Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Software op usb

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hallo
M'n vraag gaat als volgt

Stel: ''Je koopt een mk2 en je installeert alles op een computer''

Kan je die software op een usb zetten om zo op verschillende laptops of notebooks te draaien

Of bestaat er een andere manier?
 

Posted Sat 11 Feb 12 @ 7:38 am
je kan vdj toch gewoon op meerdere computers installeren,

volgens de eula mag je vdj met 1 licentie op 2 computers installeren met dien verstande dat je vdj maar op 1 computer tegelijkertijd gebruikt
 

Posted Sat 11 Feb 12 @ 7:56 am
Ja maar voor computers zonder disc-drivers? dus met een usb
 

Posted Sat 11 Feb 12 @ 12:05 pm
Je kunt de software niet installeren op een USB--stick en dan vanaf verschillende computers draaien. Je kunt WEL het installatiepakket op een USB-stick zetten en vanaf USB installeren op verschillende computers.
Zonder disc-drivers? Leg dat eens uit. Als je computer een harddisc aan boord heeft kun je het verhaal hierboven gebruiken. Als dat niet het geval is, is het waarschijnlijk geen PC en zou ik het niet eens proberen.
 

Posted Sat 11 Feb 12 @ 1:51 pm
Ik denk dat hij gewoon bedoeld, een pc zonder disc-dingetje, dus een pc waar je geen cdtje kan instoppen :)

Dus inderdaad zoals Martin zegt, het installatiebestand op een usb stick zetten en dan zo installeren....
 

Posted Sat 11 Feb 12 @ 3:19 pm
Martin is zowel letterlijk als sarcastisch, Stevie. Sarcasme is Martin's bedgenoot.
"DreamScaper" schrijft letterlijk "Een computer zonder disc drivers"!
Zoiets bestaat natuurlijk niet. Hij bedoelt waarschijnlijk een netbook.

Btw, die hele USB-toestand is niet nodig als hij eenmaal de software down-ge-loaded heeft op een PC of notebook mét CD drive). Hij krijgt een serial en kan daarmee op een netbook zonder disc drive de software downloaden.
Dit is natuurlijk de bekende weg maar klaarblijk niet voor droomschepper.

 

Posted Sat 11 Feb 12 @ 8:20 pm
Ik laat mij toch ook altijd vangen :))
 

Posted Sun 12 Feb 12 @ 4:11 am
ik ga ervan uit dat als je de software op een usb stick wilt zetten om zo te draaien, dat hij wil weten of je vdj kan starten vanaf een usb stick.
dat gaat natuurlijk niet.

het lijkt me logisch dat je het installatiepakket op een usb stick kan zetten.

een disc drive dekt de lading niet. een HDD is ook een disc drive, en een pc zonder HDD is niks. ( linux vanaf usb daargelaten)

 

Posted Sun 12 Feb 12 @ 5:58 am
Boehoeee...!!!
Bedoel ik er eens een keertje niets mee......
Het was dus exact wat ik schreef: Ik snap niet waar hij naar toe wil met de disc-drivers, dus vandaar mijn vraag dat eens uit te leggen. En ik wilde geen suggestief antwoord geven, dus ligt wat mij betreft de bal bij Dreamscaper ;)
 

Posted Sun 12 Feb 12 @ 10:55 am
Jullie zijn grappig MAASK x'D

Maar toch bedankt voor het advies
Dus gewoon het hele installatie pakket op een usb zetten

Hea toch bedankt hou je taai

~Slotje~
 

Posted Sun 12 Feb 12 @ 12:59 pm


(Old topics and forums are automatically closed)