Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Externe geluidskaart

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Goeieavond,

Ondanks de vele topics over het niet werkend krijgen van de voorbeluister functie toch nog een vraag daarover. Ik heb een relatief oude Dell Dimension 3100 pc met Integrated 2.0 Channel High Definition Audio geluidskaart. Ik krijg het met behulp van de andere topics en handleiding niet voor elkaar om het voorbeluisteren via oordopjes / koptelefoon werkend te krijgen.
Idem voor mijn laptop (Toshiba, is nu een jaar of 3-4 oud met Realtek HD geluidskaart).

Werk alleen met PC, dus geen mengpaneel. Heb VDJ Pro 7.0.

Nu lees ik overal over externe USB-geluidskaarten, advies over aan te schaffen geluidskaart (niet te duur, max. een euro of 30 a 40)?

Alvast bedankt!

Mvg,
Pascal
 

Posted Mon 10 Oct 11 @ 12:45 pm
hoi pascal, een paar dingetjes, als je pro hebt, graag registreren.
bij gebruik van een 2.0 (stereo dus) geluidskaart zal je het geluid naar de speakers en het geluid naar de koptelefoon moeten scheiden.
je hout dus het linker kanaal over voor de koptelefoon en het rechter kanaal voor de speaker ( of mono speakers)

bij het geluiruik van een externe geluidskaart kan je kiezen

1 je gebruikt de 2.0 geluidskaart voor de speakers een een andere, externe, geluidskaart voor de koptelefoon.
2 je koopt een externe 4.1 geluidskaart waarbij de voorkanalen voor de speakers zijn en de achterkanalen voor de koptelefoon.

alles hierover staat duidelijk beschreven in de handleiding audio configuratie op blz 5 en verder
deze hebben wij speciaal voor jou vertaald naar het nederlands en vind je hier

http://www.virtualdj.com/images/pdf/VDJ7_Audio_Configuratie_Gids_Dutch.pdf



advies over goedkope geluidskaarten gaan we niet geven, je krijgt waarvoor je betaald en er zijn er erg veel om uit te kiezen.

succes
 

Posted Mon 10 Oct 11 @ 1:55 pm
Ja het probleem is dus dat ik mijn huidige geluid niet gesplitst krijg, ook niet met een Y-kabel. Of dien ik daarvoor in mijn Windows instellingen ook nog aanpassingen te maken?

Mocht dat niet lukken dan lijkt me de optie externe geluidskaart (geen 4.1) de simpelste oplossing om het wel werkend te krijgen...

Heb het programma van een vriend gekregen die het zelf ook gebruikt, is het dan nog mogelijk om te registreren ed?

Gr. Pascal
 

Posted Tue 11 Oct 11 @ 12:37 am
nee, de licentie is niet overdraagbaar, houdt dus in dat als je vdj verkoopt of weggeeft dat je in strijd bent met de verkoopovereenkomst en je versie is dan niet meer legaal. zie eula achterin de handleiding.

mocht de versie die je hebt een illegale versie zijn van internet, dan kan dit prima de oorzaak zijn van je problemen
 

Posted Tue 11 Oct 11 @ 3:44 am
Thnx S. Waterreus, heb nu een 7.1 geluidskaart (PCI) gekocht en het voorbeluisteren werkt prima nu. Nu nog beetje gevoel krijgen met het programma zelf en het mixen :), al doende leert men zeggen ze toch altijd, haha.
 

Posted Thu 13 Oct 11 @ 2:44 pm


(Old topics and forums are automatically closed)