de versie of remix vermeld) waardoor je die remixes zou kunnen verwijderen.
Ik ben dus fan van beluisteren en handmatig verwijderen. Kost meer tijd maar is wel betrouwbaarder.

Overigens: Stievie, als je een (1) toevoegt, zou ik die in de naam zetten (dus .......(1).mp3) en niet in de extensie. Je loopt het risico dat een programma de extensie niet herkend en je bestand niet wordt afgespeeld.
 

Posted Sat 25 Feb 12 @ 6:02 am
er zijn diverse van dit soort programma'die je allemaal kan instellen om te reageren op diverse zoekmethodes, de (1) optie kan je vaak selecteren om te zorgen deze gewoon als dubbel wordt herkend
 

Posted Sat 25 Feb 12 @ 6:53 am
Martin FourS wrote :


Overigens: Stievie, als je een (1) toevoegt, zou ik die in de naam zetten (dus .......(1).mp3) en niet in de extensie. Je loopt het risico dat een programma de extensie niet herkend en je bestand niet wordt afgespeeld.


Ik heb het niet nagekeken waar die (1) staat Martin, ik schreef dat gewoon als voorbeeld ;)

En ja je zal wel weer gelijk hebben :)))

EDIT: Het staat idd na de naam en niet na de extensie...
Maar je snapt wat ik wil zeggen...
 

Posted Sat 25 Feb 12 @ 7:15 am
Yep. Ik lees letterlijk wat er staat en daar reageer ik dus op.
 

Posted Sat 25 Feb 12 @ 7:18 am
FichesHome userMember since 2008
en een betaling via bank duurt geen 3 weken,

Die drie weken heb ik niet verzonnen werd verteld in de live chat van VDJ maar ik hoop dat jij gelijk hebt Sander des te eerder kan ik aan de slag!
 

Posted Sun 26 Feb 12 @ 2:39 pm
ik weet niet wie sander is, maar ik spreek uit eigen ervaring en verhalen van anderen, we gaan het zien
 

Posted Mon 27 Feb 12 @ 9:39 pm


(Old topics and forums are automatically closed)