Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Koptelefoon

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

NindoHome userMember since 2012
hallo

ik had gelezen dat je een usb geluidskaart moet kopen om een koptelefoon te kunnen gebruiken maar mijn computer heeft 2 uitgangen waar ik geluid uit krijg is het dan ook mogelijk op die manier want als ik dat nu doe hoor ik wat ik door de koptelefoon hoor ook door de speakers als ik de volume helemaal omlaag doe via de mixer hoor ik het heel zacht door de koptelefoon en als ik m omhoog doe ook harder via koptelefoon dat moet je toch harder en zachter kunnen zetten via ceu knop?
 

Posted Tue 10 Jan 12 @ 10:59 am
je moet even de logica doorkrijgen van vdj,
je gebruikt per audio kanaal een functie.
bijvoorbeeld geluidskaart 1 = speakers en geluidskaart 2 = koptelefoon.
je sluit dat ook zo aan.

als je een geluidskaart hebt met meerdere uitgangen die normaal gesproken bedoeld is om home cinema sets aan te sturen, heb je dus meerdere uitgangen. je kan vdj dan instellen om uitgang 1 ( voorspeakers) te gebruiken voor de speakers en uitgang 2 (achterspeakers)
te gebruiken voor de koptelefoon.

heb je dus zo'n meerkanaals geluidskaart vaak wel aangeduid als 4.1, 5.1 of 7.1, dan kan je die gebruiken.

heb je slechts een stereo geluidskaart, dan zal je een extra geluidskaart moeten aanschaffen.
 

Posted Tue 10 Jan 12 @ 11:40 am
NindoHome userMember since 2012
ja geluidskaart 4.1 heb ik maar het lukt me maar niet om door koptelefoon te luisteren zonder dat je m door de speakers hoort zal nog wel ff proberen dan
 

Posted Tue 10 Jan 12 @ 12:01 pm
NindoHome userMember since 2012
als ik bijde nummers laat lopen en doe volume helemaal omlaag bij beide hoor ik aleen nog de linker door speakers door lopen snap er niks van
 

Posted Tue 10 Jan 12 @ 12:15 pm
NindoHome userMember since 2012
 

Posted Tue 10 Jan 12 @ 1:21 pm
Bijna.... ;)
De zwarte is de Rear-output, groen is front. Tot zover goed, maar je hebt je selectie Output (de onderste regel in je plaatje) precies andersom staan. Dus óf de koptelefoon en speakers van plek ruilen, óf de selectie omdraaien (Master Front output, Headphones Rear output)
 

Posted Tue 10 Jan 12 @ 5:26 pm
en als dat niet werkt, dan kan je het beste gewoon alle uitgangen aan de achterkant van je computer gebruiken, de voorkant kan ook een kopie zijn van dezelfde uitgang aan de achterkant
 

Posted Wed 11 Jan 12 @ 2:45 am
NindoHome userMember since 2012
oke ik heb m nu goed dus maar klopt het dat als ik de linker volume helemaal uit doet dat de volume wel gewoon weg gaat en rechter niet die hoor ik dan nog heel zachies doorlopen is er geen knop ofzo voor ik kan geen ceu knop vinden

deze midi controller heb ik

http://www.uploadplaatjes.nl/uploaded.php?plaatjes=331231
 

Posted Wed 11 Jan 12 @ 8:11 am
kijk eens op je scherm of de volumeknop daar wel helemaal dicht staat
 

Posted Wed 11 Jan 12 @ 8:20 am
Bij jou heet dat anders: De PFL-knop (Pre Fade Listen). Zit op het linker deck boven de Cue-knop en op het rechter deck boven de Play-knop. Daarmee koppel je dat deck naar de koptelefoon-uitgang.
Dat je toch geluid blijft horen als je fader dicht staat, kan komen doordat de fader "lekt". Daar lun je zelf weinig aan doen, behalve het ding omruilen. Maar je hebt ook nog een cross-fader. Als je die schuift naar het spelende kanaal sluit je ook het andere deck af.
 

Posted Wed 11 Jan 12 @ 8:26 am
NindoHome userMember since 2012
als ik volume helemaal omlaag heb bei beide kan ik wel gewoon via de PFL knop van nummer veranderen maar als ik eenmaal een nummer volume omhoog doe hoor je dat nummer ook door koptelefoon dat krijg ik niet weg door de koptelefoon gaat ie ook meteen harder als ik het volume voor de boxen omhoog doe
 

Posted Wed 11 Jan 12 @ 8:40 am
NindoHome userMember since 2012
er hoort toch een knop op te zitten om het volume door de koptelefoon harder te zetten ik krijg het aleen harder als ik m over boxen harder doe alle knoppe geprobeert al ik denk dat ik gewoon verkeerd heb aangesloten want ik hoor t zelfde door koptelefoon als door boxen
 

Posted Wed 11 Jan 12 @ 8:46 am
Dan maar weer even van voor af aan:

De juiste instellingen voor je audio-configuratie:



Speakers in de groene aansluiting, koptelefoon in de zwarte. Klaar.

Het volume van de koptelefoon kun je niet regelen vanaf de controller. Je kunt discussiëren of die erop hoort te zitten of niet, DAP heeft besloten dat dit bij deze controller niet hoeft. (Er zijn er meer die dat niet hebben als er geen geluidskaart is ingebouwd) Je kan dat wel doen vanaf de skin (je scherm van VDJ):



Die volumeknop heb je meestal maar 1 keer nodig omdat er niet zo veel volumeverschil in de nummers zitten (Standaard regelt VDJ het volume van de nummers bij naar 0 dB)
 

Posted Wed 11 Jan 12 @ 10:05 am
NindoHome userMember since 2012
maar hoe kan het dan dat als ik die rooie door de koptelefoon hoor als ik die PLF op blauw heb?
 

Posted Wed 11 Jan 12 @ 10:16 am
Dat weet ik niet, omdat je nog steeds niet hebt verteld of je de aangegeven stappen hebt gedaan. Je laatste screendump was niet goed, en daarna hebben we geen info meer gekregen, behalve dat het niet werkt.
 

Posted Wed 11 Jan 12 @ 11:24 am
NindoHome userMember since 2012
 

Posted Wed 11 Jan 12 @ 12:34 pm


(Old topics and forums are automatically closed)