Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Upgrade dj set - twijfelen tussen 2 sets

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Geachte lezers,

Ik ben Kevin, en ik ben al enkele jaren geïnteresseerd in dj-en. Ik heb nu een dubbele cd speler (American Audio MCD-510) en een mengpaneel Dap Audio Dj Station.
Ik wil mijn set graag wat gaan upgraden. Ik heb al een MacBook Pro 13" aangeschaft en heb nu de gratis versie van Virtual Dj (Virtual DJ HOME). Ik weet dat, mocht ik een van deze sets gaan kopen, ik een betaalde versie van Virtual Dj aan zal moeten schaffen omdat ik anders de spelers niet aan zou kunnen sluiten op de laptop met virtual dj. Dit zal geen probleem voor mij zijn.

Eisen cd-speler(s):
- Moet mp3 kunnen spelen
- Antischock
- 'Vinyl' scratch mode (touch sensitive)
- Goede kwaliteit (ik wil goed kunnen draaien en geen last hebben van crashes en dergelijke, maar natuurlijk ben ik verder zuinig op mijn spullen.
- Mogelijkheid tot afspelen van usb's (of geheugenkaart) of harde schijven
- Mogelijkheid tot koppelen (via usb of lan-kabel) aan een Apple MacBook Pro
- Goede kwaliteit audio (voorkeur: digitaal, maar analoog mag ook zolang ik maar geen ruis ga horen)
- Pitch tot ±16%, of ±100%
- Zo'n sleuf waar je de cd in doet (net als in een Apple laptop)
- Loop in/out (reloop, 1,2,4,8,16,32) buttons
/ BPM indicator of beats indicator (vier streepjes die de beat aan geven)
/ Effecten (voorkeur:) op cd-speler, want dan kun je per deck een effect toevoegen, maar op de mixer mag ook

Eisen mixer(s):
- 2 tot 4 channels
- Treble / Mid / Bass / Gain knoppen
- Fader + Crossfader
- Microfoon ingang
- Koptelefoon uitgang
- Goede kwaliteit audio (voorkeur: digitaal, maar analoog mag ook zolang ik maar geen ruis ga horen) (liever geen XLR of zo'n dikke 6mm plug)
- On-board recording of REC out
/ BPM indicator of beat indicator (flikkerend lichtje)
/ Effecten op de mixer of (voorkeur:) op cd-speler, want dan kun je per deck een effect toevoegen

Nou zit ik te twijfelen over de Pioneer 350 set, of de RMP3 set maar dan weet ik daarbij nog geen mixer.

Pioneer 350set:
2x Pioneer CDJ-350 - Heeft geen digitale uitgang en geen effecten
1x Pioneer DJM-350 - Heeft geen digitale in-/uitgang
1x Pioneer HDJ-500
1x Flightcase

Reloop RMP3set:
2x Reloop RMP-3 alpha - Heeft een 'te' gevoelige jogweel volgens sommige mensen, waardoor de pitch via de jog moeilijk te besturen is
1x MIXER??
1x KOPTELEFOON?
Eventueel: flightcase

In clubs, op grote evenementen en beroemde dj's gebruiken bijna altijd Pioneer spullen. Waarschijnlijk omdat deze beter zijn. Ik weet niet hoe het zit met Reloop. Qua prijs zit er niet zo heel erg veel verschil in. (200 euro verschil bij een Pioneer 350 set (2x CDJ 350, 1x DJM 350, 1x HDJ 500) en een Reloop set (2x RMP 3 alpha, 1x MX 40, 1x een koptelefoon).

Zouden jullie mij kunnen helpen met het kiezen van de juiste set? De prijs maakt mij nog niet eens zo heel veel uit, het gaat me meer om de mogelijkheden die de set mij kan bieden.
Als jullie mijn eisen lezen en denken, misschien kun je beter die en die set kopen. Dan mag je dat natuurlijk ook aangeven.

Ik wil hem gebruiken voor thuis op mijn slaapkamer , maar ook op feesten in de familie. Dus voor mijn hobby uit te breiden met meer en nieuwe mogelijkheden en om meer te leren/ervaring op te doen.
Later wil ik wellicht vaker gaan draaien op feesten en eventueel in een club.

Als er nog vragen zijn, of als je persoonlijk contact met me zoekt. Laat het maar weten!
Alvast bedankt voor de moeite;)
 

Posted Sat 22 Oct 11 @ 6:44 am
Hoi, Kevin,

dat er niet massaal wordt gereageerd op je verzoek heeft te maken met een paar dingen:

- Je maakt nergens duidelijk dat je met VDJ wilt gaan werken. Controllermogelijkheden worden niet duidelijk aangegeven, wat in mijn ogen betekent dat dit helemaal geen prio voor je heeft. En dit blijft het VDJ-forum....

- In de forumregels wordt gesteld dat het niet gewenst wordt te vragen om voorkeuren van andere gebruikers. Is ook logisch, wat voor de 1 een wereldset is, kan een drama voor een ander zijn.

Je kunt je vraag beter naar een algemeen DJ-forum brengen. We zijn hier redelijk handig met VDJ in combinatie met bijbehorende hardware, niet in hardware.

(Tipje van mij: houd niet vast aan de digitale voorkeur. Het biedt echt erg weinig extra en met de kwaliteit van de huidige betere spelers hoor je het verschil tussen digitaal en analoog echt niet. Je moet dan een huiskamerinstallatie van topkwaliteit hebben. Over een PA-installatie hoor je absoluut het verschil niet omdat een PA-installatie niet in staat is de extra nuances die digitaal biedt weer kunnen geven. Een PA-set gaat bv tegenwoordig vaak maar tot 18 kHz in het hoog. Je digitale wens is dan dus geld weggooien.)
 

Posted Sun 23 Oct 11 @ 1:37 pm


(Old topics and forums are automatically closed)