Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Mengpaneel GEZOCHT! - Page: 1

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

iTommzHome userMember since 2012
Heey,

Ik heb een vraag.. Ik wil graag een mengpaneel kopen, maar ik heb wel een paar eisen.
- ik moet iemand in een radio uitzending kunnen nemen via Skype.
- aansluitbaar op laptop
- USB plug-in voor mijn microfoon (weet niet of dit kan)

Dat is het wel denk ik. En k heb zo'n 100 euro te besteden.
Wil iemand mij helpen?

Mvg iTommz
 

Posted Sat 04 Feb 12 @ 3:41 am
Stevie, hij zoekt een mengpaneel, geen controller.

Onder de 100 € wordt moeilijk maar kijk eens bij www.behringer.com, die hebben qua prijs/prestatie de beste mengpanelen.
Of ga gewoon naar www.bax-shop.nl en tik mengpaneel in. Bax-shop is in het algemeen heel prijsgunstig, maar of je met die dingen kunt "skypen"?
 

Posted Sat 04 Feb 12 @ 4:14 am
Oeps foutje :)

Ik dacht dat hij het over een controller had...
En nu je het zegt, eentje voor minder dan 100 euro, zal niet gemakkelijk worden zeker met die features die hij wilt.
 

Posted Sat 04 Feb 12 @ 4:22 am
iTommzHome userMember since 2012
Hoeveel zal ik dan moeten betalen?
 

Posted Sat 04 Feb 12 @ 4:47 am
Geen idee. De meeste Professional VDJ Users skypen niet.
Je andere wensen zijn geen probleem. Laptop is logisch en voor een mike-usb aansluiting moet je op het model letten. Heel veel mengpanelen hebben tegenwoordig een usb ingang.
Maar skype..............................?
 

Posted Sat 04 Feb 12 @ 5:46 am
iTommzHome userMember since 2012
Bedankt voor de informatie ook was ik net in de stad en hb een headset gekocht, USB aansluiting dus niet meer nodig ! :) weet iemand anders misschien hoe dit werkt met Skype? Ik heb wel is gehoord van stereo-mix ofzo?
 

Posted Sat 04 Feb 12 @ 7:51 am
@Bob: Hoewel ik het met je eens ben dat hij het specifiek heeft over een mengtafel, worden controllers hier van alles genoemd. Ik heb de mengpanelen, draaitafels en mixers te vaak voorbij zien komen, waarbij met doorvragen toch een controller werd bedoeld. Ik denk dan ook dat we 2 kanten op moeten denken.

De eis Skype kun je los laten. Je mengtafel heeft daar niets mee te maken. Skype werkt via je PC. Hooguit zou je het geluid, dat via Skype binnen komt, met een kabeltje uit je interne geluidskaart terug kunnen voeren naar je mengtafel, zodat het bij je totaal-geluid wordt gevoegd wat het WWW wordt opgestuurd. Je hebt dan wel een meerkanaals geluidskaart nodig, omdat je anders je totaalgeluid (stereo, vanaf de enige uitgang die zo'n kaart heeft) teruggestuurd wordt naar de mengtafel. En dat geeft alleen een enorme fluittoon....

Een USB-microfoon is bedoeld voor aansluiting direct op de PC. Het is niets meer dan een externe geluidskaart met 1 enkele ingang (waar die microfoon op aangesloten is). Geen enkele mengtafel (of controller) biedt daar ondersteuning voor. De USB-aansluiting waar Bob het over heeft, is bedoeld voor koppeling met een PC of een extern opslagmedium (USB-stick of schijf)

Wat dan over blijft is dat het ding op je PC moet kunnen worden aangesloten. Hoe? Wil je er software mee kunnen bedienen? (Zoals bv Virtual DJ. Uiteindelijk is dit het VDJ-forum ;) ) Of moet alleen het gemengde signaal terug naar de computer om gebroadcast te worden? In het eerste geval kun je >>HIER<< eens een kijkje nemen. Hier staat van alles tussen de €69 en €3000. Dit is maar een idee, er is veeeel meer verkrijgbaar.
In het laatste geval kun je elke willekeurige mengtafel kiezen met voldoende ingangen (CD-speler(s), microfoon, ingang voor je Skype-signaal) en dan is er binnen je budget voldoende te vonden. Wat blijft is dat alle waar naar zijn geld is. Voor €100,- kun je geen kwaliteitsspul verwachten.
 

Posted Sat 04 Feb 12 @ 9:03 am
iTommzHome userMember since 2012
En over wat voor prijzen hebben we heT als ik kwaliteit wil?
 

Posted Sat 04 Feb 12 @ 9:28 am
Laat ik het anders stellen: Binnen de €100,- vind je alleen "speelgoed", consumentenspul voor slaapkamer-DJ's die wrs leren, beter worden, de beperkingen van de goedkope spullen ondervinden en snel op zoek gaan naar betere apparatuur. De oude kan dan in de vuilnisbak, die geef je niet eens kado aan een ander.....
Wat blijft is wat je er mee wilt doen:
Martin FourS wrote :
Wat dan over blijft is dat het ding op je PC moet kunnen worden aangesloten. Hoe? Wil je er software mee kunnen bedienen? (Zoals bv Virtual DJ. Uiteindelijk is dit het VDJ-forum ;) ) Of moet alleen het gemengde signaal terug naar de computer om gebroadcast te worden

Het is lastig adviseren als we niet weten wat je wilt.
 

Posted Sat 04 Feb 12 @ 9:47 am
iTommzHome userMember since 2012
Ik wil er radio mee kunnen maken.. Ofterwijl broadcasten
 

Posted Sat 04 Feb 12 @ 11:15 am
Dit wordt een lang topic....
Met VDJ kun je ook broadcasten. Daarmee is je vraag op de goede plek.
Wil je enkel een simpel mengtafeltje om de muziek van je CD-speler en je microfoon bij elkaar te brengen en naar je PC te sturen, dan kun je elk willekeurig mengtafeltje gebruiken en moet je je info over broadcasten en Skype elders op het internet zien te krijgen. Dit is nog steeds het VDJ-forum.
Ik heb je specifiek gevraagd wat er met het ding gedaan moet worden:
Martin FourS wrote :
Wil je er software mee kunnen bedienen? (Zoals bv Virtual DJ. Uiteindelijk is dit het VDJ-forum ;) ) Of moet alleen het gemengde signaal terug naar de computer om gebroadcast te worden?

Als je daar antwoord op kunt geven komen we verder. Anders raad ik je aan eerst eens info op het internet te gaan zoeken en te beslissen wat je precies wilt.
 

Posted Sat 04 Feb 12 @ 11:29 am
Martin FourS wrote :
@Bob: Hoewel ik het met je eens ben dat hij het specifiek heeft over een mengtafel, worden controllers hier van alles genoemd. Ik heb de mengpanelen, draaitafels en mixers te vaak voorbij zien komen, waarbij met doorvragen toch een controller werd bedoeld. Ik denk dan ook dat we 2 kanten op moeten denken.


Hi Martin, diit is eigenlijk eerder mijn "kruistocht" om ignorami duidelijk te maken dat mengpanelen, controllers en consoles verschillende zaken zijn. Dit is een professioneel forum. Ik vind dat de vragenstellers duidelijk moeten zijn en niet dat wij 2 kanten op moeten denken. Dat zou gelijk zijn aan b.v. als iemand in een automobiel forum vraagt naar een BMW en jij gaat je afvragen of ie misschien Porsche of Audi bedoelt.

Wat idd voor verwarring zorgt is het woord "mixer" - dan weet je niet waar hij het over heeft en dat zou je moeten verbieden!
Lol.
 

Posted Sat 04 Feb 12 @ 7:55 pm
bobhofmans wrote :
Dit is een professioneel forum


Yep. Maar dat is 85% van de gebruikers niet. Het is 1 van de effecten die je krijgt als je LE mee levert met speelgoed. En zolang dat speelgoed geleverd wordt door winkels als Dixon, de Kijkshop en V&D met personeel zonder enige voorkennis verandert er hier niets.
Op een enkele Engelstalige website na vindt je bar weinig over hoe de spullen bij naam genoemd moeten worden. Het is ook opvallend dat het probleem met benamen juist op het NL-forum (te) vaak voorkomt, waar je het op het General forum juist weer vrijwel nooit tegenkomt. En in dat licht denk ik dat het de professionaliteit van dit forum ten goede komt als we de onwetende gebruiker een stukje aan de hand meenemen en wegwijs maken. Hoewel ik een beetje bang ben dat dit met iTommz lastig gaat worden...

BTW: Als iemand op een autoforum vragen stelt over BMW en je vraagt je af of hij Audi of Porsche bedoelt, vraag ik me af of je wel op de juiste plek bent op zo'n forum ;)
 

Posted Sun 05 Feb 12 @ 6:48 am
ik ben het bob eens. zelf denk ik dat de oorzaak ligt de nederlandse mentaliteit, dat bij het uitpakken van de spullen, de handleiding als eerste in de prullenbak verdwijnt en dat er dan zonder enige investering van moeite maar lukraak vragen woden gesteld terwijl men eigenlijk niet weet wat ze aan het doen zijn. dit al dan niet in combinatie van de leeftijd van veel gebruikers, waarbij de leeftijd weer het gevolg is van de vele goedkope controllers waarbij vdj geleverd wordt.
daar kunnen we zeker in helpen, maar als het registreren en het doornemen van forumregels al te veel gevraagd is..................
 

Posted Mon 06 Feb 12 @ 9:48 am
Quote :
Dit is een professioneel forum


of is het een forum voor users van een professional versie?.... wel een groot verschil, en het zou mij niet verbazen als het laatste ook door de creator bedoeld is. De toon in de engelse rules is af en toe een stuk gematigder dan ons heetgebakerde nederlandse karaktertje laat zien.

Misschien de nieuweling iets meer de search gebruiken en de pro's een keertje vaker tot tien tellen... dan komen we allemaal een heel stuk verder denk ik.
Beter een keertje teveel uitgelegd dan een potentiele vdj gebruiker naar het andere kamp gestuurd.
 

Posted Mon 06 Feb 12 @ 2:43 pm
Af en toe zou je dit forum afschieten.... Niet vanwege jullie reacties (daar is een forum voor) maar wel omdat ik, na mijn roman te hebben getikt, de tijdslimiet heb overschreden en niet meer ingelogd ben.....
Ach, gewoon opnieuw...

@Bas: Duidelijk, en je weet dat ik het er, voor wat betreft jouw standpunt, helemaal mee eens ben. We hebben het alleen over 2 verschillende dingen: Er is de onwetende nieuweling die zijn interesse verkent en zo in de hobby verzeild raakt, en de luie nieuweling die het liefst iemand langs ziet komen om de zooi te installeren en uit te leggen hoe hij moet werken. We hadden het, denk ik, over de eerste categorie, en dan vind ik het niet erg om een stukje te helpen als dat nodig is. iTommz hoort m.i. in die eerste categorie en daarom mijn reactie op het stukje van Bob. In zijn geval had het starttopic weinig verschil gemaakt in zijn vraag (Hij heeft ook nog niets, dus registreren is lastig ;) )

hans1965 wrote :
Quote :
Dit is een professioneel forum

of is het een forum voor users van een professional versie?.... wel een groot verschil, en het zou mij niet verbazen als het laatste ook door de creator bedoeld is.

Hoewel ik je insteek begrijp, gaat dat helaas allang niet meer op. De Pro-users zijn ondertussen veruit in de minderheid en de LE- en NLU's onze "overbevolking". Buiten de door mij eerder aangehaalde verkoopkanalen is er nog een "eng" feit....
Onderstaand stukje komt van download.com:

"With more than a million new downloads every months, VirtualDJ is the most widely used DJ software, and the uncontested leader of non-timecode digital DJing."

En dat zijn (helaas) geen verkoopcijfers. Die gebruikers komen ook hier naar toe om kennis op te doen. Dat is hun goed recht maar dat maakt ze beslist geen professional en bepalen ze wel voor een groot deel het niveau op het forum. Onze redding is dan de afgeschermde delen waar de Pro's hun eigen problemen neer kunnen leggen.
hans1965 wrote :
De toon in de engelse rules is af en toe een stuk gematigder dan ons heetgebakerde nederlandse karaktertje laat zien.

De juiste term is "af en toe".... ;) Niet dat we er een voorbeeld aan nemen, maar de reacties van mod's en hoger zijn daar met regelmaat "minder sympathiek". Ik breng vrijwel net zoveel tijd door op het General Forum als hier, en ik heb er daar de nodige voorbij zien komen. Wat dat betreft doet ons NL-karakter weinig onder voor de rest van de wereld ;)
hans1965 wrote :
Beter een keertje teveel uitgelegd dan een potentiele vdj gebruiker naar het andere kamp gestuurd.

Mee eens, tot op zekere hoogte. Mooi voorbeeld is een recent topic waarin een nieuwe gebruiker exact dezelfde vraag stelt als degene voor hem. Zijn vraag en de vorige alleen gescheiden door het antwoord. En dan begrijp ik Bas weer volkomen....
Het starttopic is er niet voor niets. Iets 2x uitleggen is niet erg als de materie niet wordt begrepen. Dat wordt het wel als het meerdere malen onderstreept, vet en cursief is uitgelegd en toch weer dezelfde vraag voorbij komt.
Durf ik een statement te maken: NLU's of LEU's met die instelling vinden nergens hun draai en zijn als eerste weer afgehaakt. Gebruikers die echt geïnteresseerd zijn, zoeken zelf, zorgen voor het aanvullen door zelfkennis en zijn leergierig (voorbeeld (en pluim): Stievie Gonzales). Die anderen zijn geen potentiële klanten, omdat het "speeltje" na een paar maanden weer verveelt. En zullen daarom nooit Pro-users worden....
 

Posted Mon 06 Feb 12 @ 4:41 pm
s.waterreus wrote :
ik ben het bob eens..................


Hallelujah! Dank je Bas en zo zie je maar, Martin...............

 

Posted Wed 08 Feb 12 @ 2:30 am
Dozo10PRO InfinityMember since 2011
Wat een heerlijk toppic en ook ik moet Bob gelijk geven, alhoewel ik Martin ook wel weer begrijp,
Reuze irritant hoe men de laatste tijden omgaan met het forum deste meer voor mij de reden om dus stukken minder te reageren,
ik lees wel maar reageer maar niet meer...ook ik ben stukken wijzer geworden op dit forum maar dan moet ik er wel bij zeggen dat het grootste deel daarvan is gekomen door zelf te lezen en te onderzoeken.
Vooral het algemene forum heeft me veel opgeleverd in het verleden.
Het is denk ik zoals al eerder aangegeven de gemakszucht, hup drop maar een vraag en je kijkt straks wel wat en hoe het moet ....
 

Posted Thu 09 Feb 12 @ 8:38 am
iTommzHome userMember since 2012
Hi

Ik heb op school in het muzieklokaal een mengpaneel gezien , waar je gewoon 2 microfoons 2 koptelefoons kan aansluiten (uiteraard nog meer) en het geluid kan regelen, op hoeveel euro kom ik dan als ik zoiets wil ( sorry ben pas 12 dus snap er niet zo veel van)

Greetz

iTommz
Ook zal ik wel virtual dj er mee besturen als dat zou kunnen,
Want wil ook singles opnemen met vrienden enz.
 

Posted Mon 20 Feb 12 @ 2:13 pm
95%