Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Geluidskaart produceert elke 2 minuten een pieptoon - Page: 2

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Ik ook ;) Dat had je in je vorige post toch al vastgesteld? Daarom was ik ook pissed: MS levert standaard een commerciele demodriver welke je (ondertussen) voor €70,- mag activeren.
 

Posted Tue 15 Nov 11 @ 9:29 am
en hoe ging het met asio, of doet die maya dat helemaal niet.
 

Posted Tue 15 Nov 11 @ 9:56 am
Heb ik ondertussen ook aan de praat met de Maya. Je moet alleen eerst een geluidskaart hebben geïnstalleerd voordat je de ASIO4ALL daarop los kan laten. (Ik kan nu alleen niet uitproberen of ik met ASIO4ALL ook de Ploytec-drivers kan "vermoorden")

Ik kwam er achter dat Numark tegenwoordig (eindelijk) weer een forum heeft. Ik heb mijn vraag om een goede driver daar ook maar geplaatst. Kreeg de opmerking van een Comm. manager dat ik die ergens gedownload moest hebben. Dat ik hem maar moest verwijderen en dan Windows Update zijn werk moest laten doen. Terwijl ik in de vraag had vermeld dat ik zo juist aan die driver ben gekomen......
 

Posted Tue 15 Nov 11 @ 2:49 pm
Vandaag ook maar uitgeprobeerd: De M-Audio FW410 werkt vlekkeloos. Was ik ook niet bang voor. Wat dan wel weer eng is: de geluidskwaliteit van dat ding is zo veel beter dan wat ik verder ook heb liggen.......
 

Posted Wed 16 Nov 11 @ 11:51 am
Een stukje vervolg: Ik heb op het Numark-forum mijn vraag ook maar even neergelegd. Hoewel ik duidelijk had gesteld dat ik de Ploytec-driver via de installatiedisk van Windows of de opvolgende Windows-update had gekregen, was de eerste reactie van een Numark-techneut: "Waar heb je die driver gedownloaded?". Nogmaals uitgelegd hoe ik aan het kreng ben gekomen. 2 Weken totale stilte, en 2 dagen terug een reactie van een andere techneut: "You don't need any drivers to run the USB-feature". Huh? Sinds wanneer heeft een USB-audiokaart geen drivers meer nodig?

Off-Topic: Ik ben nu wel klaar met Numark. Dit is niet de eerste keer dat support een gat laat vallen en ik ben zo vrij geweest dat ook te melden. Volgende actie: Sparen voor een MC6000. En een CM200USB op Marktplaats voor elke gebruiker die geen W7 Home Premium Edition gebruikt......
 

Posted Thu 01 Dec 11 @ 1:27 pm
tja, ik ben nooit een fan van numark geweest en sinds mijn ns7 is het er niet beter op geworden.
met de opmerking dat je geend rivers nodig hebt zal hij wel referen aan het feit dat de kaart zou moeten werken met de microsoft standaard audio drivers.
wat wordt het nu, apparaat weg of oudere windows versie?
 

Posted Fri 02 Dec 11 @ 4:27 am
Ik heb in mijn reactie ook aangegeven dat de enige USB-functie de geluidskaart is. Uiteraard heeft die een driver nodig, en dat daarvoor standaard de default driver uit Windows wordt gebruikt. En daar zit hem nou net het probleem....... Ik heb dus echt geen trek om dat hele verhaal opnieuw op te moeten rakelen.

s.waterreus wrote :
wat wordt het nu, apparaat weg of oudere windows versie?


Martin FourS wrote :
Volgende actie: Sparen voor een MC6000. En een CM200USB op Marktplaats voor elke gebruiker die geen W7 Home Premium Edition gebruikt......

En als relatiegeschenk een leesbrilletje voor jou ;)
 

Posted Fri 02 Dec 11 @ 5:38 am
lol,

dacht dat dat laatste een suggestie was van iemand op het numark forum, my bad
 

Posted Fri 02 Dec 11 @ 12:35 pm
:D

Kreeg net een mailtje dat er toch weer iemand had gereageerd: ik heb zelf die driver gedownload, die moet ik verwijderen, maar ze kunnen niet garanderen dat die driver het downloadgedrag van Windows heeft beïnvloed. M.a.w. het kan zijn dat Windows Update dan toch weer die Ploytec-driver ophaalt.
Het verhaal klinkt plausibel. Ik heb alleen nooit die driver gedownload. Tenzij ASIO4ALL een streek met me uithaalt (even hardop denken): Wat de beste man van Numark ook meldde, is dat ik met ASIO4ALL die driver kan overrulen. ASIO4ALL kan alleen zelf niet als driver werken (ja, wel, maar te ingewikkeld om uit te leggen). Wat nou als A4A die Ploytec-driver voor mij installeert, zodat ik een handvat heb om ASIO4ALL eroverheen te zetten.....?
Eens kijken of ik een installatiebestand van ASIO4ALL kan openbreken :)
 

Posted Fri 02 Dec 11 @ 3:18 pm
Geïnstalleerd krijg ik geen driver voor een USB-audiokaart te zien. Ding maar weer eens meenemen van de zaak......
 

Posted Fri 02 Dec 11 @ 5:29 pm


(Old topics and forums are automatically closed)