Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Welke contoler raden jullie me aan - Page: 1

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

Hallo ik heb een vraagje ik wil graag een Dj controler kopen maar ik heb helemaal geen ervaring met deze dingen
nu zou ik graag willen weten welke DJ controler jullie mij aanraden ik heb nog nooit als Dj gedraaid maar ik wil het gewoon
proberen. Ik wil een van deze kopen Hercules MK4,RMX of een DJ 4Set welke is de beste van deze drie of zeggen jullie probeer een ander.

Ik hoor graag een van jullie.

johnny
 

Posted Sat 17 Sep 11 @ 4:32 pm
Dozo10PRO InfinityMember since 2011
 

Posted Sun 18 Sep 11 @ 4:26 am
JivajoHome userMember since 2011
Dit soort vragen horen (helaas) niet thuis op het VDJ forum, aangezien dit puur over VDJ gaat en niet over de hardware.

Ik zou zeggen doe eens wat research op fora en youtube en ga eens kijken bij muziekwinkels zoals dozo al zei, dan zou je een vrij goed beeld moeten hebben van wat aan jouw wensen voldoet.
 

Posted Sun 18 Sep 11 @ 7:09 am
waarom zijn julie zo onaardig tegen vdj-gebruikers?het komt best wel amateuristich over als je het mij vraagt.Heel vaak wordt er nogal geirriteerd gereageerd.het zal wat zijn als ik een winkel binnen stapt en de verkoper geeft als reactie op een vraag die hij al 100 keer die dag heeft gehoord 'als je op de website van het product had gekeken dan had je het geweten'.Dit is geen goede reclame voor VDJ
 

Posted Wed 28 Sep 11 @ 4:16 pm
maulibuHome userMember since 2008
Ik ben het helemaal met Neefsteef2 eens. Posts worden hier in 90% van de gevallen afgekraakt. Dit is de reden dat het (Nederlandstalige) forum nooit een leuke, actieve plek voor VDJ-users wordt. Er zijn hier maar weinig users die hun best doen om andere DJ's op weg te helpen (in het bijzonder Martin FourS en bobhofmans daargelaten, zij zijn altijd bereid te helpen).

On topic: johnnymeijer, de keuze is inderdaad altijd persoonlijk. Mijn persoonlijke ervaring is dat goedkoop duurkoop blijkt te worden. Ik begon ooit met de Behringer BCD-3000, miskoop van de eeuw. Wanneer je budget tot 500 euro gaat, raad ik je aan te kijken naar Hercules producten. Mijn persoonlijke favoriet, welke mij in kwaliteit en functionaliteit nu al sinds de aankoop verbaast is de Denon MC6000, geweldig apparaat. In de range van 500 tot 800 raad ik Denon aan. Mocht je als beginner onder de indruk zijn van Pioneer, laat dat links liggen: je betaald voor het merk en niet voor functionaliteit.
 

Posted Wed 28 Sep 11 @ 5:09 pm
Neefsteef2 wrote :
a) waarom zijn julie zo onaardig tegen vdj-gebruikers?
b) het komt best wel amateuristich over als je het mij vraagt.


Kijk, in 2 zinnen maak je 2 opmerkingen die nergens op slaan en totaal onlosgisch zijn.
a) we zijn niet onaardig tegen VDJ gebruikers. We zeggen alleen waar het op staat. Als jij maar door blijft zagen en ons opzettelijk uit blijft lokken over het wel of niet hebben van een illegale versie, lijkt me het niet onlogisch -- en zeer menselijk -- dat de één of de ander het geduld verliest.
b) nu vroeg jou niemand (we kijken wel link uit) maar als de moderator kort maar krachtig de puntjes op de i zet en jou in duidelijke bewoording vertelt hoe de zaken op dit forum geregeld worden, is dat in geen geval amateuristisch te noemen. Dan zouden senaat en 2e kamer ook amateuristisch zijn............. (hm, bij nader inzien mss niet zo'n goede vergelijking - lol)

Nou, over die verkoper van je die al 100 keer hetzelfde heeft gehoord. Die zal heus wel netjes antwoord geven, tenzij één zeurpiet hem diezelfde vraag nóg eens 100 keer stelt in steeds andere woorden. Dan zal hij ook zijn geduld verliezen.
Dat is namelijk aandacht trekken!

Als jij in mijn discotheek zou flikken wat je hier doet: dat aandacht vragen, overal tegenin gaan "ja maar", voorrang willen hebben, de huisregels aan je laars lappen, zou ik je eerst vragen je toneel ergens anders op te voeren, dan zou ik je negeren en als je niet ophoudt met zeuren zou ik de portier oproepen en je eruit laten zetten.

VDJ is een uitstekend produkt, en dit is een heel goed forum waar je tot in het oneindige geholpen wordt als je écht een VDJ-probleem hebt.
En dat heb jij niet!

Mvg
Bob

 

Posted Wed 28 Sep 11 @ 5:23 pm
maulibu wrote :
Posts worden hier in 90% van de gevallen afgekraakt.


Klopt: 90% van de posts gaan over voorbeluisteren.

 

Posted Wed 28 Sep 11 @ 5:35 pm
Dozo10PRO InfinityMember since 2011
quote=maulibu] Wanneer je budget tot 500 euro gaat, raad ik je aan te kijken naar Hercules producten.

Totaal niet met je eens, Kijk naar NUMARK, is een echte DJ fabrikant!
( en dat is de reden waarom de discussie wat is het best ? niet te doen is.
)


Mocht je als beginner onder de indruk zijn van Pioneer, laat dat links liggen: je betaald voor het merk en niet voor functionaliteit.

En dat is waarom de hele proffesionele wereld met Pioneer werkt( want die hebben er GEEN verstand van)


dus nu kan hij kiezen tussen Denon,Numark en Hercules....... veel sucses ... en ben je veel opgeschoten als vragen steller ?


 

Posted Thu 29 Sep 11 @ 2:46 am
maulibuHome userMember since 2008
Bij Pioneer heb ik het over de DDJ-serie, vanzelfsprekend niet over de CDJ's. Lijkt mij logisch dat dat nou niet echt de apparaten zijn voor een beginner. En inderdaad, de DDJ-serie is vaak duurder dan Denon MC6000, Numark NS6 en Traktor Kontrol S4 en kan veel minder dan deze andere apparaten.

Maar de sfeer is weer gezet, prima als je hier niet uit je eigen ervaring een andere (potentiële) VDJ-gebruiken mag adviseren.
 

Posted Thu 29 Sep 11 @ 5:15 am
Dat viel mij ook al op malibu
In een andere topic had ik een beetje kritiek op VDJ........nou nou nou dat had ik niet moeten doen.
Het zogenaamde huis(in dit geval het forum)was te klein.
En dan had ik nog niet eens gezegd dat een ander software pakket beter zou zijn dan VDJ, want ook traktor en andere pakketen hebben hun eigen mankementen.

Het lijkt net alsof bepaalde mensen aandelen in VDJ hebben en geen tegenspraak dulden.
Wellicht dat diegene denken dat ze met beginners te maken hebben, maar dat laat ik dan ook maar in het midden.

BTW BOB: Het andere topic heb je eigenhandig gesloten en wat schets mijn verbazig in dit topic, je zet nu zelf de discussie voort..........wat gaat hier fout als ik vragen mag?
Je gaf een ander niet eens meer de gelegenheid om daar nog op te reageren dus automatisch was ik ook al klaar met die discussie.
Maar als jij vrolijk verder wilt gaan dan hebben we denk ik nog wel genoeg te bespreken.

Kortom ik vind het heel vaag en vreemd allemaal hoe het er hier aan toe gaat.

Neem een form als aboutdj of het traktor forum, daar kan je gewoon zeggen wat je van een bepaalde regel of stelling vind zonder dat je als een klein kind steeds op de regels wordt gewezen.

O ja en wat ik ook steeds terug zie komen, is dat mensen bijna gedwongen worden om hun product te registeren................maar als men dit gewoon niet wil?
En als men het niet doet dan wordt er gesigureerd dat men met een illegale versie werkt.
Wat ik ook zo geweldig vind is dat ik regelmatig een vraag voorbij zie komen van een gebruiker dat VDJ zomaar is gecrasht.
Wat geven ze hier als antwoord.....waarschijnlijk heb je dan een illegale versie................alsof een legale versie van VDJ nooit crasht..........
Man .....man ......man ...de beste software pakketen crashen, al is het fruityloops, cubase, logic, traktor, ableton enz enz
De bekende dj hebben niet voor niets nog een hardware setup naast hun sofwaresetup draaien
 

Posted Thu 29 Sep 11 @ 7:14 am
Neefsteef2 wrote :
O ja en wat ik ook steeds terug zie komen, is dat mensen bijna gedwongen worden om hun product te registeren................maar als men dit gewoon niet wil?


Je hebt een vrije wil, dus wil je een legaal gekocht produkt niet registreren, moet je dat idd zelf weten.
Dat het forum daardoor denkt dat je óf een free home version hebt óf een gekraakte versie, moet je dan op de koop toe nemen.
Wat mij zou interesseren is: waaróm zou je je niet willen registreren? Ben je bang dat als je VDJpro-user bent dat de belastingdienst achter je aankomt en je op een inkomen van 2.500 € per weekend gaat inschatten?

 

Posted Thu 29 Sep 11 @ 8:09 am
Neefsteef2 wrote :
...............alsof een legale versie van VDJ nooit crasht..........
Man .....man ......man ...de beste software pakketen crashen................. De bekende dj hebben niet voor niets nog een hardware setup naast hun sofwaresetup draaien


Ook niet-bekende DJs hebben back-ups: bij mij staat een up-to-date (qua muziek) Vaio naast m\'n geliefde Packard Bell. Buitendat draait er altijd een iPod constant via een ander kanaal door het mengpaneel. Kwestie van fader omlaag-fader omhoog zóu VDJ crashen.
Weet je wat nou zo vervelend is?
In 6 (zes!) jaar is VDJ nog nooit gecrashed!

Ik moet alleen niet vergeten de stekker van de charger in het stopcontact te stoppen als m\'n laptop mee naar huis is geweest om te updaten!
Dan sta je dom te kijken als je na 2 uur draaien zonder muziek staat omdat je de waarschuwing niet zag!
 

Posted Thu 29 Sep 11 @ 8:27 am
Dozo10PRO InfinityMember since 2011
Ik begrijp niet zo goed waarom je je niet zou registreren, er zijn alleen maar voordelen bij te behalen.
Je kan meer downloaden van de site bijvoorbeeld en je forum ranking en de mogelijkheden die je hebt op het forum worden uitgebreid.
Indien je het niet wil ook geen probleem, alleen heb je dan wel het vooringenomen oordeel van illegale gebruiker.
Het zij zo ;)


 

Posted Thu 29 Sep 11 @ 8:50 am
Neefsteef2 wrote :
........als jij vrolijk verder wilt gaan dan hebben we denk ik nog wel genoeg te bespreken.
Kortom ik vind het heel vaag en vreemd allemaal hoe het er hier aan toe gaat.



Ik verheug me op een verdere discussie - "vaag & vreemd" hebben wel een nadere verklaring nodig.

btw over het sluiten van het andere topic: je was daar duidelijk op een redelijk kinderachtige manier bezig ons in de zijk te nemen, in tegenstelling tot je laatste 2 posts hier waar een volwassen toon hebt.
Je zou bijna denken: twee verschillende auteurs?

 

Posted Thu 29 Sep 11 @ 10:06 am
naar mijn idee worden hier nu wat rare veronderstellingen gemaakt.

de vaste groep mensen op dit forum is klein, maar zeer actief, mensen als martin. dozo, bob en mijzelf zijn hier altijd op vrijwillige basis om iedereen te helpen en dat gebeurt ook regelmatig. er zijn talloze topics en posts waarbij mensen zijn geholpen. ook al worden dezelfde vragen steeds weer gesteld.

neefsteef, jij noemt ons amateuristisch , dat is jammer, want het is jij die met rare opmerkingen komt over licentieovereenkomsten die niet naar je zin zijn en begint daar een hele discussie over. kan je die niet winnen, hebben wij het dan gedaan?
denk het niet.


martin en ik hebben talloze avonden diverse handleidingen vertaald. dit is niet stomweg vertalen, maar ook begrijpen wat de werking is en dat dus ook proberen. vragen die gesteld worden waarbij het antwoord direct uit de handleiding gehaald kunnen worden, worden ook beantwoord ook als is het de vraagsteller die een beetje meer zijn best had kunnen doen.

ik zie jou niet met regelmaat mensen helpen en veel van je tijd erin steken.

al met al ben ik van mening dat het nederlandse forum helemaal geen slechte plaats is om te zijn, maar voor zeuren ben je hier verkeerd.
hoe jij als gebruiker iets leest zegt misschien meer over jou dan over degene die wat schrijft. het is nu eenmaal lastig om een bepaald gevoel weer te geven bij wat je zegt op papier.
sarcasme is ons inderdaad niet vreemd, maar wie wordt hier nu keihard afgekraakt?

erg jammer dit allemaal weer, ik hoop dat de vaste ploeg zijn tijd wil blijven vrijmaken om mensen te helpen die het wel waarderen
 

Posted Thu 29 Sep 11 @ 11:07 am
maulibu wrote :


Maar de sfeer is weer gezet, prima als je hier niet uit je eigen ervaring een andere (potentiële) VDJ-gebruiken mag adviseren.


dit is nu precies waar het om gaat, heb je de forumregels wel eens gelezen, hier staat nu precies in dat we GEEN adviezen gaan geven over hardware. uiteindelijk is ieders kennis van hardware beperkt tot de producten waar hij ervaring mee heeft. verder kan je nooit iemands budget bepalen. je houdt dus geen advies over, maar slechts een mening, hoe goedbedoeld dan ook.

dit is geen kwestie van de toon zetten, maar gewoonweg volgen van de forumregels.

 

Posted Thu 29 Sep 11 @ 11:15 am
Heerlijk... Weer een avond leesvoer :)
De sfeer is net wat je er in ziet. Niets mis mee om onenigheden en misverstanden te bediscussiëren. Daar is een forum voor.

@Neefsteef: ik trek me je opmerkingen toch persoonlijk aan. Ik heb, over jouw opmerking over de antwoorden op jouw kritiek op VDJ, een duidelijk antwoord gegeven. (Voor de lezers die dat hebben gemist: Kritiek is prima, maar niet ongefundeerd en gebaseerd op een gebrekkige gebruikerservaring. Dan kun je tegengas verwachten) Hetzelfde geldt voor een aantal andere vragen mbt de EULA. Daaruit bleek (en uit je roman nu ook) dat je niet leest. Dat is niet erg, daar heb zelfs ik wel eens last van. Wat minder is, is dat ons verwijten.

Voor wat betreft de reacties op gebruikers die volkomen onvoorbereid hun vraag het forum op gooien: Als iedereen de moeite zou nemen om de eerste 3 pagina's van het forum door te lezen ziet een aantal opmerkelijke dingen:
- Dezelfde vraag komt met regelmaat terug. Die 3 pagina's dekken dan ook vrijwel het hele forum.
- Dezelfde vraag wordt uiteindelijk steeds op dezelfde manier beantwoord.
- Als een nieuwe forumgebruiker dus de eerste post leest en zich ook aan die regels houdt, wordt niet alleen de zoekfunctie gebruikt, de handleiding gelezen en waarschijnlijk de vraag beantwoord binnen die 3 pagina's maar had hij / zij ook gelezen dat er steeds weer naar de eerste post wordt verwezen.

Hieruit blijkt dat de meesten dus geen enkele moeite doen om zelf een oplossing te zoeken. En als we dan laten doorschemeren dat wij daar dan ook geen moeite voor willen doen, wordt er amateuristisch gehandeld. Mijn conclusie is toch dat die gebruiker een reactie op eigen niveau krijgt.

Even voor de duidelijkheid: ik doe niet mijn best om om me heen te meppen of schoppen, en dit stukje reflecteert de mening van de auteur en op geen enkele manier die van Atomix ;)
 

Posted Thu 29 Sep 11 @ 11:40 am
maulibuHome userMember since 2008
Regels, regels. Niemand verplicht hier toch een ander om een advies te geven? Iemand vraagt iets en een andere gebruiker deelt graag zijn ervaring als mens tot mens. Als je niet wil adviseren, doe je dat toch gewoon niet?!

Ik herken me niet in deze situatie, op mijn vragen werd in het verleden juist geweldig geantwoord en problemen werden opgelost. Maar leven en laten leven, kom op.
 

Posted Thu 29 Sep 11 @ 7:05 pm
Nee, niemand verplicht je ergens toe, zolang die verfoeide regels maar worden aangehouden. Ik snap best dat het lastig lijkt, maar ze zijn (en blijken) nodig. Niemand zit te wachten op 6 topics onder elkaar met als onderwerp "Help, ik kan niet voorbeluisteren". En als iedereen hier zonder enige voorbereiding zijn ellende neergooit, is het geen forum meer. Wil je dat, dan kun je altijd nog naar Fok.nl oid.

Ik scheid er hier mee uit. Alles is gezegd, uitgelegd en opgefrist. Er zijn een paar simpele en beslist niet onredelijke regels opgesteld en als je je daar aan houdt hadden we dit verhaal helemaal niet gehad.
 

Posted Fri 30 Sep 11 @ 3:04 am
zelf heb ik de ddj ergo en werkt wel heeeeeel makkelijk
 

Posted Tue 15 Nov 11 @ 12:57 pm
87%