Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Hercules Mk2 Met Ndx200

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hallo m'n naam is Johan,en ik heb al een tijdje de Hercules Mk2
Onlangs ben ik begonnen met het branden van cd's
Die wil ik nu afspelen en ik dacht aan de ''Ndx200 (enkel voor cd's)

Is er een manier om de Mk2 als mixer te gebruiken voor m'n ndx-200's
En ook nog de software te bedienen
Als 4-kanalen zeg maar :D
 

Posted Tue 03 Jan 12 @ 6:43 am
hoi johan,

de mk2 heeft 2 line ingangen die gebruikt kunnen worden als analoge ingang voor bijvoorbeeld een cd speler, je kan de controller dan als los mengpaneel gebruiken. je kan alleen niet het ene deck vdj laten gebruiken en tegelijkertijd het andere deck los gebruiken.
dit komt omdat de ingebouwde geluidskaart 1 geluidskaart is voor beide decks, je gebruit ze dus beide of helemaal niet.
 

Posted Tue 03 Jan 12 @ 9:08 am
pepeisPRO InfinityMember since 2005
 

Posted Wed 04 Jan 12 @ 6:19 am
je maakt me aan het twijfelen, maar ik dacht van niet en om de volgende rede.

de geluidskaart die erin zit is een 4 kanaals geluidskaart, 1 device dus. schakel je de controller om van digitaal (controller modus) naar de losse line, dan schakel je de geluidskaart uit, alle kanalen, omdat het 1 apparaat is.

bij losse componenten zoals pioneer cdj's heb je 2 losse geluidskaarten, waarbij je altijd 1 kaart houdt die gekoppeld is aan de software.
je kan dan veel makkelijker van los apparaat naar software schakelen.

als ik het mis heb hoor ik het graag, maar dit is wat ik had onthouden uit de tijd dat ik deze controller ook had ( 4 jaar terug)
 

Posted Wed 04 Jan 12 @ 12:58 pm
pepeisPRO InfinityMember since 2005
Ik weet het ook niet meer zeker, maar ik denk dat de geluidskaart niet wordt uitgeschakeld maar ge-bypassed (nederlands woord ????) voor het gekozen kanaal. Het andere blijft gewoon werken.
Er zitten ook aparte knoppen per kanaal op, vandaar mijn redenering.
 

Posted Thu 05 Jan 12 @ 4:31 am
heb de handleiding even doorgelezen en het lijkt inderdaad alsof de kanalen afzonderlijk bediend kunnen worden om controller of losse omdus aan of uit te zetten. dat staat er nit met zoveel woorden in, maar er staat ook niet dat het niet kan.

gezien er per deck een knop aanwezig is om te switchen tussen de twee ga ik met je mee in je stelling en moet het inderdaad zo zijn dat het afzonderlijk geregeld zou moeten kunnen worden.
 

Posted Thu 05 Jan 12 @ 1:15 pm


(Old topics and forums are automatically closed)