Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: cortex dmix-600

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

xXeroZzHome userMember since 2011
hallo, ik heb de cortex dmix-600 gekocht. Nu is mijn vraag of ik deze kan aansluiten op de pc en op vdj?
 

Posted Sat 05 Nov 11 @ 6:02 pm
voor zover ik de handleiding begrijp niet, de usb poort dier erop zit is een mass storage port om externe hard disks aan te sluiten en geen midi poort om naar een pc te gaan.

met een externe 4 in 4 out geluidskaart zou je wel via timecode kunnen werken, meer hierover in de handleiding van vdj


 

Posted Sun 06 Nov 11 @ 3:07 am
xXeroZzHome userMember since 2011
en waar kan ik deze handleiding vinden?
 

Posted Sun 06 Nov 11 @ 3:18 am
xXeroZzHome userMember since 2011
De handleiding heb ik al gevonden maar het is niet egt duidelijk hoe ik het moet doen, kan jij het mij even uitleggen AUB?

THKX
 

Posted Sun 06 Nov 11 @ 3:32 am
niet veel duidelijker dan de handleiding aangeeft,

line out van dmix naar externe geluidskaart, externe geluidskaart via usb naar cpmouter (virtual dj) daar alles instellen en een timecode cd afspelen. ik heb er weinig ervaring mee, maar je moet gewoonweg doen wat er beschreven staat, kost je nog wel een extra investering.
werkt ook alleen met de pro versie van vdj, dus die moet je ook hebben
 

Posted Sun 06 Nov 11 @ 4:23 am
Ik had een antwoord klaar, maar toen had je al gereageerd...
Het ding heeft geen CD-speler aan boord. Hij ondersteunt wel een externe CD-ROM-speler in een USB-case maar of dat gevoelig genoeg is..... (zowel audio-data als stuursignaal via dezelfde kabel)
Daarnaast heeft de speler maar 1 stereo uitgang. Je kunt links en rechts dus niet scheiden.
 

Posted Sun 06 Nov 11 @ 4:31 am
ahh, zover had ik niet eens gekeken, ging er vanuit dat er gescheiden kanalen waren.
dan houdt het een beetje op. je zou theoretisch gezien toch wel het timecode signaal via de ipod af kunnen spelen, het signaal is immers gewoon een mp3 bestand.

hop geld voor een stand alone van een klein merk
 

Posted Sun 06 Nov 11 @ 7:15 am
xXeroZzHome userMember since 2011
Misschien wel veel geld maar dit ding heeft wel de mogelijkheid om 2 externe inputs aan te sluiten, 2 outputs en Master Booth en Record aansluitingen. De Mixtrack van Numark heeft dit niet, en daar betaal je dan veel minder voor.
 

Posted Sun 06 Nov 11 @ 2:15 pm
s.waterreus wrote :
......je zou theoretisch gezien toch wel het timecode signaal via de ipod af kunnen spelen, het signaal is immers gewoon een mp3 bestand.


Leuk om eens uit te proberen: Het signaal is geen MP3-bestand, maar een puur analoog signaal van een draaitafel of een WAV-bestand van een CD (is uiteindelijk ook een analoog product). Wat zou er van over blijven als je het zou comprimeren naar MP3? Immers: de MP3-codec filtert frequenties welke toch niet goed worden opgepikt door het menselijk oor eruit. Zou je nog een signaal over houden waar de software iets mee kan? Zo niet, tot hoever moet je de compressie verminderen totdat de software het wel snapt?
 

Posted Sun 06 Nov 11 @ 3:34 pm
xXeroZzHome userMember since 2011
wat is nu het beste dat ik doe?
 

Posted Sun 06 Nov 11 @ 3:47 pm
Niets. Hij is niet bedoeld als controller. Wil je toch met VDJ werken, dan zou ik eens een kijkje nemen op de >>HARDWAREPAGINA<<. Je Cortex kan dan wel op Marktplaats.....
 

Posted Sun 06 Nov 11 @ 6:23 pm
 

Posted Mon 07 Nov 11 @ 3:46 am
:D. Gemist.... Is dus al uitgeprobeerd.
Thnx!
 

Posted Mon 07 Nov 11 @ 6:25 am


(Old topics and forums are automatically closed)