Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Virtual DJ en microfoon

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

heerh1PRO InfinityMember since 2011
Ik maak gebruik van de versie van VirtualDJ die de Hercules RMX DJ Console geleverd wordt.
Verder gebruik ik als microfoon Shure SM 58SE en de MIC100.

Live werkt alles perfect, maar als ik het wil gaan opnemen (radioprogramma). Live dan hoor ik mezelf ruim boven de muziek uitkomen, maar als ik het wil gaan opnemen dan hoor ik mezelf nauwelijks.

Ik weet dat het binnen het programma: Virtual DJ mogelijk is om de microfoon (d.m.v. script) kunt aanpassen.

Heeft iemand hier ervaring mee?.

Met vriendelijke groeten,

Heerh1
 

Posted Tue 09 Aug 11 @ 5:02 am
Heb hetzelfde probleem... kan mijn micro Shure SM58 helemaal niet in de opname laten horen. Live geen enkel probleem. Ik werk met een VMS4 en VirtualDJ7.
Kan iemand ons helpen????
 

Posted Tue 09 Aug 11 @ 11:56 am
Met scripts begin je in dit geval niets.
@Heerh1: Hangt af van de versie die je gebruikt (vanwege de audio-instellingen) Verder zou je in het Record-menu (Tab Record net boven de browser) eens moeten kijken of je bron (Source) op Master + Mic staat. (En dat is in de latere versies weer niet van toepassing. Althans bij mijn 7.0.5 niet) Ding is toch wel op de RMX aangesloten?

@DV: Idem. In VDJ 7 kun je eens contoleren of je de microfoon wel hebt toegewezen aan een ingangskanaal.

Beiden: Lees de Geavanceerde Audio-setup eens. Kan een hoop helpen (Te vonden via Support/Help, Wiki/Manuals, Manuals in PDF. Is zelfs een NL-versie van)

Staat overigens netter als jullie je versie registreren.
 

Posted Tue 09 Aug 11 @ 1:14 pm
Hoi Martin4S,
Thnx voor de uitleg.
In de versie 7.0.2 (b347) bestaat de 'bron (Source) Master + Mic' niet. De micro is aangesloten met een XLR-aansluiting op de Mic 1-ingang van mijn VMS4.
Wat bedoel je met RMX?
 

Posted Wed 10 Aug 11 @ 9:30 am
Hercules RMX. Maar die opmerking was bedoeld voor Heerh1. Vanaf @DV is voor jou.

Staat me vaag bij dat over de VMS4/microfoon-combi al eerder een topic heeft gelopen. Zit nog op m'n werk, dus ga nu niet zoeken. Je kunt zelf eens een poging wagen.
 

Posted Wed 10 Aug 11 @ 10:58 am
in v7 werkt het instellen van een mic en opnemen anders,
dit doe je in een advanced config,

lees de audio setup guide door en volg die,
uiteindelijk moet het er ongeveer zo uit komen te zien, maar dan met de namen van jouw hardware drivers

 

Posted Thu 11 Aug 11 @ 2:50 am
Wie weet welke microfoon je nodig hebt voor virtualdj
graag reageren
dank u wel
 

Posted Sun 28 Aug 11 @ 6:46 am
Dozo10PRO InfinityMember since 2011
jason-r-j wrote :
Wie weet welke microfoon je nodig hebt voor virtualdj
graag reageren
dank u wel


Elke microfoon werkt met VDJ , je zal dus iets specifieker moeten zijn met je vraag ;)
 

Posted Sun 28 Aug 11 @ 8:33 am


(Old topics and forums are automatically closed)