Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Communicatie probleem 4mx

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

DecieLE userMember since 2010
Hi,

Ik ben ten einde raad!
Nu ik alles, letterlijk alles, heb uitgeprobeerd lukt het niet om mijn 4MX te laten communiceren op mn gloednieuwe HP DV6-6190 laptop.
Ik heb alle aanbevelingen op deze website uitgeprobeerd maar gewoon niets.
Let wel, de laptop herkent de 4MX wel maar kan niet communiceren met Virtual DJ (helemaal niet)
behalve dat het wel herkend wordt als een geluidskaart.
Vermeldenswaard is dat op andere Pc's het feilloos direct werkt.
Wat kan er fout zijn??

Winston
 

Posted Fri 16 Dec 11 @ 9:10 am
Kan het zijn dat je het probeert met de VDJ LE-versie die je bij de RMX hebt gekregen? Dan doet'ie het echt niet.......
Die moet je verwijderen en dan de LE-versie die bij de 4MX zit, installeren. Moet alles weer goed komen.
 

Posted Fri 16 Dec 11 @ 11:34 am
DecieLE userMember since 2010
Nee, echt echt niet.
Ik heb trouwens een afspraak straks met een vriend die programmas maakt (software), en het van zijn weten uit gaat onderzoeken waarom dit gebeurt.
Verder heb ik tenminste een persoon gevonden op een ander forum met hetzelfde probleem maar ook niemand wist er nog antwoord op.
Ik hou iedereen op de hoogte.
Thanx anyway

Winston
 

Posted Fri 16 Dec 11 @ 2:58 pm
Ik ben benieuwd. Ik kan me haast niets anders indenken: dat of de map Mijn documenten/virtul DJ is niet goed leeg zodat de restanten van de RMX zijn blijven hangen,,,,,
 

Posted Fri 16 Dec 11 @ 7:46 pm
DecieLE userMember since 2010
Nogmaals voor alle duidelijkheid. ik heb nog nooit eerder op deze laptop enige Dj Software geinstalleerd. (gloednieuw)
De laptop is een Hp dv6-6190 met een i7 Processor, en 8 Gig aan geheugen, en wat nieuwe snufjes zoals bluetooth 3.0 en usb 3.0.
Om zeker te weten of er conflicten waren met (misschien) mn video kaart/geluidskaart/bluetooth 3.0/usb 3.0 heb ik ze ook allemaal uit gezet.
Niks heeft mogen helpen.
We hebben uitendelijk een virtuele installatie gedaan van Windows XP (binnen het Windows 7 besturings programma) en op die manier konden we het wel aan de praat krijgen.
Ik ben toch op zoek naar een oplossing om het op een "normale" manier te laten werken want het blijft een heel vreemd geval.
Thanx
 

Posted Sat 17 Dec 11 @ 7:07 am
 

Posted Sat 17 Dec 11 @ 7:51 am
DecieLE userMember since 2010
De miditester geeft mij alleen foutmeldingen dus dat lukt ook niet. Ik kan wel de hercules in selecteren maar daarna een 3 stuks foutmeldingen. (Ik had deze aanbeveling trouwens ook al eerder uitgeprobeerd, en dat bedoel ik nu, ik heb alles gedaan)
De laptop zelf functioneert perfect en heeft ook de zg "beats audio" (die ik ook al heb uitgeschakeld)
Ik heb op een ander forum het zelfde probleem gevonden (dat was van een duitser) en is ook nog niet opgelost.
In de periode tussen de laatste reactie en nu heb ik continu zitten onderzoeken en uitproberen.
 

Posted Sun 18 Dec 11 @ 4:56 am
als de midi monitor fouten doorgeeft kan het zijn dat je misschien een andere usb poort of kabel moet gebruiken.
kan ook zijn dat de controller defect is.
wat doet de controller op een andere pc?
 

Posted Sun 18 Dec 11 @ 6:59 am
DecieLE userMember since 2010
De controller werkt op een andere laptop (windows 7 64 bit) maar daarvan is de processor te klein en op een P4 met XP draait ie vrij goed.
Kabel goed en inderdaad heeft deze laptop usb 3.0 maar ook gewone 2.0 poorten.
Het mooie is dan wel dat wanneer het programma opstart je wel de Hercules 4-MX kan selecteren als geluidskaart, en ook asio enz.
......maar verder niets.
 

Posted Sun 18 Dec 11 @ 3:01 pm
ok dan is de controller in orde,

lijkt dan een driver probleem te gaan worden van de usb poort icm windows 7, als het wel werkt met xp.
je kan nog kijken naar de instellingen van de usb poorten, slaapstand, energiebesparing enzo.
 

Posted Mon 19 Dec 11 @ 5:00 am
DecieLE userMember since 2010
Een paar dagen verder met uitproberen maar het lukt gewoon niet.
Ik ga het laten voor wat het is en wachten op misschien een driver update van Hercules.
Thanxz anyway en prettige feestdagen!!
 

Posted Sat 24 Dec 11 @ 9:03 am
Beetje laat.......: Ik had wel degelijk gelezen dat je op een nieuwe PC bezig was, maar daar had je even goed de RMX op kunnen installeren...
Never mind ;)
Ben toch nog ff op zoek geweest (dit soort problemen komen niet zo vaak voor, dus waarom wel bij jou? Dat irriteert #oplossingsgericht bezig :)) en kwam de volgende waarschuwing tegen op de site van Hercules:
>>KLIK<<
Ik ben zelf ook al een aantal malen tegen het onzinnige gebruikersrechtprobleem (3x woordwaarde) aan gelopen.
Ik hoop dat dit je een stapje dichterbij de oplossing brengt.
 

Posted Sat 24 Dec 11 @ 10:02 pm
DecieLE userMember since 2010
Heren goed nieuws,
Ik zag daarnet een nieuwe driver 2011_HDJS_7 op de Hercules site.
En ja hoor, de 4-MX werkt nu perfect !!
Het was dus duidelijk een driver probleem.
Bedankt voor het zoeken naar de oplossing.
en Happy New Year !!
 

Posted Mon 02 Jan 12 @ 8:53 am
super,

bedankt voor de input
 

Posted Mon 02 Jan 12 @ 9:29 am


(Old topics and forums are automatically closed)