Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: VDJ 8

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Dus.....?
 

Posted Sat 12 Nov 11 @ 1:58 pm
maulibuHome userMember since 2008
..Niet iedereen checkt het Engelstalige forum misschien?!

Klinkt goed! Dit is dus waarschijnlijk ook de reden waarom een update van 7, welke Intel Sandy Bridge met geïntegreerde videokaart ondersteund, in juli in ieder geval nog een half jaar op zich zou laten wachten. Die gaat er dus niet komen, v8 werd er destijds bedoeld..
 

Posted Sat 12 Nov 11 @ 4:59 pm
maulibu wrote :
..Niet iedereen checkt het Engelstalige forum misschien?!

Ik weet waar Antwan uithangt. Dit is hem niet ontgaan ;)

maulibu wrote :
Klinkt goed! Dit is dus waarschijnlijk ook de reden waarom een update van 7, welke Intel Sandy Bridge met geïntegreerde videokaart ondersteund, in juli in ieder geval nog een half jaar op zich zou laten wachten. Die gaat er dus niet komen, v8 werd er destijds bedoeld..


Best benieuwd waar je dat vandaan hebt.
En nee: als je het stuk, waar Neefsteef naar verwijst, had gelezen, dan had je ook gezien dat de aankoop van AdionSoft een half jaar geleden nog niet rond was. Dat staat er dus nogal los van. Blijkbaar zijn er niet veel problemen met de Sandy Bridge, anders had dit zonder meer prio gehad.
 

Posted Sat 12 Nov 11 @ 6:58 pm
maulibuHome userMember since 2008
Ik kan de bron zo snel niet terug vinden, de info kwam voort uit het Engelstalige forum. Veel problemen zijn opgelost door een Nvidia update waardoor er een keuze uit videokaarten kan worden gemaakt. Helaas bij het gebruik van Intel HD (en niet van een aparte videokaart) is het nog steeds onmogelijk om video's af te spelen door het gedeelde geheugen. Ik hoop dat dit in v8 mogelijk wordt, tot dit moment gebruik ik mijn oude computer nog en zit de nieuwe al maanden in de doos..

Lijkt me trouwens stug dat de koop een half jaar geleden nog niet gedaan was, danwel serieus dichtbij, aangezien ze inmiddels dus hard samenwerken aan VDJ 8..
 

Posted Sun 13 Nov 11 @ 6:27 am
Ik zal eens zoeken naar dat probleem met de videokaart. Heb ik dan ook gemist. Er zijn overigens trucjes om het gedeeld geheugen een handje te helpen, maar ik moet eerst nog maar eens nagaan of dat wat uithaalt voor jou.

Uiteraard zijn de onderhandelingen over de overname al langer bezig. Op het moment van de bekendmaking is het ook echt pas beklonken. Als het onderling al is beklonken maar overheidsinstanties en toezichthouders moeten nog groen licht geven, kun je uiteraard wel alvast beginnen met ontwikkelen. Toch zijn ze niet zo ver als dat je misschien denkt. Mijn schatting is dat alle hens aan dek moeten om V8 voor het eind van het jaar goed werkend te krijgen. Maar uiteraard heb ik in dit geval graag ongelijk ;)
 

Posted Sun 13 Nov 11 @ 7:01 am
Even terugkomen op je videokaart-probleem: De huidige oplossingen zijn blijkbaar te verhelpen met de registry-tool. Nu loop je alleen tegen de grenzen van je LE-versie aan: daar kun je niet bij. Daarnaast moet je er niet op rekenen dat je profiteert van het uitbrengen van V8. Ik heb bij mijn controller ooit V5 LE gekregen en die is nooit bijgewerkt. Draai ik dus met LE, dan is dat nog steeds met V5.
Misschien toch maar gaan sparen voor de Pro-versie?
 

Posted Sun 13 Nov 11 @ 9:08 am
volgens mij was het probleem met de sansy bridge enkel aanwezig bij het gebruik van de videokaarten, dus degene in de gpu en een eventuele losse kaart. en zoals martin aangeeft redelijk opgelost.

nu even een veronderstelling, maar de overname van het andere softwarebedrijf zal wel samen hangen met het gebruik van delen van die software als basis voor vdj 8. voorlopig is het nog veel te vroeg om te speculeren over de inhoud ervan.
op het beta forum is er nog weinig beweging dus ekle dag kijken of v8 er al is is nog niet nodig
 

Posted Sun 13 Nov 11 @ 5:47 pm
maulibuHome userMember since 2008
Bedankt voor jullie reacties!

Ik wil hier niet compleet off-topic gaan maar wil nog even reageren: de LE v7 versie die bij de Denon MC6000 hoort is prima. Vanzelfsprekend koop ik ter zijner tijd graag v8, met de LE korting (totaalprijs slechts 150 usd) is het prima te betalen! Maar dan wil ik er wel graag zeker van zijn dat mijn Sandy Bridge probleem verholpen kan worden.. Het probleem was bij veel anderen dat je de 2e videokaart niet kon selecteren, bij mij geeft het gebruik van alleen de Intel HD extreem knipperende beelden, totaal onbruikbaar. Hiervoor heb ik geen oplossing kunnen vinden op het forum.
 

Posted Sun 13 Nov 11 @ 6:33 pm
Martin FourS wrote :
Ik weet waar Antwan uithangt. Dit is hem niet ontgaan ;)


Jij weet ook alles hé ;)

ik moet uit gaan kijken....haha
 

Posted Mon 14 Nov 11 @ 4:32 am
Da's weer het nadeel van social media. Maar dan weet je het ook van mij. Staan we weer quite ;)

@Maulibu: check >>THIS<<. Er is dus wel een oplossing, maar daar heb je, als LE-gebruiker dus niet zoveel aan. Wat bij jou misschien ook meespeelt, is dat je met de LE-versie geen gebruik kunt maken van de Hardware Acceleration-optie. De LE-versie biedt alleen een "windowed"video-out aan, welke niet echt optimaal gebruik maakt van de videokaart.
Ik kan het helaas niet voor je uitproberen, omdat ik die specifieke hardware niet heb.
 

Posted Mon 14 Nov 11 @ 6:21 am
ik heb die hardware wel en heb het even geprobeerd

intel i2700 (hd3000 video)
z68 asus moederbord
16gb geheugen
2x ocz agility raid 0
nvidia gtx 480


southpark avi
geen problemen ondervonden, alles loopt zoals het hoort zonder enige aanpassing of registry tool
 

Posted Tue 15 Nov 11 @ 3:14 am


(Old topics and forums are automatically closed)