Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: rca kabel voor digital coax gebruiken

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

even een vraag, waarschijnlijk voor martin :)

kan je een normale rca kabel


ook gebruiken op een digitale coax aansluiting waarbij je 1 van de 2 kleuren los laat bungelen

of is een 75ohm digitale coax kabel vereist.


ik heb het al geprobeerd en het werkt wel, maar dacht dat je apparatuur miscchien stuk zou kunnen gaan door het verschil in ohm
 

Posted Tue 09 Aug 11 @ 11:08 am
Nou, vooruit ;)
Is geen probleem. De echte audiofiel zal roepen dat het niet goed is maar dat heeft alles te maken met de kwaliteit van de kabel en daardoor ook van het geluid. Dat kwaliteitsverschil vind ik (in de huiskamer op een normale audioset en zeker via een PA) niet of nauwelijks hoorbaar. Daar zal je een belachelijk dure installatie of goede meetapparatuur voor nodig hebben om dat te merken.
Ik heb hier thuis ook delen van de set met standaard RCA-kabels aangesloten en dat werkt al jaren naar tevredenheid. (HD-recorder, DCC-deck (kan geen afscheid nemen van het ding) en de decoder. En alles leeft nog, en de DCC hangt er al 13 jaar tussen)
 

Posted Tue 09 Aug 11 @ 1:00 pm
super, bedankt martin,

scheelt mee weer 15 euro en een tripje naar de winkel :)
 

Posted Tue 09 Aug 11 @ 2:06 pm
Dozo10PRO InfinityMember since 2011
thx guys,
ik zat stiekum met dezelfde vraag alleen nog niet veel mee gedaan , ook ik heb een digitale out op mijn dockingbase ;)
ik was al bij de mediamarkt geweest om te kijken voor een kabel.... het ging me alleen duizelen , zoveel kabels van zoveel verschillende merken en prijzen ... kwam er niet echt uit ... nu blijkt dat ik al jaren de "juiste" kabels in huis heb ....

wat een genot blijft dit forum..... nee ik tik het verkeerd ...

Wat een geluk hebben wij als forum gebruikers dat een Martin en Bas zo actief zijn op dit forum !!!

Nog steeds geen koffie mannen ?? ;-)

 

Posted Wed 10 Aug 11 @ 6:01 pm
Heb net gepakt.... ;)
 

Posted Thu 11 Aug 11 @ 4:16 am
ik drink geen koffie, wel thee
 

Posted Thu 11 Aug 11 @ 5:16 am
Minderheid..... (namens de koffiejunks) :p
 

Posted Thu 11 Aug 11 @ 9:03 am
Dozo10PRO InfinityMember since 2011
Hey jij hebt al een foto van Martin, das lekker makkelijk herkennen!! LOL
 

Posted Thu 18 Aug 11 @ 7:51 am


(Old topics and forums are automatically closed)