Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: file will not appear in search

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hallo Virtual DJ,

Sinds ik mijn nieuwe Macbook PRO heb, en muziek lees in CUE, staat er bij info ''file will not appear in search''
met andere woorden, de track wordt niet gevonden bij intieppen, de 1ne cd of nummer herkend de search, de andere dan terug niet.
Heb al naar browser geweest en dan vanonder bij Database de 3 uitweggen geprobeert, maar nog steeds blijft het probleem.

Wie kan mij helpen.

Mvg,
Matti
 

Posted Wed 05 Oct 11 @ 3:56 pm
Heb je al een scan van je muziekverzameling gedaan op je nieuwe Mac?
 

Posted Wed 05 Oct 11 @ 6:59 pm
Ik denk van wel, (denk dat dit automatich gaat).
Ofwel heb ik het op iets anders.
Hoe moet je ze opnieuw laten inscannen?
 

Posted Thu 06 Oct 11 @ 2:09 am
De nieuwe CD's dit ik er op zet, vint hij terug in de map van iTunes in CUE, maar bij intiepen in de zoekfunctie, vint hij ze niet.
 

Posted Thu 06 Oct 11 @ 2:11 am
JBSystems2010 wrote :
Ik denk van wel, (denk dat dit automatich gaat).


Het scannen gaat idd automatisch als je de song eenmaal speelt. Tót het zover is, vindt VDJ het nummer niet zo makkelijk terug.
Nou werk ik met W7 en VDJ en weet niet hoe dat gaat met Mac & Cue.
Wat ik doe met nieuwe nummers die nog niet gespeeld zijn: die staan altijd in één file, dit jaar bv in 2011. Ik moet dan in de browser precies die file aanklikken en ga dan in de zoek functie. Dan vindt VDJ ook een niet-gespeeld-dus-niet-gescanned lied terug. Is het een keer gespeeld, vindt-ie het altijd weer terug, doet er niet toe waar je de zoekfunctrie opent.

Bas en Martin hebben ergens beschreven hoe je de hele boel kan inscannen vóór dat je gaat draaien.
Je zou daarvoor de zoekfunctie kunnen gebruiken.
 

Posted Thu 06 Oct 11 @ 4:54 am
Wat BoB zegt, klopt. Eenmaal afgespeeld slaat VDJ de gegevens op. De "in 1 keer alles"-methode is met de rechter muisknop de schijf aanklikken en dan "Add to search database" kiezen. Hoewel ik denk dat dit 1 van de 3 "uitweggen" is waar je het over hebt.

Ik ben (nog) niet zo bedreven met de Mac dat ik nu een pasklare oplossing heb. De foutmelding die je geeft komt me ook niet bekend voor, maar doet vermoeden dat je geen database kunt maken of benaderen vanwege machtigingsproblemen.

Je kunt eens kijken of hij al aangemaakt is en hoe groot je DB is.
Bij mij staat hij in G:/Gebruikers/Gebruiker/Documenten/Virtual DJ. Als je met de rechter muisknop op het bestand klikt kun je de eigenschappen van je DB bekijken:



Zie je hem niet, dan heb je ook geen database. Hoe je dat dan weer op moet lossen, weet ik nu ook niet. Je kunt dan eens rond snuffelen op het Mac-forum op het Engelstalige deel van het VDJ-forum.

En ja: De mijne is oud en niet bijgewerkt. Is ook niet nodig, de schijf is voor backup.
 

Posted Thu 06 Oct 11 @ 12:16 pm
ik weet niet hoe het zit met een mac , maar in de win versie zit onder config bij een van de laatste tabbladen een fix database optie, dat al geprobeerd.

je kan ook de registry tool downloaden voor mac

http://www.virtualdj.com/addons/2170/Registry_Tool.html

hier staan nog wat database instellingen in waar je misschien wat mee kunt
 

Posted Fri 07 Oct 11 @ 2:04 pm
Heb probleem ondertussen al gevonden

De Search Database stond in de browseroptie op manueel, terwijl hij normaal op automatich moet staan.
Heb deze aangepast, nogtans had ik dat daarvoor ook al eens gedaan, blijkbaar heeft de macbook deze optie niet goed opgelegen.
Maarja... voornaamste is dat het probleem toch is opgelost.
Toch merci voor de tips iedereen.

grt
 

Posted Mon 10 Oct 11 @ 5:33 am


(Old topics and forums are automatically closed)