Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: RMX of mixtrack pro

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hey vdj users,

Wil binnenkort nieuw materiaal kopen, nu welke van de 2 werkt het beste met VDJ?
Het gaat om:
- hercules rmx/215 euro
- numark mixtrack pro/199 euro

Prijsverschil is 15 euro.
Ook zou ik graag weten welke het beste is.

MVG
 

Posted Sat 03 Dec 11 @ 4:07 pm
Dozo10PRO InfinityMember since 2011
Ik kan je geen feedback geven over de RMX puur omdat ik die nog nooit gebruikt heb.
De mixtrack pro voldoet bij mij volledig aan mijn wensen , ik ben daarintegen een VJ en geen dj dus ik stel iets andere eisen aan mijn gear ...

TOPTIP: ga eens naar een shop waar je ze allebei kan testen / voelen dan maak je zelf snel een oordeel. ;)
 

Posted Sun 04 Dec 11 @ 10:11 am
Probleem is dat ik nog maar 13 ben.
Ik woon in Antwerpen, dus kan moeilijk zeggen, ik ga efkes naar bax shop....
Weet er iemand goede winkel, liefst in Antwerpen, er rond mag ook.

MVG
 

Posted Sun 04 Dec 11 @ 10:35 am
Ik zou voor Numark gaan.
Klinkt professieneler terwijl Hercules vaak speelgoed en playmobile wordt genoemd.
Buitendat kijk eens in het Hercules Topic hoeveel problemen ze wel niet hebben.
Als VJ Dozo zegt dat de Numark bij hem goed werkt zal hij het bij jou voor alleen audio zeker goed doen.

Sterkte bij het beslissen!
 

Posted Sun 04 Dec 11 @ 6:57 pm
Dozo10PRO InfinityMember since 2011
 

Posted Mon 05 Dec 11 @ 2:36 am
bobhofmans wrote :
Ik zou voor Numark gaan.
Klinkt professieneler terwijl Hercules vaak speelgoed en playmobile wordt genoemd.
Buitendat kijk eens in het Hercules Topic hoeveel problemen ze wel niet hebben.
Als VJ Dozo zegt dat de Numark bij hem goed werkt zal hij het bij jou voor alleen audio zeker goed doen.

Sterkte bij het beslissen!


tja bob, dat er meer problemen zijn met hercules kan ook komen omdat daar veeeeel meer van verkocht worden, zegt dus niet alles.
en ik vind persoonlijk numark net zo'n wannabe merk als hercules, maar dat komt door een slechte ervaring met 1 van hun producten.
maar laten we eerlijk zijn, wat betreft het speelgoed gehalte, elke controller die je niet meer kan gebruiken als je pc uitstaat is eigenlijk niets meer dan een toffe joystick
 

Posted Mon 05 Dec 11 @ 3:11 am
s.waterreus wrote :
........ elke controller die je niet meer kan gebruiken als je pc uitstaat is eigenlijk niets meer dan een toffe joystick


Als totale "controller-leek" moet je me dit ff uitleggen. Wil je zeggen dat er controllers zijn die zónder machine (PC of laptop) ook muziek de wereld inwerpen?

 

Posted Mon 05 Dec 11 @ 4:01 am
natuurlijk,
apparaten zoals een een cdj in combinatie met diverse mengpanelen kan je zowel stand alone gebruiken als in midi modus, in midi worden ze een controller, standalone man je er een usb stick of cd in stoppen. een hercules rmx kan je ook gebruiken als los mengpaneel als jer nog 2 decks aansluit. en volgens mij heb jij een ddm4000 en die heeft ook midi, kan zowel los gebruikt worden, maar je kan er ook vdj mee aansturen
 

Posted Mon 05 Dec 11 @ 5:29 am
Dozo10PRO InfinityMember since 2011
aha , een rmx kan je ook als los mengpaneel gebruiken , dat kan je met een mixtrack niet ;)
gelijk een groot verschil.....
 

Posted Mon 05 Dec 11 @ 6:27 am
in theorie kan je de rmx gebruiken als timecode audio device, waarbij je de platenspelers direct op de rmx aansluit.
echte goede resultaten zijn er niet mee geboekt, veel mensen klagen over een verstoord signaal waardoor de timecode niet goed werkt.
 

Posted Mon 05 Dec 11 @ 7:33 am
s.waterreus wrote :
en ik vind persoonlijk numark net zo'n wannabe merk als hercules, maar dat komt door een slechte ervaring met 1 van hun producten.


+1. Alleen staat bij mij de teller al op 3 (van de 4 producten die ik van Numark heb gekocht).
 

Posted Mon 05 Dec 11 @ 7:36 am
Ik heb nu één jaar met veel plezier met de RMX gedraaid, en ook zonder problemen. prima ding moet ik zeggen!
Inmiddels over gestapt naar de Pioneer DDJ-Ergo (nog beter)
 

Posted Mon 05 Dec 11 @ 8:02 am


(Old topics and forums are automatically closed)