Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: netsearchvraagje

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hoi, ik heb geprobeerd de inhoud van mijn netsearchmapje "cache" te verplaatsen van mijn ene laptop naar mijn andere waar ik beide vdj op draai.
Wanneer ik dit echter doe kan ik de bestanden op mijn 2e computer niet meer afspelen, klopt dit?
 

Posted Mon 26 Dec 11 @ 6:44 pm
Echt niemand een idee?
 

Posted Sun 01 Jan 12 @ 3:19 pm
Ed,
ik ben geen netsearch-gebruiker dus moet ik even afgaan op wat er eerder is gemeld in een ander topic over het gebruik van een USB-stick: Dat werkt niet. Er zit beveiliging op de bestanden en als deze is opgebouwd uit gegevens welke afkomstig zijn van de PC waarop je de bestanden hebt gedownload, dan is hij die gegevens kwijt. En daarom zijn de bestanden waarschijnlijk niet meer bruikbaar.
In dit geval zou je de bestanden met de 2e PC opnieuw moeten ophalen.
 

Posted Sun 01 Jan 12 @ 7:34 pm
hoi ed,
zoals je kunt zien onder de ieders avatar ben je de enige netsearch gebruiker hier, het gebrek aan response is niet verwonderlijk.
denk dat je deze vragen beter in het general forum kunt neerleggen
 

Posted Mon 02 Jan 12 @ 7:44 am
Én dan kom je toevallig weer een toepasselijk antwoord tegen in een ander topic op het General Forum:

cstoll wrote :
GadgetMan wrote :
Could you please provide a simple tutorial that shows how to do this, and retaining the DRM?


No different than transferring any thing else from one computer to the other ...

- Use the NetSearch to cache the files
- Copy the files from the NetSearch folder using a thumb drive or external drive to the gig machine.
- Using the Home PC, every approx. 30 days ( I suggest every couple weeks) use the 'Refresh cache authorizations' from the right-click menu for NetSearch, then repeat the transfer from Home PC to gig machine

So don't get too creative on where you organize these files ... suggest leaving them in the same location on the gig machine.

Also, remember the NetSearch is not suppose to replace the actual purchasing of content. It is intended to be a source for getting that rare item or item that might not be available yet through your current collection purchases. So organizing the files is not as important as organizing your purchased collection items.
 

Posted Mon 02 Jan 12 @ 9:22 am
Martin, waterreus, mijn dank is groot het is gewoon gelukt, ff de cache `` refressen``op de 1e pc en daarna op de 2e pc vervolgens zijn ze vanuit het cache mapje af te spelen op de 2e computer. (niet vanuit de netsearchmap) echt mooi!!
ps ik kijk niet zo veel op het algemene forum, ben meer een nederlandganger, denk dat ik toch de horzizon wat moet verbreden, dat blijkt wel weer. Martin hoe had dit antwoord gevonden?
 

Posted Mon 02 Jan 12 @ 3:32 pm
oh ja vergeet ik nog te zeggen, de bestanden gewoon met een externe harde schijf verplaatst/ gekopierd van 1e naar 2e laptop.
 

Posted Mon 02 Jan 12 @ 3:36 pm
edmulder wrote :
...hoe had dit antwoord gevonden?


Dom toeval. Forum afsnuffelen naar interessant nieuws en van een link naar een link naar... enz in dat topic terecht gekomen.
Nu het andere topic nog zien te vinden, want als dit werkt, moet dat met een USB-stick ook lukken ;)
 

Posted Tue 03 Jan 12 @ 6:21 am
goed om te weten dat de controle niet al te ingewikkeld in elkaar zit, zo blijft het goed werkbaar.
 

Posted Tue 03 Jan 12 @ 9:11 am


(Old topics and forums are automatically closed)