Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Storing in geluid met virtual DJ

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Geachte,

Een jaar geleden heb ik virtual DJ leren kennen en ben toen met een Demo versie gaan spelen.
Toen was er geen mogelijkheid voor hotswap tussen CD en MIDI mode. Nu inmiddels wel dus ben ik het nog eens gaan proberen.

Ik heb een nieuwe laptop gekocht, (Vostro 3350 - I5 Sandy bridge - 4GB - 1TB - GMA3000).
Daarop heb ik nu de nieuwe demo versie van Virtual DJ geinstalleerd en kom meteen tot de constatering dat soms binnen 5 minuten, soms naar een half uur het geluid gaat storen.
Zie het als een soort van robot achtige vervorming, waarna de midi controller ook niet meteen meer reageert.
Als ik op stop druk loopt de track incl. vervorming door. en 10~30 soms 60 seconden later stopt hij pas.
Als ik dan bijv. 4x op (controller) Cue tik dan komt dat signaal wel door maar pas een minuut later krijg je het effect pas te horen.
Na een herstart van de laptop en CD spelers houd hij het weer even vol waarna het opnieuw begint.

Ik maak gebruik van 2 Denon S3700 spelers in MIDI mode als "ASIO geluidskaart" en Midi controller.
Deze spelers zijn USB2.0 en zijn aan gesloten met losse kabels op 2 individuele USB3.0 poorten die van uit 1 Renesas Host controller worden aangestuurd.
Dit heeft het in het begin een weekje goed gedaan, daarna begon voor mij de bovenstaande ellende.

Ik wil een pakket kopen dat niet alleen werkt maar me ook niet in de steek laat.
heeft iemand een idee, of nog beter, een oplossing.

Alvast bedankt.
 

Posted Wed 17 Aug 11 @ 7:48 am
(excuus voor de dubbele post)

Inmiddels contact gehad met een lokaal bedrijf:

Zij hebben me verteld dat ik geen wifi aan moet hebben en de "webcam driver" moet verwijderen omdat deze op de zelfde host controller is aangesloten dan de midi controllers.
Betere USB kabels moet gebruiken en de laatste firmware op mijn CD's Spelers moet plaatsen.
Dit ga ik doen en kijken of het dan is opgelost.

Als iemand meer info heeft dan is dat altijd welkom.
Nogmaals wil het pakket aanschaffen, maar wil ook betrouwbaarheid, iets wat ik tot op heden nog niet heb gevonden.

 

Posted Wed 17 Aug 11 @ 8:22 am
Dozo10PRO InfinityMember since 2011
Hey Carlo,
Ik weet niet welke demo versie jij gebruikt maar euh ... alles wat jij ermee doet kan niet met de demo versie.
Demo ondesteund geen midi bijvoorbeeld.
zie http://www.virtualdj.com/products/comparison.html
Ik weet niet wat je wel gebruikt maar indien het niet van deze website afkomt zou ik het niet vertrouwen en dus ook niet gebruiken.

Edit : heb je verder alle settings weer staan zoals ze stonden? settings wijzigen niet uit zichzelf.Het heeft gewerkt.
Heb je nieuwere versie drivers voor je "kiezen"gekregen (windows update onder win 7 wil je nog wel eens verrassen met dit soort grappen)???

 

Posted Wed 17 Aug 11 @ 10:49 am
Ik ben het helemaal eens met Dozo. En om lekker meegaand te doen: Ik ben het ook eens met de Lokale Held: Als je met VDJ wilt werken, dan moet je laptop op dat moment volledig in dienst zijn van VDJ. Alle randverschijnselen (WiFi, Bluetooth, MSN, mailprogramma's en liefst ook je internet securitypakket) kunnen het beste uit. Ik werk met een laptop met mindere specificaties en heb (nu) geen enkel probleem. Iig niet nadat ik alle onzin uit schakel.
Als je geen verbinding meer hebt met de buitenwereld (het WWW) en je PC is gescand en veilig bevonden is het ook niet noodzakelijk om je virusscanner mee te laten lopen.

Werk aan de winkel dus!
 

Posted Wed 17 Aug 11 @ 1:04 pm
jep, de demo( free) versie werkt maar met midi voor 10 minuten, dus problemen na een half uur.............
hoe dan ook ,gebruik je een versie die je ergens van internet hebt geplukt dan zijn problemen voorspelbaar.
anders kan je de latency instellingen van je apparaat verhogen, soms in de eigenschappen van de drivers en ook in vdj zelf.
 

Posted Thu 18 Aug 11 @ 4:25 am


(Old topics and forums are automatically closed)