Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: cue

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

hallo ik krijg soms bij tracks laden in het deck een cue ergens in het midden ( soms 1, soms 3x hot cue)
kan iemand mij vertellen wat dat precies is en hoe ik er vanaf kom. op mijn controller gaat het lampje van de hotcue branden maar krijg het niet uit.
groetjes maikel
 

Posted Sun 28 Aug 11 @ 9:12 am
Dozo10PRO InfinityMember since 2011
de cue positie's dienen als markeer punt in je song of clip.
Als je ze insteld ( zie de handleiding van je controller en de handleiding van VDJ)
http://www.virtualdj.com/wiki/PDFManuals.html
kun je ze gebruiken om de song alvast "goed " te zetten. Ik heb het op mijn controller zo dat als ik button 1,2 of 3 indruk de track gelijk gaat spelen vanaf dat punt.
Ik heb een video clip waar ik 6 cue punten heb ingesteld ;) (zie handleiding VDJ je kan op je toetsenbord tot 10 gaan geloof ik)
door het indrukken van de knoppen op beat ( ik heb ze natuurlijk op beat ingesteld) kan ik de hele track live mixen en re-mixen....
door simpel te "springen " tussen cus points...
nu kan je ook nog snel herhalen(Cue knop snel achter elkaar indrukken) DDDD....DDDDD en hop je hebt een kale live mix mogelijkheid.
indien je met video werkt ziet er nog leuk uit want het publiek ziet en hoort je werk ter plekke!!
Indien je het met een bekend nummer doet krijg je eerst verbaasde gezichten en daarna komt het wauw effect.....
Op een live avond niet te vaak doen ... indien je het met een goede track doet en je oefend genoeg is het gegaradeerd de "hit "van de avond ....

Veel plezier met het lezen van je handleiding en die van VDJ , je zal zien dat VDJ echt bizar is qua wat je allemaal wel niet kan instellen!!
 

Posted Sun 28 Aug 11 @ 10:24 am
waarschijnlijk download je mp3 bestanden van shared media,

iemand anders heeft al een cue of hotcue punt gemaakt voor het sharen. die zie jij terug.

makkelijkst is om een toetsenbord knop te mappen met de "delete_cue" optie
 

Posted Sun 28 Aug 11 @ 12:31 pm
ok bedankt, ben benieuwd kan ik nog meer oefenen tot ik alles snap ;P
maar bij de vdj home editie zie ik bij config mappers staan waar ik die delete_cue kan inzetten maar bij mijn versie van vdj7_le
zie ik die mappen niet staan is er iets mis of is dat omdat dit LE is en geen pro?
 

Posted Sun 28 Aug 11 @ 1:43 pm
zou kunnen, ik heb geen le versie, maar le is een gelimiteerde versie
 

Posted Sun 28 Aug 11 @ 3:54 pm


(Old topics and forums are automatically closed)