Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Ik geef het op

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Een paar weken weken geleden kreeg ik hier de Gouden Tip over hoe ik mijn VMS4 moest configureren om ermee te kunnen werken zoals ik wilde. Enkele dagen later heb ik een proefprogramma met 'm opgenomen en dat ging heel aardig. Het werkt allemaal wel behoorlijk anders dan ik in radiostudio's gewend ben, maar dat is gewoon een kwestie van wennen.

Vandaag wilde ik opnieuw een proefprogramma opnemen in de hoop dat als dit goed zou gaan, ik het komend weekeinde de eerste echte opname zou maken.
Alle instellingen waren weer verdwenen dus moest ik opnieuw aangeven, en wat ik nu ook doe, de VMS4 blijft nutteloos aangesloten staan: ik kan er geen decks mee starten, ik heb alleen geluid over de hoofdtelefoon en niet over de boxen, noem maar op.
Er is geen snoer ontkoppeld geweest, het apparaat is geen millimeter verplaatst... onbegrijpelijk.

Vertwijfeld heb ik het ding afgekoppeld en heb ik mijn American Audio MX 1400 DSP nog maar een keer uit mijn rommelkamer opgedoken. Die had ik gekocht enkele weken vóór ik de VMS4 kocht, maar dat wilde toen allemaal niet lukken. Daar had ik toen nog 1 of ander 3e apparaatje bijzitten dat blijkbaar nodig was. Dat dingetje heb ik begin dit jaar weggedaan toen ik de VMS4 kocht.

Inmiddels begrijp ik waar ik dat ding toen voor had gekocht want de 1400 kun je niet op usb aansluiten...
Ik vind het wel mooi geweest.
Omdat je hier blijkbaar geen spullen te koop mag zetten (wat mij overigens zeer verbaast) ga ik maar eens kijken of Marktplaats me van deze miskopen kan afhelpen.
Jammer hoor, maar er rust overduidelijk geen zegen op deze hobby van me.
 

Posted Wed 19 Oct 11 @ 2:42 pm
Hoi, Rene,

je begrijpt dat ik dit vervelend vind om te horen. We hebben er voldoende tijd in gestoken en om dan weer op dit resultaat uit te komen is knap lastig. Ik begrijp je beslissing wel, ook omdat ik weet dat je automatisch een life time user bent als je eenmaal Pro hebt aangeschaft. Ik ga er dan ook van uit dat we je zeker nog terug gaan zien, al dan niet voorzien van een degelijke controller.
Omdat je nu toch afscheid gaat nemen van het ding, mag ik wel zeggen dat ik niet veel vertrouwen heb (gehad) in de AA. Het is uiteindelijk een "budget"-merk (ze zijn groot geworden met Chinese troep) en jouw ervaringen maken dat ik zo'n apparaat niet snel zal aanbevelen bij anderen. Ook de Mac als instapper is misschien niet helemaal de juiste keuze geweest (als in niet het makkelijkst om goed te configureren), maar er zijn er meer dan genoeg die er goed mee werken.

Houd het vertrouwen in de software (daar ligt het echt niet aan) en laat je nog eens horen als het toch weer gaat kriebelen ;)
 

Posted Wed 19 Oct 11 @ 3:01 pm
Martin FourS wrote :
Hoi, Rene,

je begrijpt dat ik dit vervelend vind om te horen. We hebben er voldoende tijd in gestoken en om dan weer op dit resultaat uit te komen is knap lastig. Ik begrijp je beslissing wel, ook omdat ik weet dat je automatisch een life time user bent als je eenmaal Pro hebt aangeschaft. Ik ga er dan ook van uit dat we je zeker nog terug gaan zien, al dan niet voorzien van een degelijke controller.
Omdat je nu toch afscheid gaat nemen van het ding, mag ik wel zeggen dat ik niet veel vertrouwen heb (gehad) in de AA. Het is uiteindelijk een "budget"-merk (ze zijn groot geworden met Chinese troep) en jouw ervaringen maken dat ik zo'n apparaat niet snel zal aanbevelen bij anderen. Ook de Mac als instapper is misschien niet helemaal de juiste keuze geweest (als in niet het makkelijkst om goed te configureren), maar er zijn er meer dan genoeg die er goed mee werken.

Houd het vertrouwen in de software (daar ligt het echt niet aan) en laat je nog eens horen als het toch weer gaat kriebelen ;)


Tis inderdaad een behoorlijke afknapper. Nou ja, misschien dat ik nog eens een nieuwe poging waag met een duurdere machine, maar dat kan even gaan duren, vrees ik. En tegen die tijd zal ik wel weer gewoon overnieuw software moeten gaan aanschaffen. Al met al een dure misser geworden.

Bedankt voor de hulp, in ieder geval!
 

Posted Thu 20 Oct 11 @ 3:17 am
Graag gedaan. En nee, zoals ik al aangaf is je licentie VDJ geldig voor de rest van je leven, incl. alle updates. Als je over 10 jaar besluit een nieuwe controller te kopen, is de kans erg groot dat VDJ die al ondersteunt. Nooit meer DJ-software kopen dus..... ;)
(BTW: Je kunt ntl altijd nog met VDJ blijven werken/spelen thuis zonder controller. Ding is niet verplicht)
 

Posted Thu 20 Oct 11 @ 3:49 am
renevandenabeelen wrote :
misschien dat ik nog eens een nieuwe poging waag met een duurdere machine,


let wel, het is niet altijd de prijs van het product, de vsm is gewoon een drama apparaat, dat blijkt wel uit de langlopende topcis overal op dit forum.
 

Posted Thu 20 Oct 11 @ 6:57 am


(Old topics and forums are automatically closed)