Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: VDJ Pro vs CDJ 2000

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Na alles geprobeerd te hebben,ook heb ik alles gelezen op dit forum,
krijg ik het niet voor elkaar,bij mij blijft het geluid uit 1 kanaal komen en als ik
eject gebruik gaat de andere speler ook gelijk in de andere stand,
wat doe ik nu toch verkeerd heeft iemand een oplossing stap voor stap,
er staat al een post hier maar als ik die uitvoer heb ik geen resultaat,
heb het zelfs op 2 laptops geprobeerd en ook al mijn usb hub ertussen uit gehaald
maar ook dit had geen succes,als ik 2 geluidskaarten selcteerd dus 1 cdj 2000
en de andere 2 cdj 2000 heb ik nog maar geluid over 1 kanaal,ook heb ik de spelers
een anders midi kanaal gegeven op de speler zelf dus speler 1 is mid 1 en speler 2 is mid 2,
ben ik nou echt zo dom of ligt het toch wat ingewikkelder, en owja de cdj driver is ook
geinstalleerd en met asio lukt het ook al niet, graag iemand met een hele goede uit leg wat
ik nu echt verkeerd doe en als je niet te ver weg woont van brabant misschien een x afspreken
als je dat wat lijkt,nou ik hoor het wel

groetjes Raytje
 

Posted Fri 06 Jan 12 @ 5:46 am
hoi ray,

tijd niet gezien hier,

ik heb 2 cdj900's en heb zo iets (als ik goed begrijp wat je schrijft) ook al 2x gehad,
het lijkt net alsof de 2 cdj's samen zijn gevoegd en maar 1 apparaat het doet, er komt geluid uit 1 deck en beide cdj jogwheel displays draaien rond.

ik heb het probleem 1 keer kunnen herleiden naar een usb hub, die verwijderd probleem weg.
de andere keer heb ik het kunnen verhelpen door vdj te verwijderen, v6 te installeren en daarover de laatste v 7 weer te zetten.
weet niet precies waar het fout gaat, alle instellingen waren goed, zowel van de asio driver als in vdj.
check onder hardware of er ook daadwerkelijk 2 losse cdj's in je apparatenlijst staan
 

Posted Fri 06 Jan 12 @ 7:24 am
Ja idd een hele lange tijd geleden,geen nieuws goed nieuws toch,ik heb het probleem inmiddels opgelost via elders op dit forum,hij stond op 1 cdj 2000 ingesteld en dat heb ik ffies veranderd,alleen zie ik vaak dat je cdj 2000 rood branden op het joghweel waarom?? weet ik niet,
de mijne blijven gewoon wit zoals bij cd's,nou als iemand daar een verklaring voor heeft graag,nu ben ik al weer een hele tijd aan het stoeien om alles super werkende te krijgen maar dat is nog een lastige klus,had ik ergens maar iemand in de buurt van Eindhoven wonen die me er mee zou kunnen helpen want ppppffff ik heb er slapeloze nachten van.

Ik heb de cdj 900 ook ffies is het bezit gehad,super die slip mode maar de cdj 2000 werken toch wel iets fijner vind ik zelf.

PS: werk jij ook met rekordbox??
 

Posted Thu 26 Jan 12 @ 5:11 am
met rode kleur bedoel je denk ik de leds van de jogwheel, dat heeft de 900 niet, dus daar kan ik je weinig over vertellen.

ik gebruik recordbox niet, ik vind de indeling van de muziek niet fijn werken. ik verwacht ook te veel van recordbox, het is natuurlijk "slechts" een muziek bibliotheek, maar ik verwacht dj software als bij vdj. ik ben daarom steeds teleurgesteld in de beperkte mogelijkheden, maar dat ligt meer aan mijzelf :)

als ik dichter in de buurt zou wonen zou ik je graag helpen, maar helaas, als ik uit het raam kijk zie ik scheveningen
 

Posted Fri 27 Jan 12 @ 5:10 am
inmiddels zijn we weer een hele tijd verder..idd weer geen nieuws goed nieuws toch..nu loop ik tegen een nieuw probleem aan..als ik op deck 1 een muziek clip aanzet draait deze geweldig..nu kies ik een tweede clip uit voor deck 2 en laad deze in en plots gaat het geluid van deck 1 zachter..ik kan het maar niet vinden..iemand een iedee..ik heb nog steeds dezelfde setup 2 cdj 2000 en djm 800 en vdj pro..ook merk ik dat ik niet kan kiezen voor een asio driver..weet niet of dat uiteindelijk ook beter zal zijn dan via advanced settings..scratchen gaat ook helemaal niet want het geluid is echt bagger..ik heb me rot gesurfd zelf youtube helemaal afgekeken maar ook daar niks te vinden...is het uberhaupt wel mogenlijk te scratchen zonder rare bedoelingen in het geluid..alvast superrrr bedankt voor het lezen van mijn verhaal en hopelijk is er iemand die een oplossing weet..afwachtend op een rete goeie oplossing

Groetjes :):)
 

Posted Thu 21 Jun 12 @ 9:04 am
Dat het geluid in het andere deck zachter gaat als je een nummer in de ene laad, heb ik een paar weken terug ook gehad. Bij mij waren de controls van deck 1 en 2 verwisseld. Dus als ik de EQ van deck 1 bijstelde draaide de knop op het scherm van deck 2....
Wat heeft dat met dit probleem te maken? De Autogain werkte dus ook op het verkeerde deck. Laadde ik deck 2 dan greep de autogain van deck 1 in, zelfs als dit stond te spelen.

Ik heb de hardware-setup van de controller aangepast en er sindsdien geen last meer van. Hoe dat bij jou moet kan ik je helaas niet uitleggen: ik heb de CDJ's niet....
 

Posted Thu 21 Jun 12 @ 11:18 am


(Old topics and forums are automatically closed)