Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Pioneer DJM 700 midi

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Bart-d2Home userMember since 2012
Beste leden,

Vergeef mij als ik iets fout plaats. Dit is mijn eerste post.

Mijn vraag is

Ik heb een pioneer DJM 700 met midi en wil graag V-DJ 7 pro aanschaffen.
Nu vroeg ik mij dus af als ik een midi USB converter haal, deze zo aan kan sluiten
dat mijn schuiven van mij pioneer werken op die van V-DJ ?

Met andere woorden, gaat het geluid per kanaal van V-DJ 7 pro over de 4 schuiven?

Al vast bedankt

Mvgr Bart
 

Posted Mon 13 Feb 12 @ 11:03 am
Bart,
dat zou moeten werken. Er heeft iemand in 2010 zelfs al een (2-kanaals) mapper voor gemaakt. Zie >>HIER<<. Is te downloaden als je de Pro-versie hebt aangeschaft.
(Er was in 2010 nog geen VDJ met meer dan 2 decks, vandaar dat er (nog) geen vier-decks mapper is.)
 

Posted Mon 13 Feb 12 @ 11:22 am
Bart-d2Home userMember since 2012
Hallo Martin,

Bedankt voor je reactie.

Maar ik begrijp even niet hoe dit werkt. Ik ben een leek op het gebied
van midi.
Moet ik dit downloaden en dan installeren op de pc.

Gr. Bart
 

Posted Mon 13 Feb 12 @ 1:46 pm
Je moet dit inderdaad dan downloaden en installeren op je pc, maar zoals Martin al zei, gaat dit enkel als je de PRO versie hebt ;)
Nu dus (nog) niet want je bent een NLU (=no license user)
 

Posted Mon 13 Feb 12 @ 1:56 pm
Bart-d2Home userMember since 2012
Moet ik nu ook opletten welke USB-midi kabelik koop?

Ik heb namelijk iets gemzen over kanalen.
De mixer heeft 16 kanalen volgens het boekje.

Bedankt al vast

Bart
 

Posted Mon 13 Feb 12 @ 2:46 pm
Nee. Alle 16 kanalen lopen via dezelfde kabel. Het ligt aan de instellingen van de DJM700 en VDJ via welke kanalen de mengtafel en het pakket met elkaar praten.
 

Posted Mon 13 Feb 12 @ 3:24 pm
Bart-d2Home userMember since 2012
Oké

Moet ik dan ook dat programmatje waar je hier boven een link van hebt
toch downloaden of kan ik dit ook instellen op de mixer en pc?

Gr. Bart
 

Posted Mon 13 Feb 12 @ 4:40 pm
Even opnieuw: De mapper kun je alleen gebruiken als je Virtual DJ Pro Full hebt gekocht. De mapper zorgt er dan voor dat Virtual DJ en je mixer elkaar snappen. Zonder Virtual DJ Full Pro heb je niets aan de mapper. Zonder deze mapper begrijpt Virtual DJ de MIDI-signalen van de mixer niet en moet je handmatig elke knop toewijzen aan een functie in Virtual DJ. Je kunt instellen op je PC wat je wilt, Virtual DJ wordt daar niet wijzer van.
De juiste volgorde is dus: VDJ Full Pro kopen, mapper downloaden en installeren, je DJM700 gebruiken i.c.m. VDJ.
Elke andere volgorde is gedoemd te mislukken / lukt sowieso niet.
 

Posted Mon 13 Feb 12 @ 5:02 pm
Bart-d2Home userMember since 2012
Oké begrijp het, ik ga maar eens aan de koop beginnen

Al vast bedankt

Gr. Bart
 

Posted Tue 14 Feb 12 @ 12:49 am
bart weet wel dat midi via de djm voor enkel audio met vdj geen enkele meerwaarde heeft.
je gebruikt de djm met midi enkel om video aan te kunnen sturen onder vdj.

ik heb de djm 700 gebruikt icm een midimate 2 kabel en dat werkt goed (in windows 7 x64)


http://www.esi-audio.com/products/midimate2/
 

Posted Wed 15 Feb 12 @ 5:27 am
Bart-d2Home userMember since 2012
Ik heb nu de pro versie.

Nu wil ik graar alle 4 de kanalen laten lopen via de midi naar VDJ

Wanneer ik bij een kanaal alles instel werkt het goed, maar wanneer ik een tweede kanaal in wil stellen zie ik dat deze ook op het eerste kanaal van VDJ werkt.

Alle vier de kanalen van de mixer werken in VDJ op het eerste kanaal. Ik wil dit juist appart hebben zodat elke kanaal van de mixer overeenkomt met VDJ.

Heeft iemand raad?

Bedankt!

Gr Bart
 

Posted Sat 08 Feb 14 @ 7:58 am
Bart, lees het topic nu eens terug. Er is aangegeven dat je een aantal zaken eerst moet regelen, voordat je goed met je mixer kan werken.

Bart-d2 wrote :
Ik heb nu de pro versie.

Oh? Niet hier gekocht:



Zolang dit onder je naam staat kun je de mapper niet downloaden en kun je, zoals ik eerder aangaf, niet goed toewijzen wat je wilt.
Dus nogmaals:
Martin FourS wrote :
Even opnieuw: De mapper kun je alleen gebruiken als je Virtual DJ Pro Full hebt gekocht. De mapper zorgt er dan voor dat Virtual DJ en je mixer elkaar snappen. Zonder Virtual DJ Full Pro heb je niets aan de mapper. Zonder deze mapper begrijpt Virtual DJ de MIDI-signalen van de mixer niet en moet je handmatig elke knop toewijzen aan een functie in Virtual DJ. Je kunt instellen op je PC wat je wilt, Virtual DJ wordt daar niet wijzer van.
De juiste volgorde is dus: VDJ Full Pro kopen, mapper downloaden en installeren, je DJM700 gebruiken i.c.m. VDJ.
Elke andere volgorde is gedoemd te mislukken / lukt sowieso niet.


 

Posted Tue 11 Feb 14 @ 4:47 pm


(Old topics and forums are automatically closed)