Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Brom in mijn DJ set maar waar

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Ik zal even opsommen wat ik heb staan en daarna wat het probleem is.

HARDWARE

Geluidset: HK Lucas 1000
Mengtafel : Gemini 3000
CD Speler: Denon 4500 Dual cd speler
Numark DMC 2 controller
Numark DJ IO
Laptop: HP Compaq NC6120
Virtual DJ 7

PROBLEEM

Ik heb alles aangesloten behalve de USB kabel van de DMC naar de laptop en de adapter van de Laptop.
Sluit ik de USB aan: geen verandering in het geluid. (nu koppel ik het weer los)
Sluit ik de stroom aan: geen verandering in het geluid (nu koppel ik het weer los)

Sluit ik de USB aan en vervolgens de adapter dan veranderd het geluid enorm en ontstaat er een brom
Sluit ik de adapter aan en vervolgens de USB dan veranderd het geluid enorm en ontstaat er een brom

Ik heb een andere laptop getest, een andere adapter, een andere DMC 2 en een andere USB kabel maar het probleem blijft.
Ik heb zelfs de laptop, geluid en dj set ieder op een andere groep gehad en niks werkt.

Wat me ook opviel was als ik een track inlaad dan zie je de proccessor (CPU meter) werken en dan hoor je een ratelgeluid, dit stopt zodra de track ingeladen is.

Brom is 4 keer erger hebben we gestest met een Dynacord L1600 met daarop 4 Dap pro boxen. dat even ter extra informatie
 

Posted Sat 03 Sep 11 @ 4:04 am
Dozo10PRO InfinityMember since 2011
Hoe staan je geluid settings in VDJ ?
Welke versie gebruik je?
met zoveel spul eraan kan het niet anders dat je een pro versie in gebruik hebt.(gratis versie ondersteund dit allemaal niet)
Registreer je even.

met zoveel spullen , ik zeg potmeter en alles doormeten.
je hebt toch wel alles ge-aard staan ?
het "kraken"tijdens laden klinkt als een harde schijf wat "storing' veroorzaakt.
ook zijn adapters niet de meest storingsvrije oplossingen ( jammer genoeg ).
 

Posted Sat 03 Sep 11 @ 5:19 am
Dozo10 wrote :
Hoe staan je geluid settings in VDJ ?
Welke versie gebruik je?
met zoveel spul eraan kan het niet anders dat je een pro versie in gebruik hebt.(gratis versie ondersteund dit allemaal niet)
Registreer je even.

Klopt. De DMC2 wordt (nog steeds) geleverd met Numark Cue 5.

Dozo10 wrote :
met zoveel spullen , ik zeg potmeter en alles doormeten.

Je bedoelt een multimeter......? :D
Dozo10 wrote :
je hebt toch wel alles ge-aard staan ?

Is een must!
Dozo10 wrote :
het "kraken"tijdens laden klinkt als een harde schijf wat "storing" veroorzaakt.
ook zijn adapters niet de meest storingsvrije oplossingen ( jammer genoeg ).


Bij de "goedkopere" laptops is allles dat met aarde en nul te maken heeft vaak aan elkaar geknoopt. Dat kan alleen maar fout gaan. De enige remedie is te zorgen dat er geen aardlus is vanaf het begin van de set (je laptop) tot aan het eind (je versterker) binnen dezelfde 230V-kring. Dat krijg je simpel voor elkaar door tussen de audio-out van de laptop en de ingang van je mengtafel een zgn groundloop isolator op te nemen. Die dingen kosten een tientje bij de reguliere elektronicawinkel. Hiermee vermoordt je de brom van de controller en de HD-bijgeluiden.

Ding ziet er zo uit:


Eigenlijk hoor je zo'n ding standaard bij je spullen te hebben. Heb je het niet voor jezelf nodig, dan kan de ellende altijd nog komen als iemand anders bij je inprikt.
 

Posted Sat 03 Sep 11 @ 8:02 am
Ik had ook dat probleem , ik heb het eenvoudig opgelost door een verdeelstekker te ontdoen van de aarding en alles daarop aangesloten
weg brom
 

Posted Thu 08 Sep 11 @ 5:17 am
Niet slim en levensgevaarlijk: als iemand een glas omstoot of leeg kiept boven je spullen, kan het zomaar je allerlaatste klus zijn. Randaarde is geen versiering, het is nodig.
 

Posted Thu 08 Sep 11 @ 6:32 am


(Old topics and forums are automatically closed)