Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Opnames zonder geluid

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Na enkele weken trial and error heb ik eindelijk VDJ met mijn PCM-1 behoorlijk aan het werken gekregen. Ik wou nu een opname samenstellen, maar als ik de output file wil afspelen krijg ik geen enkel geluid. Iemand een idee naar de oorzaak van dit probleem?
 

Posted Sun 15 Jan 12 @ 2:44 am
Hoi, Tom,
goed te horen dat je er iig mee kunt werken.
Kun je aangeven wat je als bron hebt ingesteld voor de opnamen? Gebruik je nu de Advanced Config of de standaard configuratie?
Plaats eens een screendump van de audio-config, dan hebben we iets om mee te beginnen.
 

Posted Sun 15 Jan 12 @ 7:10 am
Bedankt voor het antwoord, ik heb nu de PMC-1 aangesloten op een powered hub (anders geruis), ik heb de master output van de PCM-1 naar mijn computer input geleid mits een kabeltje en als ik dan in VDJ alles configureer mits gebruik te maken van de asio driver, werkt het naar behoren.

Het opnemen wil echter niet lukken hier is een screenshot van mijn instellingen

 

Posted Sun 15 Jan 12 @ 10:14 am
Da's van de Record-config. Ik bedoelde de audio-config.... ;)
BTW: Met CTRL+Alt+PrtScn krijg je een plaatje van het actieve scherm, dus alleen van het configuratiemenu. Zelfs op mijn 24" HD-scherm is dit niet te lezen.
 

Posted Sun 15 Jan 12 @ 10:16 am
De CTRL+Alt+PrtScn wil het niet echt doen

Maar ik hoop dat dit hetgene is wat u zoekt

 

Posted Sun 15 Jan 12 @ 1:53 pm
Yep! Idd de Advanced Config.
Er ontbreekt een regel: Met de + een regel toevoegen, in de 1e kolom kiezen voor Record Loopback, in de 2e voor (ik denk) ASIO4ALL, en in de 3e kolom voor Input 1 & 2.
Ik zeg bewust "ik denk" want je zal moeten uitproberen of je via ASIO4ALL input 1&2 kunt gebruiken. Via de setup van de geluidskaart (dus niet ASIO4ALL) selecteer je normaal gesproken de Master (omdat je alles wilt opnemen dat je ook door je speakers zou horen). Het eerste deel klopt sowieso, als het 2e deel niet klopt, dan kun je experimenteren met de 2e kolom. Je bent nl niet verplicht om daar ook voor ASIO te kiezen.

Succes.
 

Posted Sun 15 Jan 12 @ 2:07 pm
Hoi hartelijk dank voor het antwoord, hij doet het ondertussen wel niet met de asio4all, maar met de staard line in van de notebook. Alvast bedankt.
 

Posted Mon 16 Jan 12 @ 11:39 pm


(Old topics and forums are automatically closed)