Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: oordopjes aansluiten - Page: 1

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

Hallo,
Ik heb een vraagje:
Ik wil mij oordopjes aansluiten op de computer zodat ik een liedje door de speakers hoor en de andere door mijn koptelefoon.
Hoe moet ik dit doen?
Mijn speakerset zit gewoon in mijn pc.
Als je meer informatie nodig hebt om dit te kunnen zeggen hoor ik het graag!
MVG. Dion
 

Posted Tue 21 Feb 12 @ 6:55 am
speakers eruit, oordoppen erin lijkt me. had je bijna zelf uit kunnen vinden :)
 

Posted Tue 21 Feb 12 @ 7:07 am
maar dan luister ik alleen door mn oordoppen en dan komt er niks uit mn speakers
Graag hoor ik van je!:D
 

Posted Tue 21 Feb 12 @ 7:08 am
dat is toch logisch.

als je een geluidskaart hebt die automatisch apparaten detecteert, kan je bijvoorbeeld de achtererspeakers (zwart) gebruiken om te switchen tussen koptelefoon of speakers.

zie de handleiding van je geluidskaartfabrikant
 

Posted Tue 21 Feb 12 @ 7:11 am
En als ik een speakerset koop is het dan wat makkelijker?
 

Posted Tue 21 Feb 12 @ 7:14 am
Ik ben niet zo handig met computers kan je het een beetje anders uitleggen?
 

Posted Tue 21 Feb 12 @ 8:08 am
Graag wil ik beter uitleg kan iemand me helpen?
 

Posted Tue 21 Feb 12 @ 8:25 am
DionMuziek wrote :
En als ik een speakerset koop is het dan wat makkelijker?


je had toch al een speakerset.


achterin je pc zit de geluidskaart, waarschijnlijk een 5.1 set, kan je zien aan de kleurcodering van de pluggen, groen,zwart, roze, oranje enz.

groen is voorspeakers, zwart is achterspeakers.

stel dat je een realtek geluidskaarthebt en je hebt de software geinstalleerd, kan je de groene en de zwarte mallekijk omdraaien.
dus zwart is voor, groen is achter.

of groen is voor en oordopjes zijn achter.

dit kan je zelf instellen in het conole van de geluidskaart dat zich meestal links onderin de taakbalk bevind.
duidelijker kan ik niet zijn helaas.
 

Posted Tue 21 Feb 12 @ 9:14 am
ik heb een groene en een blauwe achter in de pc en voorin de pc is geen kleur ik heb ze alle 3 geprobeerd en alle 3 werken ze alleen maar op mn oordoppen
Hoor graag van je!
Groetjes Dion
 

Posted Tue 21 Feb 12 @ 10:33 am
Moet ik misschien wat bij config aanpassen?
hij staat op desktop 4.1
 

Posted Tue 21 Feb 12 @ 10:35 am
ik kan nu mn oordopjes regelen zodat ik het liedje hoor terwijl ik via de balk zeg dat ik eigenlijk het andere liedje wil luisteren(die staat wel op pauze) als ik dan op play klik dan hoor ik hem door mn oordoppen en dat moet eigenlijk via mn speakers als ik dat liedje door mn speakers hoor dan klopt het maar als jullie me dat kunnen vertellen ben ik ontzettend blij!
Groetjes Dion
 

Posted Tue 21 Feb 12 @ 11:26 am
Ik weet niet of je engels verstaat, maar hier staat een hele mooie uitleg over dit onderwerp:

http://www.virtualdj.com/homepage/Blulite/blogs/4511/Headphone_Setup_and_Usage_Guide.html

http://www.virtualdj.com/wiki/VirtualDJ%20LE%20sound%20through%20computer%20speakers.html


Ik denk persoonlijk dat je een USB geluidskaartsplitter (of zoiets) zal moeten aanschaffen, heb je al voor 10 tot 15 euries...
Of dat je gebruik moet maken van je ingebouwde geluidskaart op je controller (als je die hebt tenminste)
 

Posted Tue 21 Feb 12 @ 2:13 pm
V.w.b. de kennis van Engels, uit een ander topic:
DionMuziek wrote :
Ik weet niet onder welke naam het staat als je gaat vergelijken voor de versies want k ben nie zo goed in engels.

De Engelstalige handleidingen gaan het dus niet helemaal worden.
Stievie Gonzales wrote :
Ik denk persoonlijk dat je een USB geluidskaartsplitter (of zoiets) zal moeten aanschaffen, heb je al voor 10 tot 15 euries...

Wat is dat voor een ding? Een hamer en beitel? :p (Gevaarlijk wat ik nu zeg...) Ik denk dat je een splitter bedoelt. Zo'n verloopkabeltje waarmee je het stereo signaal scheidt in 2 monokanalen. Die doen het op elke 3,5 mm stereo uitgang, niet alleen op een USB geluidskaart...
Stievie Gonzales wrote :
Of dat je gebruik moet maken van je ingebouwde geluidskaart op je controller (als je die hebt tenminste)

Uit al de vragen die in de afgelopen uren het forum op zijn geschoten lijkt het van niet.


Dion's berichten zijn tegenstrijdig: er zouden maar 3 aansluitingen op de PC zitten. Dan kan er alleen maar een stereo-geluidskaartje in de PC zitten. Die hebben standaard 1 uitgang en 2 ingangen. Het is dan dus onmogelijk dat die oordopjes het op alle aansluitingen doet. Daarnaast wordt gemeld dat de kaart in 4.1-modus staat, en dan zou, bij een meerkanaals geluidskaart, het geluid nog steeds door maximaal 2 uitgangen kunnen klinken. Maar dan moeten er ook meer aansluitingen zijn, en die zijn er blijkbaar niet.
Ik schat dat we met een erg jonge gebruiker te maken hebben, en om nu aankoopadviezen te geven waar misschien 3 weken zakgeld in gaat zitten is misschien wat voorbarig.

Beste Dion, ik stel voor dat je een fotootje van de achterzijde van je PC maakt, dat ergens op een foto-site plaatst en het linkje naar die foto hier post. Dan weten we tenminste zeker waar we over praten. Het is onmogelijk om je van een goed advies te voorzien als we niet weten waar we mee te maken hebben.
 

Posted Tue 21 Feb 12 @ 2:44 pm
Ik bedoelde een USB-geluidskaart splitter, in te pluggen in een usb-poort om een koptelefoon te kunnen gebruiken...
Ik heb dat vroeger gebruikt toen ik nog geen controller met ingebouwde geluidskaart had ;)

Martin FourS wrote :

De Engelstalige handleidingen gaan het dus niet helemaal worden.


Dat zat ik ook al te denken :))
 

Posted Tue 21 Feb 12 @ 2:53 pm
Was dat dan niet gewoon een USB-geluidskaartje?

(Nog ff gegoogled (ook ik weet niet alles) maar de enige sites die resultaat geven zijn die duistere sites die OVERAL zoekresultaat op geven...)
 

Posted Tue 21 Feb 12 @ 2:55 pm
 

Posted Tue 21 Feb 12 @ 2:59 pm
"POWER STAR USB chipset CMEDIA CL-SU4CHA externe geluidskaart
van POWER STAR"

Yep, staat er gewoon bij ;)
 

Posted Tue 21 Feb 12 @ 3:01 pm
Ik spreek voor ik denk ;)
Soms toch...
 

Posted Tue 21 Feb 12 @ 3:02 pm
ik heb een foto gemaakt maar hoe plaats ik hem hier?
 

Posted Tue 21 Feb 12 @ 3:05 pm
Martin, leg jij hem dat maar uit :))
 

Posted Tue 21 Feb 12 @ 3:06 pm
25%