Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Opname fouten

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

hesselPRO InfinityMember since 2005
Forum,

Als ik met VirtualDJ een opname heb gemaakt en deze naderhand beluister, kom ik met regelmaat oneffenheden in de muziek tegen (een soort vergelijkbaar vinyl krasjes, overslaan etc.) deze zijn wel kortdurend maar zeer lastig. Hoe kan dit en hoe kan ik dit voorkomen ?
p.s. het zit niet standaard in de nummers, alleen achteraf !

Groet,
Hessel
 

Posted Sun 09 Oct 11 @ 4:02 pm
Hoi,

dit komt meestal als de datastroom wordt verstoord door activiteiten van de computer buiten VDJ om. Het beste is te zorgen dat de PC geen andere taken heeft dan het afspelen en opnemen van je muziek. Dus netwerk plat, securitypakket uitschakelen, bluetooth en WiFi uit, zorgen dat er geen onderhoudstaken klaarstaan, enz.
Ook de uitvoering van je PC zou een factor kunnen zijn. Als je PC aan de minimum eisen voldoet, wil dat nog niet zeggen dat je er alles mee kan.
 

Posted Sun 09 Oct 11 @ 4:20 pm
hesselPRO InfinityMember since 2005
Martin FourS wrote :
Hoi,

dit komt meestal als de datastroom wordt verstoord door activiteiten van de computer buiten VDJ om. Het beste is te zorgen dat de PC geen andere taken heeft dan het afspelen en opnemen van je muziek. Dus netwerk plat, securitypakket uitschakelen, bluetooth en WiFi uit, zorgen dat er geen onderhoudstaken klaarstaan, enz.
Ook de uitvoering van je PC zou een factor kunnen zijn. Als je PC aan de minimum eisen voldoet, wil dat nog niet zeggen dat je er alles mee kan.


Martin,

Dank voor je reactie !!

Dat zou een optie kunnen zijn, ik heb het n.l. niet bij elke opname gehad maar het zou best kunnen dat dat het probleem zou kunnen zijn.
Ik zal het netwerk etc. uitschakelen, echter ik heb AVG als scanners meelopen maar ik heb al eens pogingen ondernomen om deze uit te schakelen en weet niet hoe ik deze tijdelijk uit kan zetten.
 

Posted Sun 09 Oct 11 @ 4:25 pm
hesselPRO InfinityMember since 2005
Probleem is opgelost: Heb netwerken wi-fi uitgeschakeld en scanners tijdelijk stopgezet, lopende acties onderbroken en de processor kan zijn werk doen.

DANK !!!
 

Posted Mon 10 Oct 11 @ 1:35 am
Fijn om te horen!
Graag gedaan, have fun!!
 

Posted Mon 10 Oct 11 @ 12:37 pm


(Old topics and forums are automatically closed)