Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Mix opnemen met Virtual DJ LE

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Ik heb nu virtual DJ LE.
Maar ik weet niet hoe ik een mix ermee kan opnemen?
Weten jullie dit misschien?

Alvast bedankt
 

Posted Sun 18 Dec 11 @ 5:10 am
is zo niet te zeggen, dan verschilt per versie, welke versie heb je en heb je al in de handleiding gekeken, daar staat het duidelijk in.
 

Posted Sun 18 Dec 11 @ 6:57 am
Inderdaad weten we niet wat voor een skin je hebt.
Ik laat je even zien hoe het in een pro-versie gaat:



Je klikt op record, dan komt er het volgende scherm, daar klik je op config en ziet dit:



In 'file' kun je aangeven waar je je mix wilt opslaan.
Als beginneling kom niet aan 'format' en 'encoder', laat dat daar staan zoals het is.

Succes

 

Posted Sun 18 Dec 11 @ 9:50 pm
Pro lijkt op de Gratis versie
 

Posted Fri 23 Dec 11 @ 9:38 am
Pro lijkt op de Gratis versie
 

Posted Fri 23 Dec 11 @ 9:38 am
Doctor-remix wrote :
Pro lijkt op de Gratis versie


ik weet niet waarom je het gevoel hebt dat je hier en daar te moeten ventileren wat we allemaal al weten, maar beperk je aub tot nuttige berichten.
en ja de gratis versie lijkt er op omdat die hetzelfde is, met beperkingen.
 

Posted Fri 23 Dec 11 @ 10:26 am
Dat opnemen gaat bij mij in zeer (onverstaanbaar) slechte kwaliteit. Iemand een idee waarom? neemt het programma virtueel op of is het de computer die het geluid moet horen?
merci! F.
 

Posted Fri 09 Aug 13 @ 11:43 am
Ik heb een mk2 + virtual dj cd in een pakket gekocht maar wanneer ik een alles heb geïnstalleerd en wil opnemen via de REC knop krijg ik de melding NOT AVAILABLE IN THIS VERSION. Is dit normaal?
 

Posted Mon 12 Aug 13 @ 1:04 am
@Frederik: Geen idee. Zonder dat we weten waar je mee werkt kunnen we onmogelijk antwoord geven.

@Bjorn: ja. VDJ LE bij een MK2 is een erg kale versie. Er zit verschil in de LE-versies en dat hangt vaak af van de prijs van de controller. Ook is de MK2 een oud type met een oude VDJ-versie.
Je kunt ook een extern programma (Audacity, is nog gratis ook) mee laten lopen om op te nemen.
 

Posted Mon 12 Aug 13 @ 3:51 am
Thx Martin- ik had audacity al eens geprobeerd, maar ga het opnieuw proberen.Waarschijnlijk de instellingen niet goed ingesteld. Ik kon het geluid van de mk2 niet opnemen.. Weet jij hier meer over? Is de kwaliteit dan nog goed? Thx for quick reply
 

Posted Mon 12 Aug 13 @ 4:10 am
Elke uitgang is dubbel uitgevoerd. Als je Output 1 en 2 gebruikt naar je speakers, dan pak je de 2e aansluiting Output 1 en 2 en die sluit je aan op de ingang van de geluidskaart van je computer. Even opletten: bij een laptop is dat meestal een microfoon-ingang en dan is het signaal vaak veel te hard. In de Windows-mixer dus een stuk zachter zetten.
Als je Audacity daarna vertelt dat die ingang degene is waarvan het programma moet opnemen is het voor elkaar. Kwaliteit is zo goed als dat je het instelt. Als je de opnamen in WAV doet met 44,1 kHz en 16bit heb je geen enkel verlies. Wel zijn de opnamen dan erg groot.
Als je opneemt in MP3, 256 bit dan heb je wel wat verlies maar dat hoor je echt niet. Je bestanden worden alleen wel 5 of 6x kleiner.
 

Posted Mon 12 Aug 13 @ 7:37 am
Martin, dit ga ik straks proberen en hopelijk komt het dan eindelijk goed.
Ik werk met Macb pro, dat zal dan wel geen problemen meer geven hoop ik :-) thx
 

Posted Mon 12 Aug 13 @ 8:14 am
Nee, niets meer dan bij een Windows-PC. Wel geldt nog steeds dat je, als de MBP geen Aux-ingang heeft, je het ingangsniveau nog terug moet zetten. Anders vervormt het geluid enorm.
 

Posted Mon 12 Aug 13 @ 9:40 am
Kan iemand mij helpen?Ik heb al eens kunnen opnemen met die recording.Maar een 2de keer lukt mij niet,hij schrijft altijd op recording error?!
 

Posted Sun 25 Aug 13 @ 4:32 pm
Charley, welke versie van VDJ gebruik je?
 

Posted Tue 27 Aug 13 @ 4:35 pm


(Old topics and forums are automatically closed)