Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Intro voor de start

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

devuzaLE userMember since 2011
Hallo,

Ik blijf maar vragen zeg haha.
Ik heb gehoord gelezen enz dat sommige of meschien wel veel dj's als ze gaan starten met draaien ff een intro erin zetten zodat je niet gelijk de beat hebt. Mijn vraag nu is: hoe kom je aan die intro's voor house bijvoorbeeld zodat men merkt dat het de start is van het feestje zeg maar.
Ik heb een beetje rondgekeken hierzo op het forum maar kon het niet vinden helaas :(
 

Posted Sun 18 Sep 11 @ 3:29 am
Dozo10PRO InfinityMember since 2011
wees creatief en maak er zelf een, je kan soundbites gebruiken uit het nummer wat je wilt gaan draaien.
nee die zijn idd niet te downloaden omdat de meeste ze zelf maken en er redelijk wat werk in gaat zitten.

 

Posted Sun 18 Sep 11 @ 4:30 am
devuzaLE userMember since 2011
Kan je soundbites in virtual dj maken? zoja hoe doe je dat dan precies?
 

Posted Sun 18 Sep 11 @ 11:50 am
Devuza,

lees de handleiding even. Soundbites (kleine stukjes uit een nummer of uit een TV-programma, film, show o.i.d.) kun je maken door ze als sample op te nemen en op te slaan. Dit staat uitgebreid beschreven in de handleiding.

Een stukje van je hobby als DJ is creativiteit. Ga een middag achter je PC zitten, zoek internet af op programma's waarmee je geluiden kunt opnemen, ga experimenteren, probeer dingen uit. Het voordeel is, dat als het thuis niet lukt, je jezelf niet voor schut zet en je wanproducten weer weg kunt gooien. Wat wel lukt en goed klinkt sla je op en gebruik je later weer. Luister met vrienden af wat je hebt gemaakt. Niet goed? Weg ermee. Wel goed? Doorgaan. Vragen op internet / fora levert je vaak standaard antwoorden op. Dingen die iedereen al doet. Het leuke van experimenteren is dat je een eigen geluid ontwikkelt. Iets dat anderen niet doen. En dat is net wat je nodig hebt: Uniek zijn.

Heb je dit niet of kun je dit niet, dan wordt je deel van de grote meute: De 13 in een dozijn-DJ. Daar zijn er echt al genoeg van.

Veel plezier met "proberen" ;)
 

Posted Sun 18 Sep 11 @ 4:43 pm


(Old topics and forums are automatically closed)