Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Het mixen van verschillende Genres

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

devuzaLE userMember since 2011
Hallo,

Ik heb een vraag. Ik ben al een tijde bezig met het mixen van house dat gaat aardig goed.
Stel dat ik bijv noem maar wat... van dance naar hardstyle of ergens in die trant wil gaan hoe doe ik dat dan zodat het wel even netjes over gaat. want dance zit een beetje tussen de 128 en 130 bpm in en hardstyle zit rond de 150 bpm. Ik heb al wel een beetje geprobeert maar ik kom er niet helemaal uit, het geld ook voor andere genres ik heb het namelijk nodig voor als het publiek zeg maar toch ff een andere genre erin willen.
 

Posted Sat 17 Sep 11 @ 7:17 am
Ik heb moeten vaststellen dat bij het wisselen van genre niemand het beter doet dan de automix.
Je maakt een playlist van 2 "moeilijke" songs;
Je zet onder automix managment de mix op Fade (remove intro/outro) en de length op 8 seconds;
Je krijgt dan op deck 1 bij het overgaan van b.v. Mental Theo naar Meeuwis de best mogelijke mix die live heel moeilijk na te doen is.
Vind ik.
Daarna ga je handmatig met deck 2 verder.

 

Posted Sat 17 Sep 11 @ 11:42 am
ongemerkt wisselen van muziekstylen die ver van elkaar af liggen zag niet makkelijk gaan.
simpelweg de beats matchen dan dan langzaam pitch opschroeven geeft geen mooi effect simpelweg omdat de gebruikte instrumenten en tonen te veel verschillen.

wat je wel kunt doen is bijvoorbeeld een effect als een break proberen, hierdoor loopt een nummer langzaam af als een tot stilstand komende stoomtrein. vervolgens start je het inleidende deel van je andere nummer.
een geluidseffect als wind met de nodige bijgeluiden kan je ook gebruiken om over te gaan.
dit switchen moet je trouwens niet te vaak doen, dat klinkt raar
 

Posted Sat 17 Sep 11 @ 2:14 pm
Dozo10PRO InfinityMember since 2011
wat je ook kan doen is 4 -5 tussenliggende beat snelheden gebruiken om zo door te mixen naar 150 bpm.
120-125
125-130
130-135
135-140
140-150

het enige nadeel hiervan is dat je 12 minuten aan het mixen bent om naar de 150 toe te komen .....
het snelst ( minst tijd rovend en werkbaar) zijn de effecten die s.waterreus aangeeft ...

oenk, oenk, oenk....PWEEEEEEEEEEEP....bonk,bonk,bonk.... hoe "makkelijk " wil je het hebben ;) ?


 

Posted Sat 17 Sep 11 @ 2:42 pm
 

Posted Sat 17 Sep 11 @ 3:50 pm
Proloog:
Mijn 21-j-oude zoon Bradley, die ieder seizoen een paar maanden bij me werkt, duikt uiteraard, gezien z'n leeftijd, na sluiten nog even een grote "echte" discotheek in. Het viel hem op dat de DJ's aldaar uitsluitend bezig zijn met het aanpassen van de BPM, en dat de muziekkeuze op een verre 2e plaats komt.
Gevolg: geen kip zegt "goeie muziek".
Bij ons wordt wél op de keuze gelet, en de mensen gaan uit hun bol. Aan de hand van de verzoekjes zie je welke richting ze opwillen, daar doe je je eigen ideeën bij met als gevolg dat de wissels bijna onmogelijk worden als je het volgens het "DJ-BPM-Boekje" wilt doen.
Als ik DJ devuza goed begrijp, ziet hij zo een heftige genre-wissel op zich toekomen. Hij zou op z'n minst zo'n automix wissel thuis kunnen proberen (je moet dan uiteraard in config wel de auto pitch matching disablen!).
Lijkt me makkelijker dan te halveren, verdubbelen of 12 minuten nodig te hebben om van Memories naar Mambo Nr5 te sukkelen.

Anders lijkt me de "Effecten van Bas" idd wel een goede oplossing.
.
 

Posted Sat 17 Sep 11 @ 5:51 pm
nog een paar: Met ritmeloze samples een overgang maken (hoorn, een drop, enz) of hard knippen (gaat het makkelijkst met een crossfader met faderstart, anders met de start/pauzeknoppen op je controller): Einde van de 4e maat / 4e tel in 1 klap over naar de andere speler welke je scherp hebt staan op het begin van de eerste tel. Het laatste trucje gebruik ik vrij vaak omdat, in de tijd waarvan ik meestal muziek draai, er nog drummers aan het werk waren ipv computers. Een langere overgang kan dan al snel minder strak klinken.
 

Posted Sat 17 Sep 11 @ 10:53 pm
devuzaLE userMember since 2011
Bedankt jongens ik zal het is allemaal proberen :D
 

Posted Sun 18 Sep 11 @ 3:23 am


(Old topics and forums are automatically closed)