Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Playlist in beeld houden

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Mijn scherm is in Virtual DJ op dit moment verdeeld in drie delen: links zie ik de mappen van mijn PC en in het midden de inhoud van de aangeklikte map. Als ik naar rechts ga komt de door mij aangeklikte playlist te voorschijn. Die wil ik echter graag in beeld houden. Ik maak me sterk, dat dat kan, maar ik kan die instelling nergens vinden. Wie kan mij op weg helpen?

Tweede vraag: ik kan de playlist bewaren, maar hij slaat die op als XML-bestand. Hoe kan ik echter de playlist echt bewaren en daarna ook weer laden?
 

Posted Wed 18 Jan 12 @ 5:48 am
Dat hoef ik niet op te zoeken, dus daar zal ik dan nog ffies antwoord op geven: (Pak de NL-handleiding ook eens uit de WIKI/Manuals, want het staat er echt in...)

- Als je de playlist rechts opent, staat er in dat vak links onderin een (open) hangslotje. Als je daarop klikt blijft de lijst open staan. (Slotje is gesloten)
- Playlist maken: Selecteer alle nummers (die kun je eerst naar de playlist verplaatsen) en klik dan op de geselecteerde nummers met de rechter muisknop. Kies dan voor "Save playlist". Beestje een naampje geven en opslaan. De playlist verschijnt nu in de "tree" in het linker deel van je browser. De rest is duidelijk.
 

Posted Wed 18 Jan 12 @ 6:12 am
als kleine aanvulling op martins antwoord,

je kan de playlist ook terugvinden in de windows folder mijn documenten/virtualdj/playlist.

daar wordt deze als m3u bestand opgeslagen.
onder de folder tracklist kan je zien wat je hebt afgespeeld
 

Posted Wed 18 Jan 12 @ 9:03 am
Ik wil niet overkomen als "hij heeft het antwoord en we zien hem niet meer", maar ik moet toch nog even wat nader gaan lezen in die uitgebreide handleiding (had alleen de verkorte versie). Ik zie in het programma nl. nergens een optie "Save playlist" en dus verschijnt die ook niet in de tree. Ik laat in elk geval horen of ik er al of niet uit ben gekomen.
 

Posted Sat 21 Jan 12 @ 4:06 am
Sorry. Ik heb je ook valse informatie gegeven......
De optie voor opslaan zit in het AutoMix-menu:



Je moet de onderste optie "Save" hebben.
De juiste manier is dus: Nummers in de rechter lijst zetten welke je in de playlist wilt hebben, alle nummers selecteren, via het AutoMix-menu op Save klikken, naam geven en klaar. De rest van mijn verhaal klopt gelukkig wel ;)
 

Posted Sat 21 Jan 12 @ 7:34 am
Ja, daar ben ik nu ook achter :-). Ik begon al te twijfelen of ik wel goed geslapen had. Ik weet nu ook hoe ik de playlist moet laden (ik doe dat via klikken op het betreffende bestand aan de linkerkant, hij verschijnt dan in het midden en dan sleep ik de boel naar rechts (Playlist). Of het de snelste manier is weet ik niet, maar het werkt wel.

Weer bedankt!
 

Posted Sat 21 Jan 12 @ 8:25 am
Ik ben, rondom mijn antwoord van vorige week, bij een ander bezig geweest met dat playlist-verhaal. Bij hem werd zijn lijst rechts ook meteen gevuld, dacht ik. Nu zie ik hem en zijn laptop voorlopig niet meer, maar ik zal proberen te achterhalen wat er bij hem anders staat. Daarnaast zal ik zelf ook eens playlists moeten gaan maken. (Ik vertrouw nu teveel op mijn history)
Voorlopig is jouw manier van werken idd het snelst.
 

Posted Sat 21 Jan 12 @ 9:20 am
pepeisPRO InfinityMember since 2005
via rechtermuisklik (als je de playlist selecteert) kom je op hetvolgende menu...

et voila.
 

Posted Sat 21 Jan 12 @ 5:42 pm
lol pepeis,

een mooie combinatie van englese software op NL windows of andersom.
 

Posted Sat 21 Jan 12 @ 6:31 pm
"Copieer to"..... Da's 1 van de betere ;)
Benieuwd wat dit deed op mijn NL W7 64-bits met VD7 toch ff een screendumpje gemaakt:



Wat is er anders bij jou?
 

Posted Sat 21 Jan 12 @ 7:11 pm


(Old topics and forums are automatically closed)