Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Numark Mixtrack Pro

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

hesselPRO InfinityMember since 2005
Thans gebruik ik de mixtrack pro versie, bestaat er een Ned.Handleiding. Ik ben aan het klungelen met de loop functies, krijg dat niet helemaal voor elkaar, dan werkt de muis optimaler. Tips en trucs ????? laat het me weten.
Ik gebruik de USB uitgang van de laptop als output voor de audio (SB X-FI GO!) of is de output van de Mixtrack beter.
Naast het gebruik als DJ in combinatie met VirtualDJ Pro. 7.0.4 en deze mixtrack wil ik tijdens een party of iets dergelijks gewoon muziek kunnen draaien. Ik gebruik winamp, maar zoek eigenlijk een speler waarin 2 deck zijn opgenomen en deze apart aan te sturen zijn.
Welk software zou ik kunnen gebruiken ?

Hoor graag de reacties.

FIJNE FEESTDAGEN !!!!!!

Hessel
 

Posted Sun 25 Dec 11 @ 2:39 am
Hoi, Hessel.
als er al een NL-vertaling van de Mixtrack is, dan zou die op de installatie-CD moeten staan. De website heeft alleen quickstart-guides in het Engels. (en zelfs die openen niet bij mij...) Maar niet getreurd: die vind je altijd ergens anders ;)
Even een kleine on-the-fly-vertaling:

MODE – Druk deze knop om te schakelen tussen Handmatige loop-mode en auto-loop mode, waardoor de functies van de loop-knoppen verandert.
Manual Mode:
• IN – Druk deze knop op het moment dat een loop moet beginnen (Loop-in).
• OUT – Druk deze knop op het moment dat een loop moet eindigen (Loop-out) De loop is nu klaar voor gebruik.
• RELOOP – Druk deze knop om de opgenomen loop af te spelen. Als er al een loop speelt op dit deck, zal op het drukken van de knop de loop direct opnieuw starten vanaf het begin. Als er geen loop is gemaakt zal er niets gebeuren.
Autoloop Mode:
• 1/2 X – Druk deze knop om de lengte van de loop te halveren.
• 1 BAR – Druk deze knop om een loop van 4 maten op te nemen en daarna direct beschikbaar te maken. (Ik denk zelf dat je hem hierna moet afspelen met de reloop-knop)
• 2 X – Druk deze knop om de lengte van de loop te verdubbelen.

Of de SB beter is dan de interne kaart van de Mixtrack weet ik niet. Bij het doorprikken op een installatie van een ander is het beter om XLR te gebruiken om storingen en aardbrom te voorkomen (gebalanceerd) en ik geef daar zelf de voorkeur aan. Maar voor een setup thuis maakt het weinig uit, denk ik. Ook de SB is geen slechte geluidskaart.

Je laatste vraag verbaast me: Je hebt VDJ. Die heeft 2 decks welke onafhankelijk aan te sturen zijn. In de audio-setup in VDJ zou je zelfs de 2 decks aan 2 verschillende gelluidskaarten kunnen toewijzen en zo zelfs 2 verschillende zones van muziek kunnen voorzien. (Wel lastig mixen....)

Je kunt weer even vooruit, hoop ik :D

Jij ook fijne dagen.

Martin.
 

Posted Sun 25 Dec 11 @ 9:02 am
hesselPRO InfinityMember since 2005
Hoi Martin,

Dank voor je bericht, de loops zullen me, na je uitvoerige uitleg, wel beter afgaan.
Met de geluidskaart is het een kwestie van uitproberen, welke het beste bevalt.
v.w.b. de Mp3 player ben ik je wel enige uitleg verschuldigd.
Ik ben uiterst tevreden met VDJ, maar met VDJ is het zo dat wanneer je een nummer wilt afspelen deze eerst moet inladen in een deck, dit duurt meestal enige seconden.
Wellicht is er een dual speler die anders te benaderen is qua werking en souplesse.

Groet,
Hans
 

Posted Sun 25 Dec 11 @ 9:24 am
Dozo10PRO InfinityMember since 2011
Het spelen met de loops en het doorkrijgen heeft mij ook even wat tijd gekost, nu onder de knie en erg makkelijk in gebruik moet ik zeggen.
Laden van een track in een deck duurt seconden?
mag ik vragen waar de track staat (externe hdd?)
Ik heb ook wel eens een paar seconden laad tijd maar dat zijn dan videoclips van 700-900 mb per stuk...
een mp3 laad heel snel ( en dat op mijn 3 jaar oude machines)
Misschien dat je ergens anders nog wat performance winst kan boeken...

een mediaspeler met meerdere decks ben ik nog niet tegengekomen.......

 

Posted Mon 26 Dec 11 @ 2:54 pm
Hans, heb je ooit wel eens je schijven volledig laten scannen door VDJ? En dan bedoel ik niet alleen "add to search-database" maar ook "scan for tags" en "Scan for BPMs". Zeker de laatste kost erg veel tijd, maar daarna laden je bestanden wel veel sneller in.
De reden hebben we in de handleiding gezet: VDJ houdt zijn eigen database bij. Hierin worden niet alleen de tags opgeslagen, maar ook alle info die VDJ nodig heeft om z'n werk te kunnen doen: BPM's, gain, cue-points (als je die hebt aangemaakt), enz. Als je die scans niet handmatig hebt gedaan, doet VDJ dat de eerste keer dat je het nummer in laadt. Het wordt dus eerst geanalyseerd voordat je het af kunt spelen. En dat kost tijd. Door op een verloren momentje (jammer, kerst bijna voorbij) je HDD alle scans te laten doen, is die info al in de database gezet en hoeft VDJ dat niet meer te doen. En dan laadt je muziek wrs een stuk sneller in....
 

Posted Mon 26 Dec 11 @ 3:39 pm
hesselPRO InfinityMember since 2005
Mijn tracks staan inderdaad op een externe HD schijf. Ik begrijp dat ik dus alle muziek bronnen in de Dir en subdir. moet scannen op BPM en tags. Ook wanneer ik de bronnen aanvul met nieuwe tracks. Is dit eenmalig of moet ik alle nieuw aangeleverde muziekbronnen scannen ?

v.w.b. de dusl player, ik heb wel eens gehoord van BPM Studio, is dit wat ?

Greetz,
Hessel
 

Posted Tue 27 Dec 11 @ 2:54 am
Ik snap er niets meer van: Eerst Hessel, dan Hans, nu weer Hessel....... Tweelingbroers? ;)

Je moet je schijf 1x helemaal scannen. Daarna alleen de mappen waarin je muziek toevoegt. Dat gaat uiteraard een stuk sneller.

BPM Studio is net zoiets als VDJ, alleen met minder mogelijkheden, een dubbele aanschafprijs en al 2 jaar geen updates meer. Je mag het zelf zeggen ;)
 

Posted Tue 27 Dec 11 @ 3:26 am
hesselPRO InfinityMember since 2005
Enige uitleg verschuldigd. Ik heet eigenlijk Hessel maar ze noemen me Hans, ach las het beesie maar een naam heeft.
Ik zal de schijf eens scannen en opnieuw inlezen, kijken wat het doet.

Groetend
H&H
 

Posted Wed 28 Dec 11 @ 9:26 am
:D
 

Posted Wed 28 Dec 11 @ 12:43 pm
DISPASOPRO InfinityMember since 2011
Hallo,

Ik heb een probleem:

Mijn muziek stopt na 30 seconden terwijl het muziek is die ik zelf in mijn muziek-bibliotheek heb gezet.Het gaat over duizenden nummertjes die wel met Itunes kunnen gespeeld worden.

Voor alle duidelijkheid:Het is allemaal eigen aangekochte cd's maar ook muziek die ik online gekocht heb bij Itunes.

Dit probleem had ik tot voor kort niet...Mijn versie van Vdj is een aangekochte versie

Wie weet er raad?Alvast bedankt,Bart
 

Posted Mon 09 Jan 12 @ 4:58 pm
is het bij alle nummers of alleen degene die je via itunes heb binnen gehaald?
 

Posted Tue 10 Jan 12 @ 2:56 am
Ik heb een Numark Mixtrack Quad en Vitual DJ LE geïnstalleerd. De bedoeling is nummers op te halen uit ITunes. Echter, bij de meeste (actuele, recente) nummers kun je ze slechts 30 sec. afspelen. Wat doe ik verkeerd, of hoe kan ik dit voorkomen??
 

Posted Wed 04 Dec 13 @ 1:47 pm
lars-awc wrote :
De bedoeling is nummers op te halen uit ITunes.


Je moet ze ook niet "ophalen" bij iTunes - je moet de numers kopen!
Dan spelen ze voor de rest van je leven!

 

Posted Thu 05 Dec 13 @ 2:28 pm


(Old topics and forums are automatically closed)